ВИКОРИСТАННЯ РОЗВИВАЮЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЕЙДЕТИКИ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ.
(Автор Н.О. Хоменко)
До підручника:
Ф.М. Рівкінд, Л.В.Оляницька, Математика, Підручник для 2 класу, Київ, Освіта, 2012.
Метою авторської роботи є розвиток творчого мислення- як основи навчальних навичок; уяви- як основи тривалого запам’ятовування без напруження; фантазії- як здатності легко пригадувати все, пов’язане з будь-яким числовим рядом, використовуючи методи та прийоми ейдетики, щоб:
РОЗДІЛ 4.МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ.ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ.
Попередня робота: познайомити учнів з уявними образами цифр, «ожививши» кожну, так:
Вивчення таблиці множення методом ейдетики - «оживлення»
Числа 2.
2 x 2 = 4 - лебідь (2) з лебедем (2) зустрілись, на стільці уювох (4) вмостились;
2 x 3 = 6 - лебідь (2) та верблюд (3) чайника (6) несуть;
2 x 4 = 8 - лебідь (2) до стільця приплив (4), окуляри (8) начкпив;
2 x 5 = 10 - лебідь (2) яблуко (5) зірвав, оБуратіно (1) м'ячем (0) грав;
2 х 6 = 12 - лебідь (2) чайника (б) бере, а Буратіно до лебедя (12) в гості йде;
2 х 7 = 14 - лебідь (2) прапорця узяв(7), а Буратіно (1) на стільця (4) став;
2 х 8 = 16 - лебідь (2) окуляри (8) одягає, а Буратіно (1) чайника (6) набирає;
2 х 9 = 18 - лебідь (2) до кита (9) допливає, а Буратіно (1) окуляри (8) одягає.
Числа 3.
3 х 2 = 6 – верблюд з лебедем дружив, йому чайника купив;
3 х 3 = 9 – верблюд до верблюда гукає, а до них кит підпливає;
3 х 4 = 12 – верблюд купив стілець, а Буратіно з лебедем кричать «молодець»;
3 х 5 = 15 – верблюд яблуко узяв, а Буратіно ще яблуко зірвав;
3 х 6 = 18 – верблюд з чайника налив, а Буратіно окуляри купив;
3 х 7 = 21 – верблюд прапорця знайшов, а лебідь до Буратіна прийшов;
3 х 8 = 24 – верблюд окуляри одягає, а лебідь до стільця допливає;
3 х 9 = 27 – верблюд до кита в гості йде, а лебідь прапорця бере.
Числа 4.
4 х 2 = 8 – стільця лебідь підставляє та окуляри одягає;
4 х 3 = 9 – стільчика верблюд знайшов, а Буратіно до лебедя прийшов;
4 х 4 =16 – стільчик і стільчик поряд стояв, а Буратіно чайника тримав;
4 х 5 =20 – стільчик яблуко помив, а лебідь бублика купив.
4 х 6 =24 – стільчик чайник тримав, а лебідь до стільця допливав;
4 х 7 =28 – на стільчику прапорець лежить, а лебідь в окулярах спить;
4 х 8 =32 – стільчик окуляри мив, а верблюд з лебедем дружив;
4 х 9 =36 – стільчику кит майструє, а верблюд чайника купує.
Числа 5.
5 х 2 =10 – яблуко лебідь купив, а Буратіно бубликом пригостив;
5 х 3 =15 – яблуко верблюд мав, а Буратіно собі яблуко дістав;
5 х 4 =24 – яблуко на стільці лежало, а лебедятко бублика доїдало;
5 х 5 =25 – яблуко і яблуко впали до ніг, а лебідь з яблука спік пиріг;
5 х 6 =30 – яблуко біля чайника лежало, а верблюжа бублика жувало;
5 х 7 =35 – яблуко прапорець малювало, а на верблюді яблуко лежало;
5 х 8 =40 – яблуко окуляри одягало, а стільчику бублика дарувало;
5 х 9 =45 – яблуко кит придбав і на стільчик яблуко поклав.
Числа 6.
6 х 2 =12 – чайника лебідь мив, а Буратіно з лебедем дружив;
6 х 3 =18 – чайник у верблюда на кухні стояв, а Буратіно окуляри мав;
6 х 4 =24 – чайник стільчика грів, а лебідь на стільчику потім сидів;
6 х 5 =25 – чайник з яблуком дружив, а верблюд бублика ліпив;
6 х 6 =36 – чайник біля чайника стояв, а верблюд чайника довго шукав;
6 х 7 =37 – в чайнику прапорець стояв, а із стільця лебідь випадково впав;
6 х 8 =48 – чайник окуляри шукав, а сам на стільця окуляри поклав;
6 х 9 =54 – чайника чистенького кит мав, а яблуко на стілець клав.
Числа 7.
7 х 2 =14 – прапорцю лебідь радів, а Буратіно на стільці сидів;
7 х 3 =21 – прапорця верблюд знайшов, а лебідь з Буратіно на рибалку пішов;
7 х 4 =28 – і прапорець стільця має, а лебідь окуляри замовляє;
7 х 5 =35 – прапорець яблуко зтрусив, а верблюд яблуко помив;
7 х 6 =42 – прапорець чайника кип’ятив, а стільця лебідь купив;
7 х 7 =49 – прапорець до прапорця підбігає, а до стільця кит допливає;
7 х 8 =56 – прапорець швидко окуляри одягає, а яблуко чайника шукає;
7 х 9 =63 – прапорцем кит махає, а чайника верблюду позичає.
Числа 8.
8 х 2 =16 – окуляри лебідь надіває, а Буратіно чайника підігріває;
8 х 3 =24 – окуляри верблюд надіває, а лебідь на стілець сідає;
8 х 4 =32 – окуляри на стілець кладуть, а верблюд з лебедем ідуть;
8 х 5 =40 – окуляри яблуко надіває, а на стілець бублик лягає;
8 х 6 =48 – окуляри до чайника не біжать, а на стільці окуляри лежать;
8 х 7 =56 – окуляри прапорця купили, а яблука чайника мило;
8 х 8 =64 – окуляри з окулярами дружили, а чайника на стільчика садили;
8 х 9 =72 – окуляри киту пасували, а прапорця лебедю дарували.
Числа 9.
9 х 2 =18 – кит до лебедя припливав, а Буратіно окуляри надівав;
9 х 3 =27 – кит з верблюдом дружили, а лебедю прапорця купили;
9 х 4 =36 – кит стільця полагодить зумів, а верблюд чайника нагрів;
9 х 5 =45 – кит яблуко спочатку вкусив, а потім на стільця яблуко положив;
9 х 6 =54 – киту чайника дарували, а яблуко на стільця клали;
9 х 7 =63 – киту друзі прапора вручили, а чайника верблюду залишили;
9 х 8 =72 – кит окуляри полюбив, а прапорця лебідь загубив;
9 х 9 =81 – кит з китом не жартували, а окуляри Буратіну з моря діставали.