Тема уроку: Таблиця множення числа шість
Мета уроку : Вивчити випадки табличного множення числа 6;відтворити принцип і правила множення; демонструвати правильне застосування табличних випадків множення на число 6 при розв’язуванні виразів і задач.Ррозвинути увагу і мислення учнів з теми; формувати вміння застосувати здобуті знання до розв’язування задач, обчислювальні навички, логічне мислення, культуру математичного мовлення.
Виховувати інтерес до математики
Обладнання: Картки-завдання, аркуші паперу, трафарети геометричних фігур,підручник
Література:
1.Богданович М.В, Лисенко Р.П. Математика: Підручник для 2кл.-К.:Генеза,2012-с.109-110
Хід уроку
І.Організація учнів до уроку
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав,
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
-Добрий день!
ІІ.Контроль та корекція знань, умінь, навичок.
1.Перевірка домашнього завданя.
Виконання учнями виконаних завдань 718,719.
-Ми сьогодні з вами на математичній галявині збиратимемо гриби.Збирайте лише ті гриби на яких записані числа з відповідями домашніх прикладів.
Вчитель знімає гриби з правильними відповідями, а учні називають приклади яким відповідає дана відповідь .Вчитель кладе гриби у кошик.
15+6=21 5*4=20
21+24=45 3*8=24
45-36=9 9:3=3
24-19=5 20-5=15
2.Розв’язування задачі
На одній тарілці було 12 помідорів, а на другій 9. За сніданком діти з’їли 8 помідорів.Скільки помідорів залишилося?Розв’яжи задачу різними способами.
(Написання на дошці: 12 помідорів і 9 помідорів)
-А тепер слухайте уважно запитання:
1спосіб
а) Скільки помідорів було на двох тарілках разом перед сніданком?
(12+9=21)
б)А скільки їх стало після сніданку?
(21-8=13)
То скільки залишилось помідорів?(13)
2спосіб
Розв’язування задачі за допомогою виразу
(12+9)-8=13
-Отже що ми отримали знайшовши суму чисел(12+9)
(Скільки було разом помідорів перед сніданком)
-То ж скільки їх залишилося після обіду?
(21-8=13)
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу
1.Оголошення теми і мети уроку
-Сьогодні на уроці ми вивчатимемо таблицю множення числа 6. Будемо розв’язувати приклади і задачі , які включають множення числа 6.Також будем складати вирази і знаходити їх значення.
2.Підготовка до вивчення нового матеріалу.
Діти уважно подивіться на №720 що нас запитують в умові?
30 |
5+5+5+5+5+5 =
24 |
6+6+6+6=
-Діти а що ми можемо зробити щоб полекшити собі завдання ,щоб не додавати стільки разів?
(Ми можемо помножити число5 на 6 ,бо його взято 6 разів ,і так само 6 на 4 )
Правильно
Але коли ми будемо множити число 6*7=42 тоді що нам показує число 7?
(Число 7 показує скільки разів взято число 6)
-А як ми можемо перевірити правильність виконанняцього прикладу?
(Нам потрібно число шість додавати сім разів )
Отже 6+6+6+6+6+6+6=42
Так дітки ви правильно
3.Вивчення нового матеріалу(Складання таблички множення на 6)
Було шість метеликів (демонстрація картинки) , але тут прилетіли ще шість(демонстрація картинки) скільки їх стало?
6+6=12
-так ,але для зручності що ми можемо зробити?
(Помножити)
6*2=12, бо два рази прилітало по шість метеликів
Виставляємо ще шість метеликів і запитуємо як одержати наступний добуток з попереднього.
6+6+6= 18 6*3=18
6+6+6+6= 24 6*4=24
6+6+6+6+6= 30 6*5=30
6+6+6+6+6+6= 36 6*6=36
6+6+6+6+6+6= 42 6*7=42
6+6+6+6+6+6+6+6= 48 6*8=48
6+6+6+6+6+6+6+6+6= 54 6*9=54
-А зараз ми перевіримо як ви справились із засвоєнням таблиці множення розв’язавши приклади, хто обчислить першим піднімає руку.
6*8+23= 71
50-6*5= 80
9*6-9*5= 99
6*2:3= 4
4.Фізкульт хвилинка
Раз - підняти руки вгору, нахиляння тулуба вперед, торкаючись
Два - нагнутися додолу. руками підлоги
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
Три, чотири - прямо стати,
Будем знову починати.
Руки - в боки, нахиляння тулуба вперед-назад, вправо-
Нахились вперед, вліво
Нахились назад
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Раз, два, три, чотири - стрибки на місці
Набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.
5.Первинне закріплення
1.А зараз уважно послухайте задачу(№724)
У коробці було 5 рядів кубиків, по 6 у кожному ряді.Скільки кубиків було у коробці?
На дошці малює вчитель схему
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
-То скільки є рядів?(5)
-І по скільки кубиків в кожному?(По шість кубиків)
Отже ,діти, що ми маємо зробити ,щоб дізнатись скільки було кубиків в коробці?
(Нам потрібно 5*6, бо є п’ять рядів і в кожному по шість кубиків)
-То скільки кубиків в коробці?
( 30, бо 5*6=30 )
2.Розв’язування задачі№725
Учень вирізав з паперу 4 квадрати ,6 кругів,а трикутників – у 3рази більше,ніж кругів.Скільки всього многокутників вирізав учень?
А зараз за допомогою скороченого запису пробуємо розвязати задачу
-Що нас запитується в задачі?
(Скільки всіх многокутників вирізав учень?)
-А ми можемо це дізнатись з умови задачі?
(нам потрібно перше знайти скільки учень вирізав трикутників)
-Що ми маємо зробити щоб дізнатись?
(6*3=18 трикутників)
-Чи нам зараз відомо все в задачі(Ні)
-З цих даних ми можемо знайти загальну кількість многокутників?
(Так для цього нам потрібно додати кількість всіх фігур
4+6+18=28 фігур учень вирізав разом)
Запишемо відповідь: учень вирізав 28 многокутників
6.Динамічна пауза
Читали, писали, за всім слідкували.
І очі дітей втомлені стали.
Їм слід відпочити. Тож зробим зарядку.
Сідайте зручніше й усе по порядку:
Очі закрили. Ви бачите ніч?
Відкрили, закрили, ще раз повторили.
Тепер подивіться то вправо, то вліво,
Вгору та вниз. Ще раз повторімо.
Дивіться, малята, на вежу із хмар,
А гляньте, на носі не всівся комар?
І знову очима ведіть вправо, вліво.
Усі відпочили? Берімось за діло.
ІV.Формування умінь і навичок
Обчислити значення виразів, якщо а=8.
-Отже що ви будете робити з виразами?
(Підставляти замість а цифру 8)
6 |
10 |
3 |
а+6-а= а:4+а= (а+7):5=
V. Підсумок уроку
-Що ми вивчали на уроці?(Табличку множення числа 6)
Давайте ще раз повторимо її
6*2=12 6*3=18
6*4=24 6*5=30
6*6=36 6*7=42
6*8=48 6*9=54
VІ. Домашнє завдання
С.110№728
6*2-12=0
6*3+12=30
60-6*4=36
30+6*5=60
6*6+6*7=78
6*9-6*8=6
С.210№729
Скласти задачі за схемами
1 задача
У відрі і у каструлі було 14 літрів води,якщо у каструлі було 4 л. води ,то скільки води було у відрі?
(14-4=10 л. води у відрі)
2 задача
У відрі і у каністрі було 10 літрів води,якщо у каністрі було 6 л. води ,то скільки води було у відрі?
(10-6=4л. води було у відрі)