Тема: Технологія виконання мережок: схрещений прутик, "черв’ячок", " снопики", " панка".
8 клас
Мета уроку: навчити учнів виконувати мережки, удосконалювати вміння та навички по виконанню вишивки; розвивати уяву та мислення, фантазію; виховувати в учнів охайність, витримку, любов до прекрасного, прищеплювати інтерес до прекрасних традиції;
Методична мета: створення умов відчуття радості, успіху в колективній роботі;
Обладнання та матеріали: комп’ютер, проектор, екран, магнітофон, нитки, ножиці, п'яльця, тканина
Хід уроку
Організаційна частина
Вчитель: Шановні учні! На сьогоднішньому уроці, як завжди , ми повинні показати як вміємо працювати.
Я попрошу бригадирів перевірити підготовку учнів до уроку, та заповнити таблицю контролю.
( Додаток 1)
Перевірка раніше засвоєних знань
Вчитель: Повторення проведемо у вигляді гри " Поле чудес". Учень, який відгадає слово отримає дві шкатулки. А що в тих шкатулках, ми дізнаємось пізніше.
Отже, завдання:
Відповідь: мережка
/ Учні відгадують слово, той хто отримав перемогу, має право відкрити шкатулки. В них знаходиться завдання, про що повідомляє учень/.
Завдання: Задайте запитання учням по темі: Українська народна вишивка.
Мотивація нового навчального матеріалу, повідомлення теми, мети, завдання уроку
Вчитель: Молодці! Ви пригадали деякі елементи, що вивчали протягом певного часу. Сьогодні продовжимо вивчити технологічну послідовність виконання різних мережок. Ви зможете упевнитись в тому, що мережка один із видів вишивки, яка прикрашає одяг та предмети побуту.
Запишемо тему уроку ( Учні записують тему уроку в зошит)
Пояснення нового навчального матеріалу
Щоб оволодіти різною технікою мережки, необхідно знати виконання мережок одинарного та подвійного прутиків. Пригадаємо їх виконання.
( Вчитель задає запитання, далі проводиться пояснення виконання різних видів мережок з демонстрацією,. Учні записують в зошити послідовність виконання)
Для виконання схрещеного прутика потрібно виконати мережку одинарного прутика. Потім, по середині ширини мережки закріплюємо нитку і робимо перетин ниток. Один стопчик беремо під гоку, другий на голку, протягуючи робочу нитку перекручуючи наступні два стопчики. Нитка повинна проходити вільно.
I спосіб. Закріплення нитки петлею на нитках тканини. Цей спосіб застосовують у мережках, коли беруть дві чи більше ниток.
Мал. 1
Мал. 2
Мал. 3
Мал. 4
II спосіб. У дві нитки тканини на нитках прорідженої смуги.
Мал. 5
Мал. 6
III спосіб. В одну нитку. Цей спосіб закріплення можна застосовувати у тому випадку, якщо місце будуть зашивати стібками.
Мал. 7
Мал. 8
Мережка – ажурна вишивка на смузі тканини, з якої висмикані нитки лише в одному напрямі – піткання або основи. Після видалення певної кількості ниток в одному напрямі на тканині залишаються нитки не витягнуті, які потім за рахунком обплітають робочою ниткою, створюючи різні узори. Причому спочатку необхідно визначити композиційне місце розташування мережки на виробі, вид мережки, якою буде оздоблюватись виріб, а також її розміри – довжину та висоту. Найчастіше мережки у готовому вигляді мають прямокутну форму.
Отже, після розмічання місця розташування мережки приступають до закріплення країв швом «качалочка», який виконується у такій послідовності:
Мал. 9
Мал. 10
Необхідно пам’ятати
Мал. 11
Послідовність виконання роботи:
Мал. 12
Мал. 13
Мал. 14
Запам’ятай: при вишиванні стовпчиків голка завжди при зв’язуванні вертикальних ниток виходить назовні з виворітного боку під робочу нитку.
Учням пропонується виконати практичну роботу «Вишивання зразків мережки «одинарний прутик» (мал. 15), а також ознайомитись із санітарно-гігієнічними вимогами під час виконання мережок.
Мал. 15
I спосіб. Закріплення нитки петлею на нитках тканини. Цей спосіб застосовують у мережках, коли беруть дві чи більше ниток.
Мал. 1
Мал. 2
Мал. 3
Мал. 4
II спосіб. У дві нитки тканини на нитках прорідженої смуги.
Мал. 5
Мал. 6
III спосіб. В одну нитку. Цей спосіб закріплення можна застосовувати у тому випадку, якщо місце будуть зашивати стібками.
Мал. 7
Мал. 8
Мережка – ажурна вишивка на смузі тканини, з якої висмикані нитки лише в одному напрямі – піткання або основи. Після видалення певної кількості ниток в одному напрямі на тканині залишаються нитки не витягнуті, які потім за рахунком обплітають робочою ниткою, створюючи різні узори. Причому спочатку необхідно визначити композиційне місце розташування мережки на виробі, вид мережки, якою буде оздоблюватись виріб, а також її розміри – довжину та висоту. Найчастіше мережки у готовому вигляді мають прямокутну форму.
Отже, після розмічання місця розташування мережки приступають до закріплення країв швом «качалочка», який виконується у такій послідовності:
Мал. 9
Мал. 10
Необхідно пам’ятати:
Мал. 11
Послідовність виконання роботи:
Мал. 12
Мал. 13
Мал. 14
Запам’ятай: при вишиванні стовпчиків голка завжди при зв’язуванні вертикальних ниток виходить назовні з виворітного боку під робочу нитку.
Учням пропонується виконати практичну роботу «Вишивання зразків мережки «одинарний прутик» (мал. 15), а також ознайомитись із санітарно-гігієнічними вимогами під час виконання мережок.
Мал. 15