Конспект уроку призначений для 3 класу Нової Української школи.
Очікувані результати:читає подумки та виразно вголос тексти різних видів; оцінює правдоподібність описаних подій і тверджень із тексту; перевіряє орфограми доречним способом(добором споріднених слів); формулює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови; утворює нові слова.
Тема: Читання в парі. Обговорення фактів з життя автора твору. Робота з інформацією: створення усного висловлення. Істинні та хибні висловлювання. Виразне читання/ слухання твору. Обговорення первинного сприйняття. Робота з лексичним значенням слова. Синоніми. Спорідненні слова.
Очікуванні результати: читає подумки та виразно вголос тексти різних видів; оцінює правдоподібність описаних подій і тверджень із тексту; перевіряє орфограми доречним способом(добором споріднених слів); формулює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови; утворює нові слова
Зміст уроку
І. Вступна частина. Емоційне налаштування.
Вправа «Сонячний зайчик».
Сонячний зайчик зазирнув вам в очки. Заплющте їх. Він побіг далі по обличчю, ніжно погладь його долоньками: на лобі, на щічках. Погладжуй ніжно, щоб не злякати. Він скочив вам на животик — погладь його там. Сонячний зайчик любить вас. Подружіться з ним, усміхніться йому та розплющте оченята.
ІІ. Основна частина.
Пригадайте тему нашого місяця?
На якому транспортному засобі можна відправитися у подорож?
Письменниця Марія Солтис - Смирнова пропонує нам відправитися у подорож.
З ким саме ви дізнаєтеся склавши слово таклі
Що вам відомо про літаки ?
Так дійсно, ми пишаємося тим що наша Україна відома у всьому у світі. Адже літак «Мрія» є найбільшим у всьому світі.
Каліграфічно прописуємо літеру Л л
Ля ло ул іл ли
Порівняйте свою роботу з зразком та оцініть на полі відповідним смайликом
Літак Зробіть звуко-буквенний аналіз слова
Сьогодні ми з вами познайомимося з молодою рівненською письменницею – Марією Солтис-Смирновою.
Читання з другом
(Учні читають по абзацу з зупинками. 1 читає – інший слідкує та переказує, що він запам’ятав з того що почув. І так по черзі. )
Діти зараз ми з вами будемо читати з другом в парі. Та дізнаємося цікаві факти з життя письменниці.
Пані Марія проживає у місті Вараш Рівненської області.
З 2008 року відкрила в собі талант казкарки. Першими слухачами її казок була власна сім’я. З того часу написала більше 350 казок.
Її казковими героями стали звичайні батарейки, млинці, восьминіг, комп’ютерна мишка.
Самі казочки невеличкі за розміром, проте дуже цікаві. Багато з них пані Марія створила разом із школярами.
- Що ви дізналися про пані Марію?
- Скільки років Марія Солтис - Смирнова пише казки? (21 – 8 = 13)
Окрім письменництва у неї є ще одне захоплення - живопис.
Що зображено на картині ? (квіти в вазі)
До якого жанру віднесемо картину? (натюрморт)
Який настрій у вас викликає картина?
Ми сьогодні познайомимося із твором Марії Смирнової «Літачок, який боїться висоти».
У творі зустрічатимуться такі слова як :
Аеропорт – спец. місце куди прилітають і звідки летять літаки.
утворіть нові слова з даних літер (порт, рот, пора, рота)
Аеробус - багатомісний пасажирський літак з вантажним салоном
Де ми можемо дізнатися значення слова?.
Обрій – лінія зіткнення неба з землею Що таке синоніми ? Слова, які звучать по різному, але мають однакове лексичне значення.
Давайте запишемо синоніми Обрій – горизонт, небокрай, небосхил.
Прочитайте назву твору. Як ви думаєте про що йтиметься у ньому?
Читання тексту
Біля незнайомого вам слова, що зустрічається у тексті ставимо знак питання
Казка – це фантастичні події ,які не можуть відбуватися в реальному житті.( літачок розмовляє)
Робота в парі
Порівняйте свою роботу зі зразком
Оцініть роботу в парі
Якщо вам все вдалося – палець вгору
Якщо були деякі труднощі – палець вбік
Якщо робота в парі не вдалася – палець донизу
Самостійна робота
Випишіть з тексту спільнокореневі слова до слова літачок - літати полетимо, летить, польоту (визначте корінь)
Взаємооцінювання. Обміняйтеся зошитами з сусідом.
Порівняйте свою роботу з зразком та оцініть на полі відповідним смайликом
Робота в групі
Літачок пролетів повз вашими партами та розсіяв кольорові цеглинки. А тепер, будь ласка, об’єднайтеся в групи за відповідним кольором цеглинки та утворіть башточку
Давайте з вами повторимо правила роботи в групі.
Оберіть з поданих прислів’їв те, яке виражає головну думку казки.
Сила птаха в крилах, а людини — в дружбі
Життя біжить — як музика дзвенить.
Більше діла — менше слів.
Дружба та братство – найбільше багатство
Життя прожити — не поле перейти.
Хто по морю плавав, тому калюжа не страшна.
Дерево міцне корінням, людина — друзями.
Від теплого слова і лід розмерзається.
Море переплисти – не кусок хліба з'їсти.
Оцініть роботу в групах за допомогою смайликів відповідного кольору
РЕФЛЕКСІЯ
Д/З Звернутится до інтернет ресурсів. Знайти казку Марії Смирнової. Прочитати та поділитися зі своїми знахідками.
Більше діла — менше слів.
Сила птаха в крилах, а людини — в дружбі.
Життя біжить — як музика дзвенить.
Життя прожити — не поле перейти.
Хто по морю плавав, тому калюжа не страшна.
Дружба та братство – найбільше багатство
Від теплого слова і лід розмерзається.
Дерево міцне корінням, людина — друзями.
Море переплисти – не кусок хліба з'їсти.
Літачок, який боїться висоти
Одного сонячного дня в аеропорту з'явився новий літачок. Він був зовсім невеличким.
А ще сильно боявся літати, бо ще ніколи цього не робив.
Літачку здавалось, що небо дуже високе, сонечко його спече, а вітер підхопить і віднесе далеко від дому.
Та найбільше літачок боявся грози.
Про свої страхи новий мешканець аеропорту розказав іншим літачкам.
- Це просто тому, що ти ще ні разу не літав! - промовив великий аеробус.
Він був тут найбільший, літав часто, тому всі літаки вважали аеробуса головним.
- Так! Сонечко від нас дуже далеко, тому воно не спече, а лагідно гріє. Тим паче, що у небі набагато холодніше, - продовжив ще один літак.
- А вітер має бути дуже сильним, щоб підхопити літак. І, коли псується погода, нас бережуть та не дозволяють літати, - підхопив третій.
Новий літачок уважно слухав товаришів.
- А хочеш, полетимо разом перший раз. Щоб ти не боявся, - запропонував аеробус.
Страх перетворився у щось таке мале і непомітне, що літачок згодився.
Тому наступного ранку з аеропорту один за одним почали підійматися вгору літаки: великі і малі, щоб допомогти своєму новому товаришу подружитися з небом.
А літачок, коли вдало злетів, оглянувся довкола: містечко неподалік перетворилось у якусь картинку з маленькими будиночками, дороги неслись десь за обрій; ліс виблискував зеленню на сонці.
- Яка краса! - вигукнув літачок.
- Заради цього і хочеться підійматись у небо, - підтримав товариша аеробус.
З того польоту пройшло вже багато днів. Маленький літачок почав літати сам. З кожним разом все далі, щоб побачити чарівність землі з неба.
Пані Марія проживає у місті Вараш Рівненської області.
З 2008 року відкрила в собі талант казкарки. Першими слухачами її казок була власна сім’я. З того часу написала більше 500 казок.
Її казковими героями стали звичайні батарейки, млинці, восьминіг, комп’ютерна мишка.
Самі казочки невеличкі за розміром, проте дуже цікаві. Багато з них пані Марія створила разом із школярами.
Пані Марія проживає у місті Вараш Рівненської області.
З 2008 року відкрила в собі талант казкарки. Першими слухачами її казок була власна сім’я. З того часу написала більше 500 казок.
Її казковими героями стали звичайні батарейки, млинці, восьминіг, комп’ютерна мишка.
Самі казочки невеличкі за розміром, проте дуже цікаві. Багато з них пані Марія створила разом із школярами.