Урок: "Такі різні і такі схожі країни і народи"

Про матеріал

Мета: дати учням уявлення про різноманітність народів у світі, їхніх культур і звичаїв; пояснити, чим схожі та чим відрізняються народи світу; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати повагу до культури народів світу.

Перегляд файлу

ТЕМА:  Такі різні і такі схожі країни та народи

Мета: дати учням уявлення про різноманітність народів у світі, їхніх культур і звичаїв; пояснити, чим схожі та чим відрізняються народи світу; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати повагу до культури народів світу.

 

Хід уроку

 

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання.

Гра «Обираю картку цю!»

Учень витягує картку, яка йому подобається за кольором. На картці питання з попередньої теми. Учню  необхідно дати правильну відповідь. Якщо учень дав правильну відповідь він отримує пазл, а якщо ні – питання передається іншому учню. Коли на всі питання учні відповіли із пазлів вони складають зображення людей різних рас, що і наштовхує на тему уроку.

  1. До якої частини світу належить Європа? (Євразія)
  2. Назви 4 країни які розташовані в Європі. (Італія, Франція, Німеччина, Греція)
  3. Назви 3 країни із якими межує Україна. (Польща, Словаччина, Угорщина)
  4. Назви інші 4 країни з якими межує Україна. ( Румунія, Молдова, Росія, Білорусія)
  5. Де знаходиться центр Європи? ( В Україні)
  6. Як називається союз у якому об’єдналися деякі країни Європи? (Європейський союз)

7. Коли відзначають День Європи? ( 9 травня)

  1. Доповни речення : За розташуванням, певними цінностями та історією Україна… (…європейська держава)
  • А тепер давайте з пазів, які ви отримали за правильні відповіді складемо картинку.
  • Що на ній зображено? (Люди різних рас)

III. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, чим схожі та чим відрізняються народи світу.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 114–119)

  1. Гра«Мікрофон»
  • Розгляньте малюнок на с. 114 угорі. Уявіть, що всі люди на Землі однакові. Чи цікаво було б так жити? Чому?
  • Розгляньте малюнки на с. 114 унизу. Розкажіть, кого на них зображено?
  • Чи доводилося вам  переглядати телемандрівки до інших куточків нашої планети? Що, на вашу думку, відрізняє людей різних країн?
  • Прочитайте текст на с. 115–116 .

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

  1. Гра «Кубик Блума»

«ПОДІЛИСЯ»

  •  Що із прочитаного було тобі знайоме?
  • Що нового ти дізнався?

«ПОЯСНИ»

  • Чому Землю називають планетою людей? (Бо на ній живуть люди)
  • Чим відрізняються люди різних рас? (Обличчем, коліром шкіри, тощо)

«НАЗВИ»

  • Які мови належать до східнослов’янських мов? (біл.,  рос.,  укр..)
  • Як люди можуть розуміти одне одного? (Вивчаючи мови інших народів)

«ЧОМУ»

  • Чому люди вивчають різні мови? (для того, щоб розуміти один одного)
  • Чому кажуть: «Скільки я знаю мов, стільки разів я людина»?

«ЗАПРОПОНУЙ»

  • Якими мовами варто оволодіти іноземцям, які приїхали в Україну?

«ПРИДУМАЙ»

  • До якої країни ти хотів би поїхати? Яку мову необхідно для цього знати?

 

  1. Гра «Мікрофон»
  • Як ви розумієте висловлювання Панаса Мирного про мову?
  • Хто такий Агатангел Кримський? Що ви про нього дізналися?

САНСКРИТ – СТАРОДАВНЯ ЛІТЕРАТУРНА МОВА ДАВНЬОЇ ІНДІЇ

  •  Чи можете ви сказати, що старанно оволодіваєте рідною мовою?
  • Яку ще мову, крім української, ви вивчаєте?

 

V. Узагальнення й систематизація знань

1.Робота в групі

  • Хочете про народ знати — маєте його казку прочитати.
  • Ознайомтеся із шотландською народною казкою «Лисиця і Яструб».
  • Про кого в ній ідеться? Які поради дав Яструб Лисиці? ИЧого навчила вас ця казка?
  • Пригадайте, які європейські казки ви знаєте.
  • Розгляньте ілюстрації до казок. Герої яких казок зображені на них.

 

VІ. Підбиття підсумків.

  • Чим відрізняються різні народи? Чому потрібно вивчати різні мови?

ВИСНОВОК: Люди різних країн відрізняються будовою тіла, кольором шкіри, волосся, очей, формою та розмірами носа, губів тощо. Ці ознаки називають расовими. Вони склалися дуже давно і передаються з покоління в покоління від батьків дітям. За зовнішніми ознаками люди всієї земної кулі поділяються на три основні раси: європеоїдну, монголоїдну і негроїдну, 

 

VІІ . Домашнє завдання

С. 115–119.

1

 

docx
Додано
20 березня 2018
Переглядів
3670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку