Тема: ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 2. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА МНОЖЕННЯ
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 2 і її практичним застосуванням; формувати вміння розв'язувати задачі на множення; розвивати логічне мислення і творчу уяву, пам’ять, увагу, спостережливість учнів; виховувати працелюбність, наполегливість, старанність.
1. Привітання
- Доброго ранку, доброго дня,
Доброго сьогодні, доброго щодня!
2. Перевірка готовності учнів до уроку.
Чи все необхідне до уроку ви приготували?
Голова-щоб слухати.
Вуха-щоб чути.
Очі-щоб усе бачити.
Руки-щоб їх піднімати.
Серце-щоб усе відчувати і сприймати.
Всі готові до роботи? Молодці!
Отож, вперед!
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
2. Математичний диктант.
2+2+2+2=8 2*4=8
4. Робота в зошитах.
Я свій зошит відкриваю,
Навскоси його кладу.
Сяду рівно, не зігнуся,
До роботи я беруся.
Хвилинка каліграфії з логічним завданням.
— Повторимо склад числа!
11 — це 6 і 13 — це 7 і 15 — це 8 і
- Подивіться на перші числа кожного виразу. Яку закономірність ви
помітили тут? (Кожне наступне число збільшується на 2)
– Два складається з верхнього правого заокруглення, довгої прямої похилої
лінії та хвилястої горизонтальної лінії.
- Напишіть каліграфічно цифру 2 стільки разів, скільки разів на вашу
думку повинна їсти людина протягом дня, а в другому рядку – числа третього десятка (21,22,23,24…).
– Які числа записали?
- Харчуватися треба 4-5 разів протягом дня в один і той самий час.
Головне, не переїдати.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви складете і вивчите таблицю множення числа 2.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 68-69)
Завдання 419. Усне виконання завдання
— Прочитайте рівність 2 · 3 = 6. Що показує другий множник?
— Як перевірити добуток?
— Як називаються числа при множенні?
Завдання 420
Учні «ланцюжком» читають вирази і обчислюють їх значення.
Завдання 421. Колективне опрацювання матеріалу
— Знаходити добуток додаванням незручно. Потрібно скласти і вивчити таблицю множення числа 2.
— Прочитайте таблицю. Що цікавого ви помітили?
— Як можна одержати значення наступного виразу з попереднього?
Завдання 422
Колективне розв’язування задачі.
Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Завдання 423
Задача розв’язується самостійно, після аналізу. Учні порівнюють довжину найдовшої і найкоротшої стрічок.
Завдання 424
Учні порівнюють, не обчислюючи. Наприклад, 2 · 5 > 2 + 2, тому що 2 · 5 — це сума п’яти двійок, а справа дана сума двох двійок.
Завдання 425. Колективне розв'язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
2х2=4 – Кіт живе в квартирі / присідають, показуючи кота
2х3=6 – Мишок він не їсть /заперечують помахом вказівних пальчиків
2х4=8 – Розлінився зовсім / піднімають руки вгору, потягуються
2х5=10– Мама і дівчинка Леся /руки витягнуті вперед і зігнуті в ліктях
2х6=12 – З котиком сваряться /лікоть правої руки на долоні лівої і навпаки
2х7=14 – Якщо будеш лінуватись /потягуються, стаючи на носочки
2х8=16 – Можеш від нас геть податись / руки розводять в сторони
2х9=18 – Котик ліниво нявчить /виконують коловий рух головою
2х10=20 – І за мишками біжить /біг на місці
Мишки швиденько у нірки втікають,
А учні тихенько за парти сідають.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Розв'язування задач на множення
Задачі – вірші
Дві лисички, дві сестрички
Заплели по дві косички
Скільки разом у лисичок
Є заплетених косичок? (4)
Біля ґанку – дві Тетянки,
Біля тину – дві Христини,
Біля річки – дві Марічки,
А на лузі – дві Ганнусі
Тих дівчаток так багато!
Порахуйте їх малята! ( 8)
• «Намалюйте» очима сонечко спочатку за годинниковою стрілкою, а потім - проти годинникової стрілки.
• У тому ж положенні заплющіть очі, сильно примружтеся, потім розплющте очі. Повторіть 5-6 разів.
• Сидячи поставте руки на пояс. Поверніть голову ліворуч, подивіться на лікоть лівої руки. Оберніться направо і подивіться на правий лікоть. Виконайте 5-6 разів.
• Заплющіть повіки. Помасажуйте їх кінчиками пальців 10—15 секунд
3. Робота в парах.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
1. Вправа «Незакінчене речення»
– Ми знаємо такі арифметичні дії … (додавання, віднімання, множення).
– Якщо в виразі є дія додавання і множення, то … (першою виконуємо дію множення)
2. Метод „ ПРЕС”
- Поясни обчислення виразу. Використовуй слова:
Я думаю...
Тому що....
Отже...
2•7+86=
— Спочатку виконаємо дію множення, а потім — додавання.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 69-70, завдання 426; 427.