Урок. Тема 1. "Актуалізація сформованих у 2 класі уявлень про геометричні фігури, числа, величини. Повторення. Задача. Задачі на сутність арифметичних дій".

Про матеріал
Заняття з математики за навчальним проєктом "Світ чекає крилатих". Тема тижня. "Школа – храм науки!"
Перегляд файлу

3 КЛАС

Тема тижня. Школа – храм науки!

Математика

Тема 1. Актуалізація сформованих у 2 класі уявлень про геометричні фігури, числа, величини. Повторення. Задача. Задачі на сутність арифметичних дій.

Мета. Актуалізувати вміння дітей розв’язувати прості і складені задачі, добирати відповідну модель, арифметичну дію; розв’язувати задачі двома способами, складені задачі - за допомогою числового виразу.

Хід заняття

І. Вступна частина.

- Проведемо заняття з математики для мешканців лісової школи. Працюємо в групах. 2 учні групи «ГАРБУЗА» працюють за закритою дошкою, 2 учні з цієї ж групи їх перевіряють після закінчення математичної розминки.

1. Математична розминка. (Записати тільки відповідь у рядок через клітинку)

Задача 1

У зайця 28 зубів. Це на 6 зубів більше. Ніж у білки. Скільки зубів у білки? (22 з.)

Задача 2

Гусінь Буся проповзла 60 см. А черв’ячок Зем – 43 см. На скільки більше проповзла Буся, ніж Зем? (на 17 см)

Задача 3

Білка Білошийка повісила на гілку 12 грибів, а горіхів у дуплі в 2 рази менше. Скільки горіхів на зиму сховала Білошийка? (6 г.)

Задача 4

Кабани Хрюк та Хряк з’їли 42 кг  жолудів. Хрюк  з’їв 27 кг, а решту – Хряк. Скільки кілограмів жолудів з’їв Хряк? (15 кг)

2. Завдання: добери до моделі задачі арифметичну дію.

- Звірята розмістили моделі до задач. У наступному рядку поставити у відповідній послідовності знаки арифметичних дій через клітинку. Біля дошки 2 учні групи «Хмаринка», 2 інші представники цієї ж групи перевірятимуть.

1) +                                      ?

2) –

                   ?

3) –

                                                                 ?

4) +

                                                           ?

5) –

                              ?

ІІ. Основна частина.

Мешканці лісової школи підготували складені задачі. Продовжуємо групову роботу. Біля дошки працюють 2 учні групи «КОЗАК», 2 інші перевіряють розв’язання задачі. Розв’язуємо задачі самостійно у робочих зошитах.

Задача 1

У лісі росло 56 хвойних дерев, а листяних – на 18 менше. Скільки дерев у лісі?

Розв’язання:

1) 56-18=38(д.) – листяних;

2) 56+38=94(д.)

Відповідь: 94 дерева у лісі.

Задача 2

- Група «СОВА» розв’яже задачу за допомогою виразу.

У зграї голубів було 8 птахів, а у горобиній – у 2 рази більше. Скільки всіх птахів?

Розвязання:

8*2+8=24(пт.)

Відповідь: 24 пташки.

 

Задача 3

- Зобразити модель до наступної задачі. Група «ГРИБОЧОК» працює біля дошки, інші - у зошитах. Вказівка: можна зобразити 2 моделі – є 2 способи розв’язання. Записати вирази до кожного способу.

На сосні дозріло 85 шишок. Першого дня білочки зірвали 20 шишок. Другого – 17 шишок. Скільки шишок залишилося на сосні?

 

І спосіб                                                    85 ш.

                     20 ш.                                             17 ш.                                          ?

                                                 ?

85-(20+17)=48(ш.)

 

ІІ спосіб                                            85 ш.

                        20 ш.                                      17 ш.                                         ?

                                                                                                          ?

(85-20)-17=48(ш.)

Відповідь: 48 шишок залишилося на сосні.

ІІІ. Підсумкова частина.

- На завершення цікава задача. Працюють 4 учні групи «ПЕТРИК». Потрібно визначити число кожної тварини і обчислити останній вираз.  З-за потреби допомагаємо учасникам групи. Записуємо тільки числа.

(15, 6, 2, 23)

ІV. Підсумок

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку