Урок:"Технологія приготування страв. Приготування страв з крупів"

Про матеріал
Мета: ознайомити з видами крупів, їхнім значенням у харчуванні людини, навчити визначати вид і якість крупів за зовнішніми ознаками, готувати страву із крупів; удосконалювати вміння сервірувати стіл, розвивати художній смак під час оформлення готових страв, виховувати свідоме виконання правил безпечної роботи під час роботи з гарячими рідинами.
Перегляд файлу

Тема. Технологія приготування страв. Приготування страв із крупів. Варіння основним способом.

Мета: ознайомити з видами крупів, їхнім значенням у харчуванні людини, навчити визначати вид і якість крупів за зовнішніми ознаками, готувати страву із крупів; удосконалювати вміння сервірувати стіл, розвивати художній смак під час оформлення готових страв, виховувати свідоме виконання правил безпечної роботи під час роботи з гарячими рідинами.             

Обладнання: таблиця «Правила безпечної роботи під час роботи з гарячими рідинами», схема «Види крупів».             

Інструменти й пристрої:  кухонний, столовий посуд і прибори. 

Основні поняття: крупи, варіння, консистенція каші: рідка, в'язка, розсипчаста. 

Тип заняття:   комбіноване. 

Структура заняття

І.  Організаційний момент..................……………………… 2 хв

П. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів..………………………         8 хв

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу…………………………………………        15хв

  1. Види крупів. 
  2. Первинна обробка крупів. 
  1. Види каш із крупів, вимоги до готових каш.

IV. Практична робота. Приготування в'язкої каші з вівсяних пластівців

 «Геркулес» …………………………………………………………           54 хв

V. Закріплення нових знань і вмінь учнів..........……………………             5 хв

VI. Підсумки заняття ………………………………………………….    3хв

VII. Домашнє завдання ………………………………………………             3 хв

І.  Організаційний момент.

Для проведення уроку учням на попередньому занятті пові­домляю тему майбутнього уроку (учні самостійно ви­значаються з темою проекту) і завдання, які перед ними будуть стояти та правила, які будуть діяти на цьо­му уроці. Учні за бажанням діляться на дві бригади, кожна з яких отримує індивідуальне зав­дання.

1завдання: дібра­ти інформацію про види крупів, їх значення в раціоні людини та історію розповсюдження крупів.

2 завдання: під­готувати інформацію про харчо­ву цінність крупів, про способи їхньої первинної обробки, а та­кож про види страв та вимоги до якості готових страв із крупів.

3 завдання: підготувати інформацію про кашу як обрядову страву (свята, обряди, звичаї, до яких традиційно українці го­тували каші).

Учням пропонуєть­ся подумати над сервіруванням стола до сніданку або вечері в національному стилі та обрати страву з крупів, яку б вони хотіли приготувати. (Виконання проекту почи­нається зі збору, накопичення та переробки інформації. Учні аналізують літературні джерела, обирають форму презентації. Бу­ло вирішено, що підсумки робо­ти будуть представлені у вигляді популярних телевізійних прог­рам («Навколо світу», «У пошуках пригод», «Звана вечеря»).)

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Метод «Мікрофон»

  1. Які крупи найчастіше використовують у раціоні вашої сім'ї?
  2. Як часто виготуєте Страви із крупів?
  3. Які страви із крупів полюбляють у вашій сім'ї понад усе?

Підбиваючи підсумки учитель зазначає, що крупи є неза­мінним продуктом харчування. Із них можна готувати каші, запікан­ки, котлети, використовувати для приготування супів, фаршів, пу­дингів. Таким чином, крупи як основний або додатковий компонент страви завжди входять до раціону кожної сім'ї.

Гра «Попелюшка»

Запрошуються по одній дів­чинці з кожної команди. їм пропо­нується визначити на дотик в зав'язаними очима різні види крупів та пояснити свій вибір.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.  Види крупів. 

Розповідь учителя. .

 Сьогодні ми з вами ознайомимося з незамінними у харчовому раціоні людини про­дуктами — крупами, дізнаємось, яку користь  приносять  вони здоров'ю людини, чому бажано включати крупи в щоденне меню, які страви з крупів готува­ли наші пращури та які готують у наш час. Основною поживною цінністю крупі’в є білок, який легко засвоюється. Крупи також містять різні мікроелементи, вітаміни гру­пи В. Крупи виготовляють із зерен злакових, гречаних і бобових культур.             

Під час розповіді вчитель на дошці складає схему, учні працюють у зошитах.

 Сучасна харчова промисловість випускає суміші з різних крупів (наприклад, «5 злаків», «7 злаків»), які є дуже корисними для здоров'я, різноманітні мюслі (із додаванням горіхів, фруктів, шокола­ду), Крупи в них,піддають спеціальній обробці (дроблять, плющать), що значно скорочує час приготування.             

Супроводжується демонстрацією Виді»крупів.

2.  Первинна обробка крупів.

Розповідь учителя.

Перед використанням крупи проходять первинну обробку, яка містить кілька операцій. Але деякі операції здійснюють тільки з ок­ремими видами крупів.

Подальша розповідь учителя відбувається з використанням таб­лиці. ,

Первинна обробка крупів

 

Назва операції

 

 

Види крупів

 

 

 

Гречана

Рис

Вівсяна

Перло­ва

Ячна

Манна

Кукурудзяна

Промивання

+

+

 

+

+

 

 

Просівання

 

 

 

 

 

+    

+

Перебирання

+

+

 

 +

+

 

 

Підсушування

 

 

   +  

 

 

 

 

Підсмажуван­ня

+

 

 

 

 

 

 

Замочування

 

 +

 

+

 

 

 

3.  Види каш із крупів, вимоги до готових каш.

Розповідь учителя.

За консистенцією (густотою) каші можуть бути рідкими, в'язкими або розсипчастими. Це залежить від співвідношення крупи й рідини, що були узяті для приготування каші.

Рідка каша кількість рідини в 4—5,7 разу перевищує кількість крупи.

В'язка каша кількість рідини в 2,7—3,7 разу перевищує кіль­кість крупи".

Розсипчаста каша кількість рідини в 1,5—2,5 разу перевищує
кількість крупи. 

 Каші зазвичай готують на воді або молоці. їх варять основним способом: повністю занурюючи в киплячу підсолену рідину. (Під час подальшої розповіді вчитель формулює основні вимоги до готових каш, які учні записують у зошитах.).             

Основні вимоги до готових каш.

  •        В'язка й рідка каші повинні бути однорідної консистенції без грудочок.
  •        Розсипчаста каша має бути м'якою, крупинки не повинні зли­патися.
  •        Колір, запах і смак каші мають відповідати виду крупи, із якої готували кашу.

Бесіда.

Назвіть правила безпечної роботи під час роботи з гарячими ріди­нами.

IV. ПРАКТИЧНА РОБОТА. Приготування в'язкої каші   з вівсяних пластівців «Геркулес»

Посуд та інвентар: мірна склянка, каструля алюмінієва (або з товс­тим дном), ложка.

Продукти (у грамах на одну порцію): крупа — 45, вода — 65, моло­ко — 100, масло вершкове — 15, сіль — 3, цукор — 10.

Послідовність приготування.

  1. Відміряти необхідну кількість крупи, рідини, солі, цукру.
  2. Закип'ятити воду.
  3. У киплячу воду засипати сіль, цукор, крупу, добре розмішати.
  4. Коли вода закипить, вогонь зменшити й варити 5—10 хв, помі­шуючи.

5) Улити молоко, розмішати, збільшити вогонь.

6) Після закипання вогонь знову зменшити й варити до готовності, помі­шуючи.

7) Додати масло, вимішати і подати до столу.

Під час виконання роботи вчитель контролює дотримання учнями технології приготування, правил безпечної роботи, звертає увагу учнів на допущені помилки.

V. Закріплення, нових знань вмінь учнів

На цьому етапі уроку можна проаналізувати помилки, виявлені під час виконання практичної роботи, або оцінити якість готової страви.

VІ. Підсумки заняття

Метод «Прес»

Обговорюємо пози­тивні й негативні сторони роботи.

Запитання для обговорення:

  • Яка група, на вашу думку, найповніше, найграмотніше та найцікавіше розкрила теоретичні питання про крупи?
  • Яка група приготувала об­рану страву з дотриманням усіх правил безпеки, правильної ор­ганізації робочого місця, правил гігієни та санітарії?
  • Яка група найкраще офор­мила свою страву?
  • Яка група найкраще спра­вилась із сервіруванням стола під час подачі страв?

Заключне слово вчителя.

Каші з різних видів крупів це смачний і поживний сніданок або вечеря. Корисність цих страв значно зросте, якщо до них додати свіжі фрукти, горіхи, кунжут тощо.

VII. Домашнє завдання

Підготувати продукти для кулінарних робіт.

 

Додаток

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ляскало Ольга Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
4310
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку