Урок "Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. Практична робота 9. (продовження)"

Про матеріал
Конспект містить різні форми роботи для перевірки домашнього завдання. Є контурна карта та номенклатура до теми уроку. До уроку додається презентація "Єллоустоун".
Перегляд файлу

Урок № 37         Дата _________________

 

Тема: Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. Практична робота 9. (продовження)

Мета: дослідити взаємозв’язок між тектонічною будовою материка і рельєфом, ознайомити учнів з рельєфом та корисними копалинами Північної Америки; розкрити роль вулканізму та давнього зледеніння у формуванні рельєфу Північної Америки, розвивати логічне мислення; розвивати вміння працювати з тематичними картами, аналізувати, порівнювати, знаходити зв’язок між етапами пошуково-дослідницької діяльності, виховувати повагу до думки інших, самостійність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: фізична карта Північної Америки, фізична карта півкуль, атласи, підручники, таблиці, ноутбук, роздатковий матеріал, коетурні карти «Півнісна Америка».

Опорні та базові знання: платформа та її будова, корисні копалини та їх зв’язок з тектонічною будовою, вулканізм, зледеніння, особливості формування рельєфу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків у формуванні рельєфу, розміщенні корисних копалин.

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

Зміст уроку

I. Організаційний момент (1 хв.)

Перевірка присутності учнів, їх підготовки до уроку, організація уваги учнів, психологічний настрій на роботу.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів (5 хв.)

  1. Прийом «Неуважний мандрівник»

Виправлення помилок у домашніх завданнях.

  1. Першими дослідниками Північної Америки були _________________________________________________.
  2. Північної Америка розташована у ________________________________________________________ півкулі.
  3. Материк перетинають умовні лінії ______________________________________________________________.
  4. Має велику протяжність з _______________________, що впливає на ________________________ материка.
  5. Омивається _________________________________________________________________________ океанами.
  6. Межує з материками _________________________________________ та відовкемлена від них протоками __________________________________________________________________________________.
  7. Берегова лінія материка _____________________________________________________________________.

 

  1. Прийом «Кросворд»

Ь

Ю

Ф

А

У

Н

Д

Л

Е

Н

Д

 

 

 

 

Е

Р

М

У

Д

С

Ь

К

І

 

 

 

Р

Е

Н

Л

А

Н

Д

І

Я

Л

О

Р

И

Д

А

 

Н

Т

И

Л

Ь

С

Ь

К

І

 

А

Л

І

Ф

О

Р

Н

І

Я

 

 

Л

Я

С

К

А

 

  1. Другий за площею острів біля берегів Пн. Америки.
  2. З цим островом пов’язані легенди зникнень.
  3. На нашу мову перекладається «зелена земля».
  4. Півострів який омивається водами Мексиканської затоки.
  5. Архіпелаг який знаходиться на південь від материка.
  6. Є півострів, є затока.
  7. Цей острів більше ніж 100 років було продано Російською імперією США.

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів (3 хв.)

1. Прийом «Здивую всіх!»

Учитель. Сьогодні ми здійснимо подорож Північною Америкою. Ми подолаємо вершину г. Мак-Кінлі з висотою 6194 м, опустимось у Долину Смерті на 86 м нижче рівня моря, помандруємо ідеально плоскими рівнинами, відвідаємо знаменитий Великий каньйон, сфотографуємось на фоні вулканів та у карстовій печері.

 

IV. Вивчення нового матеріалу (27 хв.)

  1.           Будова земної кори.

Прийом «Проблемне питання»

Як ви розумієте ці слова? Г. Горшков писав: «У рельєфа нічого випадкового немає. Кожна рисочка рельєфу, від самої глибокої западини до самої високої гори, чимось пояснюється і чимось обумовлюється».

Робота з атласом та з контурною картою Пн. Америки (вході розповіді вчителя нанести всі тектонічні структури на карту)

Тектонічна структура – Північноамериканська платформа, яка є уламком Лавразії.

Півночі платформи утворився найбільший у світі Канадський щит (гірські породи 3 млн. р.)

Пд. зх. – молода платформа.

Зх. – середній за віком пояс складчастості (рух двох плит Пн. Американської та Тихоокеанської)

Йєллоустонський національний парк  - презентація.

Пд. та Тихоокеанське узбережжя молодий пояс складчастості.

Сх. – пояс давньої складчастості.

 

  1.           Рельєф.

Рельєф тісно пов’язаний з тектонічними структурами.

Давні та молоді платформи – рівнини.

Областям складчастості - гори.

Морена – льодовикові відклади, нагромадження гальки та піску.

Канадський щит – Лаврентійська височина 500- 700.

Центральні рівнини 200- 500 м – вплив льодовика.

Великі рівнини – 1200 – 1700 м.

Примексиканська низовина – молода платформа.

Кордильєри – г. Мак-Кінлі 6194 м. (Береговий хребет, Великий басейн, плато Колорадо, Мексиканське нагір’я, Великий каньйон (1800м) приклад мультфільму.

Аппалачі – Мітчелл 2037

  1.           Корисні копалини.

Паливні     Рудні     Нерудні

Нафта, кам’яне вугілля,  Чорна  Кольорова

природний газ    залізна нікель

        мідь

V. Закріплення вивченого матеріалу (5 хв.)

Виконання Практичної роботи 9. (продовження)

 

VI. Підсумок уроку (2 хв.)

Прийом «Мікрофон»

1. Які спільні риси наявні в рельєфі Північної та Південної Америки? Чим це можна пояснити?

2. Яку роль відіграло давнє зледеніння у формуванні рельєфу Північної Америки?

3. Чому в Кордільєрах багато родовищ рудних корисних копалин? Чим пояснюється різноманіття корисних копалин на території Північної Америки?             

 

VII. Домашнє завдання (1хв.)

  1. Опрацювати відповідний матеріал підручника §34, вивчити номенклатуру.

 

 

 

 

1

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

Р

 

 

 

 

5

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7А

 

 

 

 

 

 

 

  1. Другий за площею острів біля берегів Пн. Америки.
  2. З цим островом пов’язані легенди зникнень.
  3. На нашу мову перекладається «зелена земля».
  4. Півострів який омивається водами Мексиканської затоки.
  5. Архіпелаг який знаходиться на південь від материка.
  6. Є півострів, є затока.
  7. Цей острів більше ніж 100 років було продано Російською імперією США.

 

1

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

Р

 

 

 

 

 

5

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

6К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7А

 

 

 

 

 

 

 

  1. Другий за площею острів біля берегів Пн. Америки.
  2. З цим островом пов’язані легенди зникнень.
  3. На нашу мову перекладається «зелена земля».
  4. Півострів який омивається водами Мексиканської затоки.
  5. Архіпелаг який знаходиться на південь від материка.
  6. Є півострів, є затока.
  7. Цей острів більше ніж 100 років було продано Російською імперією США.

 

1

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

Р

 

 

 

 

 

5

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

6К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7А

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Другий за площею острів біля берегів Пн. Америки.
  2. З цим островом пов’язані легенди зникнень.
  3. На нашу мову перекладається «зелена земля».
  4. Півострів який омивається водами Мексиканської затоки.
  5. Архіпелаг який знаходиться на південь від материка.
  6. Є півострів, є затока.
  7. Цей острів більше ніж 100 років було продано Російською імперією США.

Виправлення помилок у домашніх завданнях.

  1. Першими дослідниками Північної Америки були _________________________________________________.
  2. Північної Америка розташована у ________________________________________________________ півкулі.
  3. Материк перетинають умовні лінії ______________________________________________________________.
  4. Має велику протяжність з _______________________, що впливає на ________________________материка.
  5. Омивається _________________________________________________________________________океанами.
  6. Межує з материками _________________________________________ _______та відовкемлена від них протоками __________________________________________________________________________________.
  7. Берегова лінія материка _____________________________________________________________________.

_______________________________________________________________________________________________

Виправлення помилок у домашніх завданнях.

  1. Першими дослідниками Північної Америки були _________________________________________________.
  2. Північної Америка розташована у ________________________________________________________ півкулі.
  3. Материк перетинають умовні лінії ______________________________________________________________.
  4. Має велику протяжність з _______________________, що впливає на ________________________ материка.
  5. Омивається _________________________________________________________________________ океанами.
  6. Межує з материками _________________________________________ та відовкемлена від них протоками __________________________________________________________________________________.
  7. Берегова лінія материка _____________________________________________________________________.

____________________________________________________________________________________________

Виправлення помилок у домашніх завданнях.

  1. Першими дослідниками Північної Америки були _________________________________________________.
  2. Північної Америка розташована у ________________________________________________________ півкулі.
  3. Материк перетинають умовні лінії ______________________________________________________________.
  4. Має велику протяжність з _______________________, що впливає на ________________________ материка.
  5. Омивається _________________________________________________________________________ океанами.
  6. Межує з материками _________________________________________ та відовкемлена від них протоками __________________________________________________________________________________.
  7. Берегова лінія материка _____________________________________________________________________.

______________________________________________________________________________________

Виправлення помилок у домашніх завданнях.

  1. Першими дослідниками Північної Америки були _________________________________________________.
  2. Північної Америка розташована у ________________________________________________________ півкулі.
  3. Материк перетинають умовні лінії _____________________________________________________________.
  4. Має велику протяжність з _______________________, що впливає на ________________________материка.
  5. Омивається _________________________________________________________________________океанами.
  6. Межує з материками _________________________________________ та відовкемлена від них протоками __________________________________________________________________________________.
  7. Берегова лінія материка ____________________________________________________________________.

_______________________________________________________________________________________________

Виправлення помилок у домашніх завданнях.

  1. Першими дослідниками Північної Америки були _________________________________________________.
  2. Північної Америка розташована у ________________________________________________________ півкулі.
  3. Материк перетинають умовні лінії _____________________________________________________________.
  4. Має велику протяжність з _______________________, що впливає на ________________________ материка
  5. Омивається _________________________________________________________________________океанами.
  6. Межує з материками _________________________________________ та відовкемлена від них протоками __________________________________________________________________________________.
  7. Берегова лінія материка ____________________________________________________________________.

______________________________________________________________________________________

Виправлення помилок у домашніх завданнях.

  1. Першими дослідниками Північної Америки були _________________________________________________.
  2. Північної Америка розташована у ________________________________________________________ півкулі.
  3. Материк перетинають умовні лінії ______________________________________________________________.
  4. Має велику протяжність з _______________________, що впливає на ________________________ материка.
  5. Омивається _________________________________________________________________________ океанами.
  6. Межує з материками _________________________________________ та відовкемлена від них протоками _____________________________________________________________________________________________.
  7. Берегова лінія материка _____________________________________________________________________.

 

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

_______________________________________________________________________________________

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

_______________________________________________________________________________________

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

_______________________________________________________________________________________

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

_______________________________________________________________________________________

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

_______________________________________________________________________________________

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

_______________________________________________________________________________________

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

_______________________________________________________________________________________

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

_______________________________________________________________________________________

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

_______________________________________________________________________________________

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

_______________________________________________________________________________________

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

_______________________________________________________________________________________

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

_______________________________________________________________________________________

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.

_______________________________________________________________________________________

Географічна номенклатура: низовини: Примексиканська, Приатлантична; рівнини: Великі, Центральні; гори: Кордільєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі (г. Мітчелл); Лаврентійська височина, Мексиканське нагіря.


Результат пошуку зображень за запитом контурна карта північної америки    Результат пошуку зображень за запитом контурна карта північної америки


 

 

docx
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
1198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку