Урок Тема: "Безпека велосипедиста"

Про матеріал
Урок містить корисні та цікаві завдання. За допомогою цієї розробки уроку ви зможете детальніше ознайомити дітей з видами велосипедів і їх призначенням; розвивати навички дотримування правил їзди на велосипеді; виховувати уважність, берегти здоров’я.
Перегляд файлу

Основи здоровя

3 клас

Тема. Безпека велосипедиста.

  Мета: ознайомити з видами велосипедів і їх призначенням;розвивати навички дотримування правил їзди на велосипеді;виховувати уважність, берегти здоров’я.

 Обладнання: гра „Морський бій”, сигнальні картки, завдання та відповіді для конкурсу «Кращий велосипедист», емблеми, пам’ятка велосипедиста, дорожні знаки, таблиці, картки з завданнями, мікрофон, малюнки із зображенням різних велосипедів, тести.

 

Хід уроку

  І. Організація класу.

    Вчитель:   Стали, діти, всі рівненько,

                      Усміхнулися гарненько,

                      Настрій на урок взяли

                      Й працювати почали.

 - Я бажаю вам, діти, працювати на уроці наполегливо,  швидко,  старанно,

    щоб жодну хвилинку не втратити марно.

mikrof25  ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 - Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (вправа « Мікрофон»)

  ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- А зараз пограємо в гру „Морський бій”. (Додаток 1)

Розшифруйте тему уроку.

А-3     Г-7    Д-2   Б-8   Ж-2   Г-6   А-2   А-4   Ж-2   Е-4   Б-7   И-4  

Б-10  Е-1   Ж-2   Е-5   Ж-9   В-1   Є-4   Д-10.

 (Безпека велосипедиста)        

- Що називають велосипедом?

      Слово велосипед походить від латинських слів «велокс і педіс», що в перекладі означає (швидконіг).

      В словнику записано, що велосипед - це двоколісна, або триколісна машина, яка рухається за допомогою сили їздця, який натискує на педалі. (Додаток 2)

- Для чого потрібен велосипед?

     ІV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя.

         Давайте здійснимо подорож у минуле й дізнаємось як виник велосипед-зручний і доступний для дітей і дорослих.

         500 років тому відомий італійський художник, вчений, лікар та механік Леонардо Да Вінчі виготовив креслення велосипеда. Пізніше німець Драйз зробив бігову машину без педалей. Щоб їхати на ній, треба було відштовхуватись ногами від землі. Найперші велосипеди не мали педалей і були не зручними. Щоб зупинитися, необхідно було гальмувати ногами.

       Тільки через деякий час винахідник Мак Міллан до старої конструкції додав педалі, які крутилися вперед і назад. Педалі кріпилися до великого переднього колеса. Ані спиць, ані ланцюга, ані гумових шин тоді ще не було. Швидкість велосипед розвивав зовсім не значну, їздити на ньому було тряско, незручно і небезпечно, бо такий велосипед не мав гальм. Він мав назву «Павук»

     Поступово велосипед удосконалювали й поліпшували. Згодом зробили дитячий триколісний велосипед. Він був дуже великий, у 2 рази вищий за сучасний, а колеса були дерев’яними. З того часу минуло понад 130 років. Велосипед удосконалювався, розроблялись нові моделі.

      Сучасний велосипед було виготовлено на Україні в 1923 році на Харківському велосипедному заводі. Зараз велосипеди випускають у Львові, Харкові і інших містах України.

2. Робота з підручником (в групах)

- Об’єднайтесь у групи.

- Повторимо правила роботи в групах. (додаток 3)

- Самостійно опрацюйте статтю в підручнику „Безпека велосипедиста”

і виконайте завдання на картках.

І група  Назвіть види велосипедів і їх призначення.

   Доповнення вчителя.

  У світі існує понад 15 тисяч різних моделей велосипедів:

- велотрактор, за допомогою якого можна виконувати деякі сільськогосподарські роботи на городі чи в саду; 

- водний велосипед - для відпочинку на воді;

- вело таксі - вид транспорту у Індії;

- тандем - велосипед для двох

-  велобатискаф, яким водолази подорожують по морському дну. 

У Данії створено веломашину, на якій одночасно може їхати аж 35 осіб! А в Чехії сконструйовано велосипед, що їде вгору по східцях.

      Але правила безпеки однакові для всіх велосипедистів. Ці правила треба твердо знати й виконувати. Адже велосипед - це не просто іграшка, а реальний транспортний засіб.                                               

ІІ група       Розкажіть про будову велосипеда.

- Чому з велосипедистом може трапитись дорожньо транспортна пригода?

ІІІ група      Що треба перевірити  перед катанням на велосипеді?

- Чому так детально треба перевіряти велосипед перед виїздом?

ІV група      Складіть правила для велосипедистів.

 - не можна їздити по проїжджій частині до 14 років;

 - не можна їздити в парках, скверах, по тротуару, крім малих дітей під наглядом дорослих;

 - не можна перевозити тяжкі вантажі;

 - не можна перевозити пасажирів;

 - не можна їхати по пішохідному переході;

 - не можна їздити з несправними гальмами, не тримаючись за кермо, не ставлячи ноги на педалі.

Перевірка завдань у групах.

  1. Практична робота з картками в групах.

 - У вас на партах лежать дорожні знаки. Виберіть ті, які треба знати велосипедистові і поясніть, що вони означають.

 V. Закріплення й осмислення знань.

- В народі кажуть: «Їдь тихо - облишиш лихо». Поясніть, як ви розумієте цей вислів?

 - Пограємо в гру „Можна - не можна”

Я буду читати початок речення, якщо фразу треба закінчити словом „можна”, підніміть зелену картку, а якщо „не можна”, то червону.

           - По пішохідному переході їздити ... (червоний)

           - Їздити не тримаючись за кермо ...

           - Вирушати у дорогу, перевіривши справність велосипеда ...

           - Кататися на велосипеді, якщо не справні гальма ...

           - Перевозити вантажі, які заважають керувати велосипедом ...

           - Велосипедистам рухатись по проїжджій частині, якщо поруч    є велосипедна доріжка ... 

           - Переходити дорогу по пішохідній доріжці, тримаючи велосипед у руці .

      VІ.Фізкультхвилинка.

- Зараз діти перенесемось у майбутнє. Уявіть, що надворі весна.

- Зробимо маленьку подорож на велосипеді .

1. Перевіримо справність велосипеда. (присіли)

2. Тримаємось міцно за кермо.(імітують)

3. Натискаємо на педалі, не знімаючи ніг.

4. І поїхали по велосипедній доріжці.(рухи)

5. А надворі весна. Вітерець цілує ваші щічки. (руками на себе)

6. Ласкаве сонечко бере у свої обійми. (обіймають себе)

7. Квіти вам кивають голівками. Яка краса!

8. Вдихніть радо весняні пахощі.

9. Набирайтесь під час велосипедної прогулянки сили.

10.Ростіть здорові і щасливі.

VІІ. Розв’язування ситуативних задач.

1. Послухайте історії, які трапились з вашими однолітками і розв’яжіть слідуючи ситуативні задачі.

 „Який бешкетник, - сказала жінка похилого віку, побачивши хлопчика на велосипеді. – Він може потрапити в біду”.

А Толя думав, що перехожі захоплюються ним. Адже він їде не тримаючись за кермо. Раптом переднє колесо велосипеда повернуло вбік, і Толя відчув сильний удар. Отямився він у лікарні.

- Що трапилося? Яке правило порушив хлопчик?

  Юрко повертався від бабусі додому. Отримані гостинці він розташував на багажнику велосипеда, а пакет із фруктами  причепив на кермо. Велосипед чомусь хитало збоку в бік. Їхати було важко.

- Чому стало важко керувати велосипедом? Яке правило порушив Юрко? Що могло трапитись з хлопчиком?

2. А тепер виконайте практичне завдання. Розгляньте малюнок. (Додаток 4)

- Позначте, хто з дітей поводиться не правильно.

- Перевіримо завдання.

- Опишіть кожну ситуацію.

- Які правила порушили діти?

     VІІІ. Конкурс „Кращий велосипедист”.

- Проведемо конкурс „Кращий велосипедист”

 - Письмово дайте відповідь на питання. Самоперевірка з дошки. Хто відповів правильно на всі питання, той вважається кращим велосипедистом, отримує 12 балів і нагороджується емблемою.

1) Яку машину називають велосипедом?

2) Які дорожні знаки для велосипедистів ти знаєш?

3) Які велосипеди ти знаєш?

4) Які деталі велосипеда обов’язково треба перевірити перед поїздкою?

5) У якому віці водій велосипеда має право рухатися по дорозі?

6) Які мають бути світловідбивачі?

      ІX. Підсумок уроку.

Тести.

- На партах у вас тести. Виберіть правильну відповідь. Про результати тестів ви дізнаєтесь на наступному уроці.

- На згадку про наш урок я вам дарую пам’ятку велосипедиста. (Додаток 5)

- Будьте уважні під час їзди і дотримуйтесь правил вуличного руху.

-  А зараз зберіть вислів з розсипаних складів і ви дізнаєтесь про моє побажання вам. Прочитайте хором.

 Хай знання отримані сьогодні на уроці знадобляться вам у житті.

  X. Самооцінка. «Лист самооцінки»

Оцініть свою роботу на уроці і напишіть своє враження від уроку, чи справдилися ваші очікувані результати?

 

Лист самооцінки

Команда

велосипедистів

Брав активну участь у роботі групи

Гра „Можна – не можна”

Розв’язування ситуативних задач

Тести

Конкурс

”Кращий

велосипедист”

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

Напишіть свої враження від уроку.___________________________________________________

___________________________________________________________________________________

Чи справдились ваші очікування від уроку? ___________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Морський бій 1

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

A

І

А

Б

В

Г

Д

В

Ж

З

И

Б

Ї

Й

К

Л

М

Н

О

П

С

И

В

С

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Г

Ю

Я

Й

Ц

У

К

Е

Н

Г

Ш

Д

Щ

З

Х

Ї

Р

Ф

І

В

А

А

Е

П

Р

О

Л

Д

Ж

Є

Я

Ч

С

Є

М

А

И

Т

Ь

Б

Ю

Й

Ц

У

Ж

К

Е

Н

Г

Ш

Щ

З

Х

И

Ї

З

Ф

І

В

А

Н

П

Р

О

Л

Д

И

Є

Я

Ч

С

М

И

Т

Ь

Б

Ю

Додаток 1

 

Додаток 2

 

Велосипед - двоколісна або триколісна машина, що рухається силою їздця, який натискує ногами на педалі.

 

Додаток 3

Правила

 роботи в групах

  •         Працювати з гарним настроєм.
  •         Вибрати лідера.
  •         Поважати думку інших.
  •         Не заважати працювати іншим.
  •         Виконати роботу до зазначеного часу.
  •         Після припинення обговорення уважно слухати виступ товаришів.

 

 

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

       Познач, хто поводиться неправильно.                                                                 

IMG

        Які правила порушили діти?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам’ятка велосипедиста.                                                                                                                                                              Для забезпечення безпеки руху, попередження нещасних випадків кожен, хто користується велосипедом, повинен знати і дотримуватися таких правил руху:                                                                                                                                                                                                                                                                                       Їздити на велосипеді по вулиці і дорозі дозволяється з 14 років;                                                                     Не можна їздити на велосипеді:                                                                                                  

  • без дзвінка, з ненадійними гальмами та кермом;
  • по тротуарах і пішохідних доріжках садів, парків і скверів;
  • school2114на відстані більше одного метра від тротуару чи узбіччя;
  • не тримаючись за кермо руками, наввипередки, чіпляючись за рухомі транспортні об’єкти чи за іншого велосипедиста;
  • по вулицях і дорогах, навчаючи і навчаючись їзді на велосипеді;

Забороняється перевозити на велосипеді: 

  • предмети, які можуть зашкодити керувати  ним, або які виступають більш ніж на пів метра по довжині і ширині за габарити велосипеда;
  • пасажирів на рамі чи багажнику. Для перевезення дитини велосипед повинен бути оснащеним додатковим сидінням і підніжками.                                                                             
  •  Велосипедист не повинен повертати наліво і розвертатися на дорогах, які мають більше однієї лінії для руху в даному напрямку.
  • Забороняється буксировка велосипедів велосипедистами;                                                                                                                               

      Нагадуючи про Правила руху, прошу запам’ятати, що Ваша безпека на дорозі залежить від того, наскільки точно Ви цих правил дотримуєтесь!

Додаток 5

 

 

 

 

Паук

 

 

 

 

pic50

images

aqua280

images

 

 

 

 

351

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3zn_4_14

 

 

imgpreview

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тести                                                                                                  Вибери правильну відповідь.

1. Той, хто їздить на велосипеді, вважається:                                                                             а) водієм;                 б) пішоходом;                в) велосипедистом.

2. Пересуватися по проїжджій частині на                                     велосипеді дозволяється ...                                                                                       а) з 18 років;           б) з 14 років;                  в) з 12 років.

3. Що потрібно велосипедисту для далекої подорожі?                      а) бутерброди і вода;                                                                                  б) насос і сумка з інструментами;                                                            в) посібник з правил дорожнього руху.

4. Світловідбивачі встановлюються на велосипеді для того, щоб зробити його:                                                                       а) помітним удень;                                                                                                 б) помітним у темряві;                                                                                                

      в) красивішим.

5. Перевірка справності велосипеда включає:

     а) гальма і кермо;      б) фари;       в) миття велосипеда.

6. Чим потрібні права на водіння велосипеда?

     а) так;             б)ні;            в) потрібні з 14 років.

 

 

 

 

 

 

 

 

     Хай                          сьогодні               знадобляться                      у житті.

 

отримані                  знання,       на уроці                        вам

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
13 квітня
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку