Урок. Тема" Барви осіннього лісу"

Про матеріал

Урок - основна форма, в якій поєднується виховна і пізнавальна діяльність дітей з особливими освітніми потребами. Специфіка уроку, зумовлена особливостями пізнавальної діяльності дітей і завданнями корекційно - виховної роботи.

Перегляд файлу

ТЕМА:   Барви осіннього лісу. Ліс восени. О. Олесь. Скоромовка.

                М. Левицький. Мурашки думають про зиму.

 

 

МЕТА:   поглибити уявлення школярів про зміни в природі; удосконалювати

                вміння читати; зіставляти зміст створених словом картин із картинами

                природи в навколишньому середовищі.

                

 

ОБЛАДНАННЯ:   малюнки із зображенням осені, муравлика,

                                  загадки. 

 

 

 

                                              ХІД         УРОКУ:

 

 

  1. Фонетична зарядка:

 

  1.      –   Як повітря виходить із кульки? ( Ш – ш – ш ).
    • Як дзижчить джміль? ( Дз – дз – дз ).
    • Як цокає годинник? ( Цок – цок – цок ).
    • Як ми сміємося? ( Ха – ха –ха ).
  2. "Промов чистомовку" – гра.

 

           ець, ець, ець – подув сильний вітерець;

           ає, ає, ає – листя облітає;

           го, го, го – ми збираємо його;

           ас, ас, ас – принесемо в клас.

 

2.Вправи на удосконалення читацьких навичок.

 

Запис на дошці.

                             Осінь настала, сум на душі.

                             Землю полощуть холодні дощі.

  • Прочитайте повільно і правильно. Який настрій у вас виник? Які слова вимовляються подібно? ( душі – дощі ). Вимовте чітко ці слова. Яке ще слово має звуки  шч  ? ( Полощуть ).

Вимовте слово дощі , полощуть. 

 

3.Повідомлення теми уроку.

 

         Відгадайте загадки.

 

                                         Влітку носить сіру шубу,

                                         Взимку білого кожуха.

                                       Має з тріщиною губу,

                                       Косі очі й довгі вуха.

                                                          ( Заєць )

 

 

                                       Вона руденька, ще й хитренька,

                                       Не велика й не маленька.

                                       Вона – вовчику сестричка,

                                       А зовуть її … ( лисичка ).

- Де живуть ці звірі ?

- А яка зараз пора року?

Ось сьогодні ми ознайомимося з творами про те, як осінь хазяйнує в лісі.

 

4.Робота над віршем О. Олеся "Ліс восени".

 

  1. Виразне читання учителем казки. Після слухання учні відповідають на

запитання, чи сподобався їм вірш.

 

  1. Самостійне голосне і напівголосне читання вірша учнями, відшукання

незнайомих слів та виразів.

 

  1. Вибіркове читання.

 

  • З якими квітами порівнюється осіннє листя?
  • З чим порівнюється кущ, який біліє?
  • Які птахи ще залишилися в лісі?

 

  1. Читання вірша построфово.

 

  1. Фізхвилинка.

 

            Слухання музичного запису про осінь.

 

  1. Словесне малювання.

 

 

 

-    Як ви гадаєте скільки картинок можна намалювати до цього вірша?

  •   Опишіть свою картинку. ( Зразок міркування: "Я б зобразила липи з      жовтим листям, наче золотим. Ще чисте голубе небо з невеличкими білими хмарками. У небі сонечко. На зеленій ще траві де-не-де жовті листочки".) Учні словесно малюють.

 

  1. Відновлення порядку подій у вірші.

 

  • Проставте біля слів цифри, які показують порядок їх опису у вірші.

                                  Шпак

                                  Липа

                                  Заєць

                                  Кущ

                                 Сорока

                                 Лис

 

  1. Розвиток зв’язного мовлення.

 

  • Що ви знаєте про осінь? ( Діти розповідають про почуте, побачене

ними під час екскурсії в осінній парк.)

  • Скільки ще пір року ви знаєте?
  • Якого кольору осінь?

 

  1. Підсумок уроку.

 

  • Молодці! Ви сьогодні багато попрацювали і дізналися про

осінь у лісі.

  • Кого зустріла осінь у лісі?
  • Хто з птахів ще збирався до відльоту і виливав пісню душі7

 

  1. Домашнє завдання.

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку