Урок 5 клас
Тема: Технологічний процес виготовлення листівки: прошивання елементів малюнка.
Мета:
навчальна:- навчити виготовляти трафарети малюнка, переносити малюнок за допомогою трафарету на основу;
розвивальна:- формувати розвиток творчої уяви;
виховна: - виховувати працелюбність, естетичні смаки.
Прилади і матеріали: кольоровий картон, нитки, голки, ножиці, креслярські інструменти, зразки готових виробів.
Тип уроку: урок практичного застосування знань, навичок і вмінь
Структура уроку:
I. Організаційний момент (1 хв.)
II. Актуалізація опорних знань, навичок і вмінь (3 хв.)
III. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)
IV. Повідомлення теми і мети уроку (2 хв.)
V. Практична робота учнів під контролем вчителя (30 хв.)
VI. Підсумок уроку (5 хв.)
VII. Домашнє завдання (1 хв.)
VIII.Прибирання робочих місць (2 хв.)
Хід уроку
І. Організаційна частина
Перевірка присутності учнів, готовність учнів до уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ фантазії зробимо ще один крок.
А з творчістю ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітала до нас.
ІІ. Актуалізація опорних знань, навичок і вмінь
Перш ніж приступимо до вивчення нової теми, давайте з вами пограємо: Гра «Асоціативний диктант»
(геометричні фігури)
це.. … (ниткова графіка або ізонитка)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
На кожному уроці ми прагнемо досягти успіху. Сьогоднішній урок не виключення. Тож, для початку, посміхніться один одному і побажайте успіху. До речі, успіх, це важливо в житті людини? Ви хотіли б бути людьми успішними? А що потрібно щоб досягти успіху в житті?
На дошці накреслена схема :
Успіх, Здоров’я, Праця, Знання, Бажання А де все це можна здобути? Отже, кожен день, проведений в школі, кожен урок наближає вас до великого успіху. І сьогоднішній урок трудового навчання -це ще один крок до нього.
IV.Повідомлення теми і мети уроку.
Тема: Технологічний процес виготовлення листівки: прошивання елементів малюнка.
Мета: навчити самостійно, правильно прошивати малюнок, оформляти зворотню сторону роботи; формувати розвиток творчої уяви; виховувати працелюбність, естетичні смаки.
V. Практична робота учнів під контролем вчителя
Діти! Сьогодні вам під час практичної роботи потрібно застосувати усі знання отримані на попередніх уроках.
Пригадати науки які вміщує в себе «ізонитка»:
А також «ізонитка» вчить роботі з різними інструментами → олівцем, лінійкою, циркулем, різними трафаретами, шилом, булавками, голкою, ножицями.
Завдання на уроці:
─ Підготувати листівку з нанесеним малюнком.
─ Підготувати матеріали та інструменти.
─ Прошити малюнок.
Повторення правил техніки безпеки.
(Практичну роботу учні виконують під музику Дмитра Метлицького, оркестр музичних інструментів.)
Послідовність виконання роботи:
VІ.Підсумок уроку.
1.Підвести підсумок практичної роботи.
2.Відзначити кращі роботи учнів та продемонструвати їх.
3.Виконати аналіз помилок у роботах учнів.
Рефлексія діяльності:
На дошці намальовано «Дерево успіху», на партах лежать листочки
( зелені, жовті, червоні). Кожна дитина підходить до дошки та прикріпляє свій листочок, залежно від того як виконала роботу, чи є помилки.
– зелений лист – без помилок,
– жовтий лист – 1 помилка,
– червоний лист – 2-3 помилки.
VІІ. Домашнє завдання
Виконати оформлення зворотньої сторони роботи.
VІІІ. Прибирання робочих місць
Прибрати робочі місця.