Урок "Технологічний процес виготовлення виробу: розмічання, пиляння пиломатеріалів"

Про матеріал
Розробка уроку трудового навчання на тему: "Технологічний процес виготовлення виробу: розмічання, пиляння пиломатеріалів"
Перегляд файлу

Тема уроку: Технологічний процес виготовлення виробу: розмічання, пиляння пиломатеріалів.

Мета уроку:

  • навчальна: формувати знання дітей про технології обробки деревини; закріплення учнями знань про технологію виготовлення  виробів з деревини за допомогою процесу випилювання.
  • виховна: виховувати потребу проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності; виховувати прагнення до досконалості виробів з деревини та вміння застосовувати одержанні знання на практиці.
  • розвиваюча: розвиток образного мислення та творчої уяви, вмінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки.

Обладнання: Свердлильний верстат 2М112, свердла різних діаметрів, зошити з трудового навчання, технологічна картка, олівці, лінійки, кутник столярний, лобзики, заготовки з деревини, пилочки для лобзиків, ключі лобзикові, пристрої для натягування пилочок.

Дидактичне забезпечення: навчальний посібник, роздаткові матеріали з зображеннями об’єктів, що вивчаються, рисунки з технології виконання операцій.

Об’єкт праці: органайзер.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Література:

План уроку

  1. Організаційна частина (2-3хв.)
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (3-5 хв.)
  3. Повідомлення теми, мети та завдань уроку (2-3 хв.)
  4. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів (2-3 хв.)
  5. Практична робота (25-30 хв.)
  6. Підведення підсумків (3-5 хв.)
  7. Рефлексія (2-3 хв.)
  8. Робота з щоденником (1-2 хв.)

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  • перевірка присутності учнів на занятті (за журналом).
  • призначення чергових (за графіком).
  • перевірка наявності спецодягу.
  1. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

Фронтальне опитування:

  1. Для чого потрібна розмітка на заготовці ?
  2. Які правила випилювання ви знаєте ?
  3. Навіщо потрібно шліфувати заготовку ?
  1. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

(відповідно до теми уроку та освітньої мети).

  1. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів

З давніх-давен людина прагнула до краси. Вона не тільки бачила й відчувала її, а й відтворювала у своїх виробах. Завжди цінувалися й цінуються речі, зроблені власноруч. І ми з вами навчимося творити красу своїми руками. Для цього нам потрібні будуть певні знання, уміння і, звичайно ж, бажання.

  1. Практична робота
    1.  Зміст завдань

Розмітити заготовку на основі власного ескізу та технологічної картки для подальшого виготовлення виробу. Почати випилювання виробу, при потребі просвердлити отвори.

  1.  Вступний інструктаж

перелік необхідного обладнання, інструментів, пристосувань, матеріалів, їхнє розміщення на робочому місці (за зонами).

  1.  Самостійна робота учнів (обходи)
  • перший обхід: перевірити дотримання санітарно-гігієнічних вимог, наявність необхідного оснащення, правильність організації робочого місця.
  • другий обхід: перевірити правильність тримання інструментів, пристосувань, виконання трудових дій, прийомів.
  • третій обхід: перевіряти дотримання технологічної послідовності виконання завдання, технологічних вимог до виконання кожної операції, проведення самоконтролю кожним учнем.
  • постійно перевіряти дотримання безпечних прийомів роботи та організацію робочого місця.
  • поточний інструктаж: контроль якості виконуваних робіт, вказати на недоліки в роботі і шляхи їхнього усунення.
    1.  Заключний інструктаж
  • короткий аналіз виконаної роботи;
  • акцентувати увагу на важливості наукової організації робочого місця (своєчасне його прибирання, догляд за інструментами після роботи тощо; виставлення оцінок за практичне завдання).
  1. Підведення підсумків

Аналіз кращих робіт учнів.

Мотивація оцінок.

Контроль за прибиранням робочих місць.

  1. Рефлексія

Бесіда:

  1. Які завдання були визначені сьогодні на уроці ?
  2. Чи справились ви з цим завданням ?
  3. Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи ?
  1. Робота зі щоденником

Виставлення оцінок, повідомлення домашнього завдання.

 

docx
Додано
10 серпня 2019
Переглядів
4477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку