Тема уроку: Тарілочка здорового харчування.
Мета уроку: Формувати у дітей розуміння єдності корисного і смачного в здоровому харчуванні. Розширити уявлення про п’ять органів чуття задіяних у процесі харчування, поняття про корисну їжу та її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров'я дорослих і дітей; Розвивати гнучке самостійне мислення, спонукати бачити незвичайне у звичайному.
Виховувати естетичний смак, дбайливе ставлення до здоров’я.
Обладнання: Шаблон тарілочки для хлопчиків та дівчаток; малюнок з їжею (корисна та шкідлива);ножиці, клей.
Хід уроку
1. Організація початку уроку.
1.1 Привітання
Доброго ранку, доброго ранку!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Доброго ранку, доброго ранку!
Бажаю Вам здоров’я і добра!
1.2 Перевірка готовності
1.3 Знайомство
«Я люблю їсти….»
2. Актуалізація опорних знань.
2.1 Зворотній зв'язок
« На попередньому уроці я дізнався… »
2.2 Гра «Продовжи речення »
- Щоб добре рости треба вживати їжу багату на…(вітаміни). І це…(овочі і фрукти)
- Їсти треба через кожні ….(3-4 години)
- Вживати треба теплі…(страви)
- Їжу треба добре ….(пережовувати)
- Не розмовляйте під час… (їжі)
3. Мотивація навчальної діяльності.
Зелену травичку корівка жує
Та біле мене воно людям дає.
(Молоко)
На яблуньці ми зріли,
На сонці боки гріли.
(Яблука)
Здогадайтеся, хто така?
Білосніжна, густа.
Вершки збили вранці рано,
Щоб була у нас …
(Сметана)
Запах, колір – все відмінне,
Посміхнешся неодмінно.
Як серединку кусати,
Скривить так, що й не впізнати.
(Лимон)
4. Повідомлення теми уроку.
─ Молодці, діти, правильно відгадали. І сьогодні ми з вами знову відправляємось у нову подорож Країною Здорового Харчування і зупинимось на станції Смачно і Корисно. А що спільного між органами чуття і цим містом, ми дізнаємося на уроці.
5. Первинне сприйняття нового матеріалу.
Учитель пропонує учневі із запропонованих продуктів обрати лише ті, що є корисними для нашого здоров’я.
5.1 Розповідь вчителя.
Різноманітна їжа – це їжа, яка складається з різних продуктів рослинного і тваринного походження. Тільки така їжа відповідає потребам організму, що росте, оскільки вона містить необхідну кількість білків, жирів, вуглеводів, мінеральних солей і вітамінів. Чим різноманітніша їжа за складом, тим краще засвоюється вона організмом.
─ Які ж органи чуття допомагають нам зрозуміти чи смачна їжа?
Є у носа одна важлива функція – сприймати різні запахи. Це – орган нюху. За допомогою запаху людина може визначити недоброякісну їжу, шкідливі домішки в повітрі, а значить, попередити свій організм від отруєння. Запах смачної їжі, проникаючи в носову порожнину, подразнює нюхові рецептори, що спричиняє слиновиділення ще до приймання їжі.
У роті їжа піддається також перевірці на придатність до вживання: визначається її температура, жорсткість, смак. Уявлення про смак їжі виникає завдяки смаковим сосочкам, які знаходяться на слизовій оболонці язика, які посилають сигнали про результати перевірки в мозок.
Смакові відчуття бувають різними. Але всі вони походять від змішування чотирьох основних смаків: солодкого, солоного, гіркого і кислого. Хімічні речовини поєднуються з рецепторами смакових сосочків і утворюють специфічний для даного смаку електричний імпульс. Імпульс потрапляє в головний мозок по нервових волокнах, де й народжується сприйняття смаку. Рецептори смаку розміщені на язиці (в основному). Рецептори смаку також є на м'якому піднебінні і задній стінці глотки.
5.2 Робота з тарілочками для хлопчиків та дівчаток . Потрібно обрати корисну їжу для нашого організму , вирізати та наклеїти на тарілочку
5.3 Руханка
Трава низенька – низенька
Дерева високі – високі
Вітер дерева колише, гойдає
Вперед, назад нахиляє
Птахи летять, відлітають,
А діти тихенько за парти сідають.
5.4 Бесіда
6.1 Розкажіть про свою тарілочку здорового харчування
Отже з якісних харчів виходить смачна і корисна їжа.
Звичайно якщо готує майстер своєї справи.