Дата |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Школа |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Клас |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема уроку: Приготування салату «Олів`є»
Мета уроку:
- навчальна: закріпити та удосконалити в учнів знання, уміння і навички приготування салату «Олів`є»; залучати учнів до сучасного виконання страви;
- розвиваюча: розвивати творче та критичне мислення і самостійність в роботі;
- виховна: виховувати естетичний смак, доброзичливість і вимогливість, культуру спілкування
Матеріально-технічне оснащення:
Продукти: згідно інструкційно-технологічної карти
Інвентар: дошки, ножі, миски
Хід уроку:
І Організаційна частина
а) привітання;
б)перевірка зовнішнього вигляду та особистої гігієни;
в)повідомлення теми уроку
ІІ Вступний інструктаж
Мотивація
1.Салати подають при температурі:
a. 15-20̊С
b. 10-12̊С
c. 2-4̊С
d. 20-25̊С
2.Салати класифікують, як:
a. Холодні страви
b. Гарячі страви
c. Страви з овочів
d. Страви з м'яса
3.Салати заправляють :
a. За 15 хв. до реалізації
b. За 30 хв. до реалізації
c. За 5 хв. до реалізації
d. Безпосередньо перед реалізацією.
1.Актуалізація опорних знань
Салат — це страва із дрібно покришених шматочків сирих чи варених овочів та інших продуктів (яєць, м'яса, риби) з додаванням різних заправок, прянощів. Продукти в салаті мають бути охолодженими. Салати є надзвичайно корисною стравою, яка містить вітаміни, мінеральні солі, вуглеводи, а також речовини, які вбивають хвороботворні мікроби. Поживні цінності салату залежать від того, які продукти входять до його складу. Споживання салатів, особливо із сирих овочів та зелені, покращує травлення і збуджує апетит. Салати їдять перед основними стравами. Таким чином, білки, жири, вуглеводи, що містяться в перших чи других стравах, легше перетравлюються організмом. Часом салат використовують і як гарнір до риби чи м'яса. До кожного салату добирається відповідна заправка: олія, різноманітні соуси, сік лимону тощо. Небажане використання для заправки оцту, оскільки він подразнює стінки шлунку. Краще використовувати для підкислення сік натуральних овочів чи фруктів (лимону, томатів, кизилу, аличі, гранату тощо). Салат має добре поєднуватися з іншими стравами, що будуть подаватися до столу.
Цікаві факти пов’язани з виникненням та приготуванням салату «Олів’є».
Всі господині мають особисті секрети в приготуванні цієї страви.
Так, деякі інгредієнти залишаються незмінними, а інші – за бажанням можуть відрізнятися.
У Франції салат Олів’є називається «руський салат»
Рецепт салату був вигаданий французьким
шеф-кухарем Люсьєном Олів’є, який належав до однієї з кулінарних династій французького Провансу. У Франції династія Олів’є прославилася тим, що придумала соус «Провансаль»
Після смерті Люсьєна Олів’є точний рецепт салату Олів’є, який шеф-кухар тримав у суворій таємниці, був загублений, але салат продовжити «жити» завдяки тому, що були відомі його основні інгредієнти, а люди вже поєднували їх «як доведеться»
Самий перший опублікований рецепт салату Олів’є наведено в 6 номері журналу під назвою «Наша їжа» за 31 березня 1894р. Склад був зазначений наступний: 2 рябчика, 1 телячий язик, 1/4 фунта ікри, ½ фунта свіжого салату, 25 штук відварних раків, ½ банки пікулів, 2 свіжі огірки, 1/4 фунта каперсів , 5 варених яєць, майонез (на французькому оцті з 2 яєць і 1 фунта олії)
Багато відомих сьогодні рецептів Олів’є були винайдені в радянські часи – саме тоді з рецептури пішли рябчик і інші дорогі інгредієнти, які були замінені більш дешевими і доступними
Ось такі секрети приховує в собі всесвітньо відома страва. Тепер можна пригощати гостей не лише смачним салатом Олів’є, а ще й цікавими фактами з історії його існування!
ІІІ. Поточний інструктаж
Інгрідієнти:
• майонез.
Правильно вмикати і вимикати побутові прилади.
З електроприладами забороняється працювати мокрими руками.
Не можна залишати включену плиту без нагляду.
Не можна зберігати поруч з плитою легкозаймисті предмети.
Під час роботи з плитою не варто забувати, що вона сильно нагрівається, і треба бути дуже акуратним, щоб не отримати опіки.
Суворо використовувати непошкоджене обладнання. В першу чергу потрібно перевірити, чи в хорошому стані кухонний інвентар, чи немає сколів та тріщин на посуді.
Перед тим, як поставити посуд на плиту, треба переконатися, що він сухий. В іншому випадку може статися замикання.
Не можна ставити на плиту пластиковий посуд, бо він швидко розплавиться.
Щоб зняти посуд з плити необхідно скористатися рушником або спеціальною ганчіркою, щоб уникнути опіків
Більш небезпечним джерелом неприємностей і травм є кухонна підлога, особливо якщо вона мокра. Один неправильний рух, і можна отримати травму. Щоб цього уникнути необхідно перед початком роботи на кухні перевірити стан підлоги.
Під час готування потрібно обов'язково включати вентиляцію.
Сковорідки і каструлі потрібно ставити і знімати з плити за допомогою спеціальних ганчірок або рушників.
Продукти різати можна тільки на спеціальній дошці і добре заточеними ножами
Приготування салату «Олів`є»
1.Картоплю і моркву зварити «в мундирах». Зварити яйця.
2. Тим часом ковбасу і огірки нарізати дрібними кубиками.
3. Готові овочі та яйця почистити та також нарізати кубиками.
4. Дрібно нарізати цибулю.
5. Всі інгредієнти змішати, додати горошок і заправити майонезом.
6. Прикрасити зеленню.
7. Салат готов!
Обхід робочих місць і допомога учням
І обхід робочих місць (організаційний) – надати допомогу в організації робочого місця підготовки пристосувань.
ІІ обхід (технологічний) - проконтролювати дотримання Т\Б раціонального використання сировини , правильність виконання трудових прийомів.
ІІІ обхід (контрольний) – виявлення помилок в роботі і виправлення їх.
ІV обхід - перевіряємо правильність дотримування технічних умов в роботі і видача додаткових завдань добре встигаючим учням.
V обхід – прийняти і оцінити роботу.
Прибирання робочих місць
IV Заключний інструктаж
Учні подають приготовлену страву і дають їй якісну характеристику.
- Сподобалось вам блюдо?
- Який продукт здається вам зайвим?
- Чим його можна замінити?
Разом учнями ми розбираємо помилки і недоліки в роботі, відмічаємо кращих учнів.
Домашнє завдання: самостійно приготувати салат «Олів`є».