Урок Закріплення звукових значень букви «я». Читання слів. Опрацювання вірша В. Крищенка «Сонячне яблуко»

Про матеріал

Тема уроку. Закріплення звукових значень букви «я». Читання слів. Опрацювання вірша В. Крищенка «Сонячне яблуко»

Мета уроку: закріпити звукові значення букви я на початку слова, складу, звука [а] та м'якості попереднього приголосного, вдосконалювати навички, виразність читання; розвивати вміння виконувати звуковий аналіз слів, розвивати увагу; виховувати у дітей бажання активно працювати, любов до читання.

Обладнання: предметні малюнки, схеми слів, яблучка, таблиця на розширення кута зору.

Тип уроку: урок – гра.

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він зимовий і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Поверніться обличчям до гостей

І лагідно промовте: «Добрий день».

- Перед тим, як розпочнемо урок, згадаємо правила поведінки.

1) Правило піднятої руки.

2) Співпраця в парі. (Як це виглядає?)

3) Уміння слухати.

4) Працювати активно.

II. Мотивація навчальної діяльності

1.Загадка.

На базарі їх не купиш.

На дорозі не знайдеш.

І не зважиш на терезах,

І ціни не підбереш.

На уроках в книжці, в школі

Почерпнеш ти їх до волі.

І назавжди у житті

Стануть друзями тобі.

2. Гра «Чарівний куб».

Пригадаймо чого ж ми навчилися на попередніх уроках.

-- За допомогою чого спілкується людина? (За допомогою мови).

-- За допомогою чого ми виражаємо свої думки? (За допомогою речення).

-- З чого складається речення? (Зі слів).

-- Які розділові знаки ставимо в кінці речення?

-- Як поділяються звуки в нашій мові? (На голосні і приголосні). Які голосні звуки ми знаємо? Як поділяються приголосні звуки? Які звуки пом'якшують попередній приголосний?

ІІІ Повідомлення теми уроку.

--Яку літеру ми вивчили на минулому уроці? ( Я).

--Який звук позначає ця буква? ([йа] на початку слова, та пом'якшує попередній приголосний та звук [а]).

Сьогодні на уроці будемо продовжувати працювати над умінням розрізняти звукове значення букви Я. Вона зовсім непроста, вона ніби актриса може грати різні ролі.

1. Загадка

Мов маленький м'ячик

Висить, а не скаче,

Рум'яне, гладеньке

На смак солоденьке. (Яблуко)

2. Загадка

Хто це в лісі все ку-ку й ку-ку,ку-ку?

Інших слів не знає зовсім? (Зозуля)

- Давайте зробимо звуковий аналіз цих відгадок і побачимо, яка буква Я актриса.

(Діти викладають звукові моделі на партах, два учня біля дошки.)

3. Бесіда.

Буква Я може мати 2 звука, може мати і 1 звук. За це і назвала я її актрисою.

- Діти, хто це стукає до нас в цей зимовий час?

У зеленому ліску, на високій гірці,

Стара яблунька росте одиноко й сумно.

Скажем яблуньці разом: ми тобі поможем.

Будем в гості бігати до тебе.

А ти яблучком давай нас частенько пригощай –

Це ж хороші вітаміни – для маленької дитини!

- Яблунька завітала до нас на урок з різними завданнями. (На дошці з'являється деревце.)

Діти, давайте працювати так, щоб на кінець уроку наша яблунька була вся в яблучках.

За кожну вірну відповідь будете отримувати її яблучко, а в кінці уроку подивимось, скільки яблучок нам подарувала яблунька.

IV. Актуалізація і систематизація знань учнів.

1. Мовна розминка «Скоромовка»

Яблука на ярмарок

В ящику везла.

Яблука на ярмарку

Швидко продала.

2. Розчитування: Гра «Кут зору»

Як, яма, яхта, ягода, яблуко, яблучка.

— Яке слово найдовше?

- Ще на дереві яблучок немає, але на листочках щось написано.

Наприклад: У маляток смачні яблучка.

- Запишіть схему цього речення.

Зверніть увагу на виділені слова. Що в них спільного. (Букв однаково, а звуків ні).

- Чому? ( Відповіді дітей).

Зробіть звукову модель цих слів. Порівняйте.

3. Гра «Я в іменах».

Тетяна, Марійка, Мар'яна, Яким, Максим, Ярослав, Мирослав, Святослав, Василь, Ясочка, Валя, Зоя, Лариса, Леся, Ул'яна. (Якщо в іменах є задана літера, показують картку з потрібною літерою).

4. Промовляння чистомовок.

Ла-ла-ла – бігла край села.

Ля-ля-ля – зелене гілля.

Та-та-та – спіймали кота.

Тя-тя-тя – довести до пуття.

Са-са-са – укусила оса.

Ся- ся-ся – малина уся.

Ма-ма-ма – холодна зима.

Мя-мя-мя – не спала сім'я.

Ра-ра-ра – висока гора.

Ря-ря-ря – вранішня зоря.

Яблунька принесла вам ще й таке завдання.

4. Робота в парах. Гра «Склади слово»

З,л,о,з,,у,я (зозуля)

М, а,я ( яма)

Ч, я, л,п,а ( чапля )

В, ш,и,я,н ( вишня )

4. Фізхвилинка.

V. Робота з букварем.

1. Опрацювання вірша В. Крищенка «Сонячне яблуко».

— Прочитайте заголовок. Як ви думаєте, про шо буде розповідатись у вірші?

2. Словникова робота.

3. Виразне читання вірша вчителем.

-- Про яку пору року розповідає автор?

4. Читання вірша «ланцюжком».

5. Робота над змістом прочитаного.

- Що означає: « медом яблучко налите».

- «примостилось на гіллі».

6. Виразне читання вірша дітьми.

7. Гра «Поклади в кошик слово».

На дошці два кошика. На одному кошику написано [йа], на другому – [а]

СЛОВА: маяк, вишня, Яша, тополя, мишеня, Яна.

VІ. Підсумок уроку.

1. Гра «Мікрофон».

- Я до вас питання маю: хто на «Я» рослину знає? ( Яблуня)

- Ще спитати хочу «Я»: є на букву «Я» ім'я? ( Яна)

— Якими враженнями від уроку ви поділитесь вдома?

— Що для вас було найцікавішим?

2. Нагородження дітей яблучка.

Перегляд файлу

Тема уроку. Закріплення звукових значень букви «я». Читання слів. Опрацювання вірша В. Крищенка «Сонячне яблуко»

Мета уроку: закріпити звукові значення букви я на початку слова, складу, звука [а] та м’якості попереднього приголосного, вдосконалювати навички, виразність читання; розвивати вміння виконувати звуковий аналіз слів, розвивати увагу; виховувати у дітей бажання активно працювати, любов до читання.

Обладнання: предметні малюнки, схеми слів, яблучка, таблиця на розширення кута зору.

Тип уроку: урок – гра.

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він зимовий і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Поверніться обличчям до гостей

І лагідно промовте: «Добрий день».

- Перед тим, як розпочнемо урок, згадаємо правила поведінки.

1) Правило піднятої руки.

2) Співпраця в парі. (Як це виглядає?)

3) Уміння слухати.

4) Працювати активно.

II. Мотивація навчальної діяльності

1.Загадка.

На базарі їх не купиш.

На дорозі не знайдеш.

І не зважиш на терезах,

І ціни не підбереш.

На уроках в книжці, в школі

Почерпнеш ти їх до волі.

І назавжди у житті

Стануть друзями тобі.

2. Гра «Чарівний куб».

Пригадаймо чого ж ми навчилися на попередніх уроках.

-- За допомогою чого спілкується людина? (За допомогою мови).

-- За допомогою чого ми виражаємо свої думки? (За допомогою речення).

-- З чого складається речення? (Зі слів).

-- Які розділові знаки ставимо в кінці речення?

-- Як поділяються звуки в нашій мові? (На голосні і приголосні). Які голосні звуки ми знаємо? Як поділяються приголосні звуки? Які звуки помякшують попередній приголосний?

ІІІ Повідомлення теми уроку.

--Яку літеру ми вивчили на минулому уроці? ( Я).

--Який звук позначає ця буква? ([йа] на початку слова, та помякшує попередній приголосний та звук [а]).

 Сьогодні на уроці будемо продовжувати працювати над умінням розрізняти звукове значення букви Я. Вона зовсім непроста, вона ніби актриса може грати різні ролі.

1. Загадка

Мов маленький м’ячик

Висить, а не скаче,

Рум’яне, гладеньке

На смак солоденьке. (Яблуко)

2. Загадка

Хто це в лісі все ку-ку й ку-ку,ку-ку?

Інших слів не знає зовсім? (Зозуля)

- Давайте зробимо звуковий аналіз цих відгадок і побачимо, яка буква Я актриса.

(Діти викладають звукові моделі на партах, два учня біля дошки.)

3. Бесіда.

Буква Я може мати 2 звука, може мати і 1 звук. За це і назвала я її актрисою.

- Діти, хто це стукає до нас в цей зимовий час?

У зеленому ліску, на високій гірці,

Стара яблунька росте одиноко й сумно.

Скажем яблуньці разом: ми тобі поможем.

Будем в гості бігати до тебе.

А ти яблучком давай нас частенько пригощай –

Це ж хороші вітаміни – для маленької дитини!

- Яблунька завітала до нас на урок з різними завданнями. (На дошці з’являється деревце.)

Діти, давайте працювати так, щоб на кінець уроку наша яблунька була вся в яблучках.

За кожну вірну відповідь будете отримувати її яблучко, а в кінці уроку подивимось, скільки яблучок нам подарувала яблунька.

IV. Актуалізація і систематизація знань учнів.

1. Мовна розминка «Скоромовка»

Яблука на ярмарок

В ящику везла.

Яблука на ярмарку

Швидко продала.

2. Розчитування: Гра «Кут зору»

Як, яма, яхта, ягода, яблуко, яблучка.

— Яке слово найдовше?

- Ще на дереві яблучок немає, але на листочках щось написано.

Наприклад: У маляток смачні яблучка.

- Запишіть схему цього речення.

Зверніть увагу на виділені слова. Що в них спільного. (Букв однаково, а звуків ні).

- Чому? ( Відповіді дітей).

Зробіть звукову модель цих слів. Порівняйте.

3. Гра «Я в іменах».

Тетяна, Марійка, Маряна, Яким, Максим, Ярослав, Мирослав, Святослав, Василь, Ясочка, Валя, Зоя, Лариса, Леся, Уляна. (Якщо в іменах є задана літера, показують картку з потрібною літерою).

4. Промовляння чистомовок.

Ла-ла-ла – бігла край села.

Ля-ля-ля – зелене гілля.

Та-та-та – спіймали кота.

Тя-тя-тя – довести до пуття.

Са-са-са – укусила оса.

Ся- ся-ся – малина уся.

Ма-ма-ма – холодна зима.

Мя-мя-мя – не спала сім’я.

Ра-ра-ра – висока гора.

Ря-ря-ря – вранішня зоря.

Яблунька принесла вам ще й таке завдання.

4. Робота в парах. Гра «Склади слово»

З,л,о,з,,у,я (зозуля)

М, а,я ( яма)

Ч, я, л,п,а ( чапля )

В, ш,и,я,н ( вишня )

4. Фізхвилинка.

V. Робота з букварем.

1. Опрацювання вірша В. Крищенка «Сонячне яблуко».

— Прочитайте заголовок. Як ви думаєте, про шо буде розповідатись у вірші?

2. Словникова робота.

3. Виразне читання вірша вчителем.

-- Про яку пору року розповідає автор?

4. Читання вірша «ланцюжком».

5. Робота над змістом прочитаного.

- Що означає: « медом яблучко налите».

- «примостилось на гіллі».

6. Виразне читання вірша дітьми.

7. Гра «Поклади в кошик слово».

На дошці два кошика. На одному кошику написано [йа], на другому – [а]

СЛОВА: маяк, вишня, Яша, тополя, мишеня, Яна.

VІ. Підсумок уроку.

1. Гра «Мікрофон».

- Я до вас питання маю: хто на «Я» рослину знає? ( Яблуня)

- Ще спитати хочу «Я»: є на букву «Я» ім’я? ( Яна)

— Якими враженнями від уроку ви поділитесь вдома?

— Що для вас було найцікавішим?

2. Нагородження дітей яблучка.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Скуз Тетяна
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
2903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку