Тема. Число і цифра 7. Поняття «сьомий». Склад числа 7. Дні тижня.
Мета: ознайомити із числом та цифрою 7, поняттям «сьомий»; вчити учнів порівнювати предмети за кількістю; формувати навички лічби об’єктів; вчитирозрізняти геометричні фігури; навчити писати цифру 7; ознайомити учнів із складом числа 7; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати культуру поведінки, дбайливе ставлення до часу; формувати вміння раціонально та з користю витрачати свій час.
Очікувані результати: вміє писати цифру 7; розуміє поняття «сьомий»; порівнює предмети за кількістю; знає склад числа 7; розпізнає і описує предмети за їх формою; вміє дібрати попереднє та наступне число до поданого; будує геометричні фігури.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — математики, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;
здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання та письма, роботи з цифровими пристроями;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Обладнання: набір геометричних фігур та цифр; конструктор LEGO «Шість цеглинок».
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: математична, технологічна.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
Добрий день, дорогі друзі!
Добрий день!
На вас чекає гарний день.
Бачу, всі веселі і здорові
До уроку всі готові!
2. Актуалізація знань.
Віршована задача.
Дві машини мав Петро,
п’ять приніс йому Дмитро.
Діти разом стали грати
і машинки рахувати.
Підкажіть, будь ласка, їм:
скільки всіх машинок? … (7)
3. Мотивація навчальної діяльності.
Число 7 –магічне. Воно гармоніює із природою та являє собою 7 кольорів веселки,7 днів тижня,7 чудес світу .Число 7 зустрічається у прислів’ях та приказках .У народі кажуть «Семеро одного не чекають» ,»У нього сім п’ятниць на тиждень», »У березні сім погод надворі». Отже ,сьогодні ми ознайомимося з числом та цифрою7.
- Розгляньте зображення.
- Що ви бачите?
- Давайте пригадаємо, у яких казках зустрічається число 7: «Білосніжка та семеро гномів», «Вовк та семеро козенят», «Сім мандрівок Синдбада».
Послухайте уривок казочки .Відгадайте її.
«Дітки милі , відімкніться, відчиніться, ваша мати прийшла ,вам гостинців принесла.»
-Хто промовляв ці слова? Як називається казка? Чи пам1ятаєте ви ,що трапилося в цій казці?(Вовк з’їв козенят) Скількох козенят йому вдалося з’їсти? (Шістьох. А сьоме добре заховалося)
Працюючи на уроці , ми зможемо допомогти найменшому козеняті та його мамі звільнити решту. Згодні? Тож починаємо.
4. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
- Сьогодні ми будемо вивчати це «магічне» число 7.
- Ознайомимося з цифрою 7.
- Дізнаємося про склад числа 7.
- А також, будемо вивчати дні тижня.
ІІ. Основна частина.
1.Повторення розташування чисел у числовому ряді.
Щоб звільнити перше козеня потрібно виконати наступне завдання
Лічба у порядку зростання.
- Розгляньте зображення.
- Що ви бачите?
- Порахуйте від 1 до 10.
Лічба у порядку спадання.
- Розгляньте зображення.
- Що ви бачите?
- Порахуйте від 10 до 1.
2.Актуалізація знань учнів про склад чисел 2,3,4,5,6.
Актуалізація складу чисел. Гра «Засели будиночки».
- Розгляньте зображення.
- Що зображено на кожному малюнку?
- Пригадайте склад чисел 2, 3, 4, 5, 6.
Фізкультхвилинка.
- Повторюйте, щоб відпочити.
-Відпочили? З новими силами звільняємо третє козенятко!
3.Ознайомлення з числом та цифрою 7.
1). Робота з підручником. Число і цифра 7.
- Розгляньте зображення.
- Що зображено на кожному малюнку?
- Яке число називали?(Сім.)Число сім позначається цифрою 7(або сімкою)
2).Ознайомлення з цифрою 7,порівняння друкованої та рукописної цифри 7.
3)Гра «На що схоже?»
- На які предмети навколишнього світу схожа цифра 7?
Цифра сім 7 - як кочерга
В неї ,бач, одна нога.
- Зможемо знайти четверте козенятко ,якщо навчимося писати цифру 7.
4..Написання цифри 7
Пальчикова гімнастика.
Настанова вчителя. Сиди правильно. Пиши правильно.
Вчитель нагадує, як правильно сидіти під час роботи в зошиті, як правильно тримати ручку, зошит.
Ноги повинні стояти повною ступнею на підлозі.
Спина рівна.
Голова нахилена вниз так, аби бачити, що позначено у зошиті.
Лікті – на парті так, аби не звисали.
Між партою і грудьми має бути відстань на ширину долоні.
Зошит має лежати навкоси.
Олівець тримаємо тільки трьома пальцями – великим, вказівним і середнім.
Олівець більше спирається на середній палець, ми тримаємо його великим і зверху вказівним пальцем.
Усі три пальці знаходяться на відстані 2 см від кінця олівця.
- Аналіз елементів цифри. Цифра 7— це хвилястий верхній елемент, похила паличка і середній елемент цифри. Верхній елемент займає половину ширини клітинки.
- Письмо у «повітрі»
- Написання цифри 7 у зошиті
Гімнастика для очей.
5.Ознайомлення зі способом утворення числа 7
Робота з підручником. Число і цифра 7.
- Розгляньте зображення.
- Що зображено на малюнку?
- Скільки цуценят є? Скільки стане?
- Як утворюється число 7?
6.Дослідження складу числа 7.
. Робота з підручником. Число і цифра 7.
- Розгляньте зображення.
- Що ви бачите?
- Скільки всього квіток у кожному глечику?
- Скільки з них ромашок і скільки волошок?
Запиши склад числа 7 за зразком.
Останнє козенятко знайдеться ,коли ми виконаємо завдання.
7.Актуалізація знань про дні тижня та їхній порядок. Ознайомлення із поняттям «сьомий».
Робота з підручником. Дні тижня.
- Розгляньте зображення.
- Що ви бачите?
- Відгадайте загадку.
- Нас сім братів, роками всі рівні ,на ім’я різні.(Дні тижня)
- Скільки днів у тижні?
- У тижні сім днів. Запам’ятай їхні назви.
Робота з віршем.
- Днів у тижні рівно сім
– Назви вивчимо усі.
Понеділок – перший день,
А за ним вівторок йде.
Далі середа, четвер –
- Твердо знаю я тепер.
Після п’ятниці – субота,
Де кінчається робота.
Ну, а сьомий день який?
Та звичайно ж – вихідний
-Чому так говорять? »Лінивому кожен день неділя»
Рухлива вправа.
У країні казочок жив веселий Колобок
Разом з ним усі звірятка шикувались на зарядку.
Раз притупнули ногою, покрутили головою,
Руки вгору підняли ,трохи ними потрясли.
Нахилились вліво ,вправо
Та цього було замало.
Руки вгору, руки вниз,раз присіли ,піднялись
Головою похитали, працювати знов почали.
8. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.
Закріплення вивченого матеріалу.
- Який день тижня передує п’ятниці?
- Який день настане після неділі?
- Після якого дня приходить середа?
- Який день від початку тижня настане
- останнім?
- А передостаннім?
- Сьогодні вівторок. Що буде завтра?
- Цікаво, чому п’ятниця має таку назву?
9.Виконання Online завдання.
ІІІ . Заключна частина. Рефлексія.
. Робота з конструктором «LEGO».
Конструювання .Складання з цеглинок цифри 7.
. Рефлексія. Вправа «Веселка»
- Я не міг, не хотів це робити.
- Я це робив, але не вдалося.
- Я це робив із допомогою.
- Я це робив, хоча були помилки.
- Я це робив, але не відразу.
- Я це зробив.
- Це було дуже просто!
Конспект
уроку математики
Тема Число і цифра 7.Поняття «сьомий». Склад числа 7. Дні тижня.
Підготувала вчитель початкових класів
Толстих Олена Анатоліївна
Дата проведення 09.10.2023
Клас 1-А