Урок технології 5 клас. "Вибір об'єкту проєктування"

Про матеріал
Ознайомлення учнів зі способами вибору та аналізу виробів – аналогів; ознайомити з технологією виготовлення виробів способом ажурного випилювання; розвивати творче мислення, пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

 

Тема. Вибір об’єкту проектування

Клас: 5

Мета: ознайомити учнів зі способами вибору та аналізу виробів – аналогів;  ознайомити з технологією виготовлення виробів способом ажурного випилювання; розвивати творче мислення, пізнавальний інтерес; виховувати організованості під час виконання роботи

Інструменти і матеріали: олівець, лінійка, лист паперу А4

Наочні посібники, додаткові матеріали: схеми моделей-аналогів, опорні картки, головоломки – танграми.

Тип заняття: набуття учнями нових знань

Форма проведення: урок – подорож

Міжпредметні зв’язки: географія, математика, українська мова

Хід уроку

І.  Організація класу. Створення емоційного настрою. 

Вч. Доброго дня! Я радий бачити всіх вас на сьогоднішньому уроці. Сьогодні я хочу запросити вас до захоплюючого, дивовижного світу трудового навчання. Вироби, виготовлені власноруч, несуть величезну позитивну енергетику, приваблюють, та зацікавлюють людину, спонукають її до створення власних робіт. Погляньте на виставку робіт. Закрийте, будь ласка, очі й уявіть собі той виріб (із огляду на виставку), який би ви хотіли виготовити впродовж наших занять. 

(Учні запрошують очі, вчитель читає вірш)

Заплющіть очі ви на мить й думками ген- ген полетіть.

Ідеї дивні там знайдіть, й сюди, в майстерню принесіть.

І в виріб власними руками ми перетворимо їх з вами.

 А тепер розплющіть очі і посміхніться один одному!  

ІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, дивлячись на виставку виробів, мабуть не важко зрозуміти, якою буде тема нашого уроку. 

 

 Отже, на сьогоднішньому уроці  ми будемо працювати над темою 

«Вибір об’єкта проектування». Працюючи над названою темою, ви навчитеся вибирати та аналізувати вироби – аналоги , закріпимо знання з технології виготовлення виробів способом ажурного випилювання. 

Діти, для того, щоб у майбутньому ви стали справжніми майстрами, треба довго і наполегливо працювати. Знання і вміння, які ви здобудете під час сьогоднішнього уроку, обов’язково знадобляться вам у подальшому житті. І тоді ви з упевненістю зможете сказати : « Моя майстерність знаходиться в моїх руках!» 

 Наш сьогоднішній урок трохи незвичайний, адже він буде проходити у формі казкової подорожі – подорожі до Країни Майстрів. Головними учасниками подорожі будемо ми з вами, бо як кажуть усі ми родом із дитинства. І скільки не було б людині років однаково в неї є найулюбленіші казки, які найбільше подобаються. 

      Отже,  вперед, у казку!

 Вч. Ми зробили перший крок , але до Країни Майстрів ще так далеко. Тому, щоб ми не заблукали, скористаємось маршрутним листом, який висить перед вами на дошці. Саме він буде допомагати вам долати всі перешкоди . На кожній  зупинці ми  будемо отримувати фрагмент карти, який потрібно вклеїти в маршрутний лист.

Таким чином, здолавши всі перешкоди, ми власними зусиллями створимо карту, яка і покаже , в якому місці треба шукати омріяну країну.

ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів. Зупинка «Дерево Мудрості»  

Діти, ми впевнено рухаємося вперед. І перед нами перша зупинка під назвою «Дерево Мудрості. Щоб здолати першу перешкоду, необхідно назвати загублену частину прислів’я.

   Гра «Впізнай прислів’я»

1.     Бджола мала, а й та працює.

2.     Без охоти нема роботи.

3.     Без труда нема плода.

4.     Діло майстра величає!

5.     Маленька праця краща за велике безділля.

6.     Недаром говориться, що діло майстра боїться.

7.     Під лежачий камінь вода не тече.

8.     Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

 

Діти, ви здолали першу перешкоду і отримуєте  частину карти за гарні знання прислів’я. 

ІV. Вивчення нового матеріалу. Зупинка «Печера Знань» 

Подорож наша продовжується і наступна зупинка  «Печера Знань».

Перешкодою на цьому етапі будуть нові знання, якими ви повинні оволодіти.

Зверніть увагу на дошку, прочитайте слова, написані на ній 

(Проект, етапи проектування, вироби – аналоги). 

Які із записаних слів вам знайомі? 

Давайте звернемось до нашого підручника. 

Прочитайте самостійно, що таке проект,  які є етапи проектування , що таке вироби – аналоги.

(Діти читають самостійно, потім , якщо запам’ятали, відповідають вголос).

Що називають проектом?

Які ви знаєте етапи проектування?

Що називають виробом-аналогом?

На якому з етапів, на вашу думку, ми будемо працювати над вибором об’єкта проектування?  Так, вірно на організаційно-підготовчому етапі.

  Напевно, важко відшукати людину, яка в шкільні роки або вже в більш дорослому віці не тримала в руках цей нехитрий інструмент – лобзик – і не намагалася б з його допомогою виготовити найпростіший виріб.

Незважаючи на уявну простоту самого випилювання, зробити річ, що задовольняє навіть невибагливі смаки, далеко не просто. 

    Доведено, що художні вироби активно впливають на психіку людини, допомагаючи їй відволікатися, що сприяє зниженню стомлюваності й нервової напруги. Водночас не треба забувати про один із найкращих засобів зняття напруги – радість творчості, позитивні емоції, які  виникають у процесі творчої праці.

  Діти, давайте скажемо, яким інструментом ми користуємося для виготовлення  виробів способом ажурного випилювання.  Так це-лобзик. 

   А з яких частин складається лобзик? Ручка, рамка, пилочка і затискачі. 

   А пам′ятаєте, як же потрібно правильно встановлювати пилочку? Так, нахил зубців повинен бути спрямований до ручки лобзика. 

  Які матеріали можна обробляти лобзиком, окрім фанери? Дерево, пластмаси, ДВП, метал.  

  Але найбільше придатним матеріалом все таки є фанера

V. Закріплення вивченого матеріалу. Метод «Світлофор»(робота з сигнальними картками)

  Давайте закріпимо вивчений матеріал і попрацюємо з сигнальними картками. Якщо відповідь вірна піднімаємо зелену картку, якщо ні червону.

      Проект – спосіб розв’язання практичної чи теоретичної проблеми, що наприкінці виконаної роботи буде оформлений у вигляді готового до використання виробу. Так чи ні?

      Вибір об’єкта проектування відбувається під час заключного етапу. Так чи ні?

      Пилочка – це вузька алюмінієва смужка із зубцями на одному з ребер, спрямованими в один бік. Так чи ні

      Для виготовлення виробів способом ажурного випилювання використовується фанера. Так чи ні? Отже, діти, ми здолали і цю перешкоду. 

Отримавши нові знання, впевнено рухаємося далі. 

А зараз попрацюємо в парах і перевіримо як ви вмієте  мислити. Хвилинка – цікавинка  складання головоломки. 

У вас на верстаках лежать геометричні фігури. Ваше завдання за хвилину сконструювати казкового героя за схемою.

 За виконання цього завдання ви отримуєте частинку карти.

VІ. Повторення правил безпеки життєдіяльності. “Міст Безпеки».  

Для того, щоб дійти до наступної зупинки, нам необхідно пройти через «Міст Безпеки».

 

1.Методика «Незакінчених речень» У процесі роботи слід сидіти ……

Лобзик слід тримати перпендикулярно до …

Не можна натискати дуже сильно на ….

Через кожні 15 – 20 хв роботи робити ….

За виконання цього завдання ви отримуєте частинку карти.

Діти, «Міст безпеки » ми здолали і наступна зупинка  «Ліс Перетворень».

VІІ. Практична робота. Зупинка «Ліс Перетворень».  

1. Створення ескізу моделі виробу.

Ми підійшли до цієї зупинки . Але для того, щоб  рухатися далі, треба здолати наступну перешкоду – виконати практичну роботу. Упродовж практичної роботи ми будемо працювати над створенням власного об’єкта проектування. Я пропоную вам створити ескіз моделі підставки для мобільного телефону. В роботі ви можете скористатись  картками із зображенням виробів – аналогів.  І на основі цих зразків створити ескіз власної моделі. Для цього ми скористаємося спеціальним планом – описом, який лежить у вас на верстаках.

                                                            План – опис.

1.     На основі виробів – аналогів створи ескіз власної моделі.

2.     Назви проектну модель     __________________________

3.     Які матеріали ти плануєш  використати для виготовлення виробу?

_________________________________

4.     Зі скількох деталей складається твоя модель?  _______________ 5. Визнач технологію обробки деталей  _____________________

6. Яким способом ти будеш оздоблювати свій виріб?

_____________________________________________________________ 2. Презентація виробу

 

За виконання цього завдання ви отримуєте частинку карти.

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія «Незакінчені речення». Зупинка «Прямий шлях».  Діти, ми дісталися до останньої зупинки під назвою «Прямий шлях». І нам лишилося лише підвести підсумок нашої подорожі.

-         Сьогодні на уроці ми вивчали ….

-         Найбільше мені сподобалося ….

-         Найскладнішим для мене було … -Це мені знадобиться в  …..

     За виконання цього завдання ви отримуєте частинку карти.

 

        Підсумок.

Наша подорож підійшла до кінця. Ми з вами переступили поріг всіма омріяної Країни Знань.  Ви сьогодні досить плідно працювали і я, думаю, що в майбутньому ви дійсно станете справжніми майстрами. 

Домашнє завдання: завершити роботу по створенню ескізу виробу для виготовлення.

Бажаю, діти, успіхів постійних

І знань бажаю вам міцних, надійних.

Щоб їх змогли в житті застосувати

І будь – які вершини підкоряти!

 

 

 

 

                                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
8 січня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку