3 КЛАС
Тема тижня. Школа – храм науки!
Математика
Тема 1. Актуалізація сформованих у 2 класі уявлень про геометричні фігури, числа, величини. Повторення. Задача. Задачі на сутність арифметичних дій.
Мета. Актуалізувати вміння дітей розв’язувати прості і складені задачі, добирати відповідну модель, арифметичну дію; розв’язувати задачі двома способами, складені задачі - за допомогою числового виразу.
Хід заняття
І. Вступна частина.
- Проведемо заняття з математики для мешканців лісової школи. Працюємо в групах. 2 учні групи «ГАРБУЗА» працюють за закритою дошкою, 2 учні з цієї ж групи їх перевіряють після закінчення математичної розминки.
1. Математична розминка. (Записати тільки відповідь у рядок через клітинку)
Задача 1
У зайця 28 зубів. Це на 6 зубів більше. Ніж у білки. Скільки зубів у білки? (22 з.)
Задача 2
Гусінь Буся проповзла 60 см. А черв’ячок Зем – 43 см. На скільки більше проповзла Буся, ніж Зем? (на 17 см)
Задача 3
Білка Білошийка повісила на гілку 12 грибів, а горіхів у дуплі в 2 рази менше. Скільки горіхів на зиму сховала Білошийка? (6 г.)
Задача 4
Кабани Хрюк та Хряк з’їли 42 кг жолудів. Хрюк з’їв 27 кг, а решту – Хряк. Скільки кілограмів жолудів з’їв Хряк? (15 кг)
2. Завдання: добери до моделі задачі арифметичну дію.
- Звірята розмістили моделі до задач. У наступному рядку поставити у відповідній послідовності знаки арифметичних дій через клітинку. Біля дошки 2 учні групи «Хмаринка», 2 інші представники цієї ж групи перевірятимуть.
1) + ?
2) –
?
3) –
?
4) +
?
5) –
?
ІІ. Основна частина.
Мешканці лісової школи підготували складені задачі. Продовжуємо групову роботу. Біля дошки працюють 2 учні групи «КОЗАК», 2 інші перевіряють розв’язання задачі. Розв’язуємо задачі самостійно у робочих зошитах.
Задача 1
У лісі росло 56 хвойних дерев, а листяних – на 18 менше. Скільки дерев у лісі?
Розв’язання:
1) 56-18=38(д.) – листяних;
2) 56+38=94(д.)
Відповідь: 94 дерева у лісі.
Задача 2
- Група «СОВА» розв’яже задачу за допомогою виразу.
У зграї голубів було 8 птахів, а у горобиній – у 2 рази більше. Скільки всіх птахів?
Розвязання:
8*2+8=24(пт.)
Відповідь: 24 пташки.
Задача 3
- Зобразити модель до наступної задачі. Група «ГРИБОЧОК» працює біля дошки, інші - у зошитах. Вказівка: можна зобразити 2 моделі – є 2 способи розв’язання. Записати вирази до кожного способу.
На сосні дозріло 85 шишок. Першого дня білочки зірвали 20 шишок. Другого – 17 шишок. Скільки шишок залишилося на сосні?
І спосіб 85 ш.
20 ш. 17 ш. ?
?
85-(20+17)=48(ш.)
ІІ спосіб 85 ш.
20 ш. 17 ш. ?
?
(85-20)-17=48(ш.)
Відповідь: 48 шишок залишилося на сосні.
ІІІ. Підсумкова частина.
- На завершення цікава задача. Працюють 4 учні групи «ПЕТРИК». Потрібно визначити число кожної тварини і обчислити останній вираз. З-за потреби допомагаємо учасникам групи. Записуємо тільки числа.
(15, 6, 2, 23)
ІV. Підсумок
1