Учити дітей основних правил дружніх стосунків, обирати друзів, допомагати їм. Сприяти зміцненню класного колективу. Збагачувати словниковий запас. Розвивати пам`ять, мовлення, творчі здібності дітей, артистичні дані. Виховувати доброзичливість, бажання допомагати, любов до ближнього.
Тема: Добре тому жити, хто вміє дружити
Мета: Учити дітей основних правил дружніх стосунків, обирати друзів, допомагати їм. Сприяти зміцненню класного колективу. Збагачувати словниковий запас. Розвивати пам`ять, мовлення, творчі здібності дітей, артистичні дані. Виховувати доброзичливість, бажання допомагати, любов до ближнього.
Обладнання: плакат « Дружба – дорожча від золота», виставка малюнків, книг про дружбу, мирилки, відеоролик про дружбу, мультфільм «Справжній друг», відеофізкультхвилинка, «дерево дружби», мікрофон.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Вітання
- В цьому класі друзі всі:
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва,
Добрий день, тому, хто справа.
Ми - одна сім’я.
Руку дай тому, хто зліва,
Руку дай тому, хто справа,
Посміхнись тому, хто зліва,
Посміхнись тому, хто справа,
Ми – одна сім’я.
2. Емоційне налаштування на урок
Для того, щоб гарно налаштуватися на урок і поринути у лавину знань, пропоную стати в коло, обмінятися з сусідом усмішкою і сказати один одному комплімент.
Отож, всім зичу успіху, гарного настрою на уроці, сподіваюсь, знання, які ви сьогодні отримаєте, будуть для вас корисними.
3. Мотивація навчальної діяльності.
- Мабуть, немає на світі дитини, яка б не любила слухати музику, співати. Зараз ми з вами переглянемо відеоролик і скажете, про що буде йти мова на уроці.
Кліп про дружбу Відео 1
Відповіді дітей.
- Так, ви праві. Мова йтиме про дружбу, саме сьогодні на уроці ми про це і будемо говорити.
3. Представлення теми, мети уроку й очікуваних результатів.
- Тема нашого уроку «Добре тому жити, хто вміє дружити». Дружба – одне з найбільших багатств людини. Дружба – велика сила, а вибір друга – важлива справа.
- А що таке дружба? Який же він справжній друг? Чи вміємо ми дружити? Чи є дружба між вами? На ці та багато інших питань ми маємо відповісти сьогодні.
ІІ. Основна частина
1.Складання асоціативного куща
Ви всі маєте друзів, вам разом весело і цікаво.
- Яким на вашу думку повинен бути справжній друг? ( складання асоціативного куща «Справжній друг»)
- Якого б ви не хотіли мати друга? ( відповіді дітей)
Учитель. Давайте пограємо у гру.
2. Гра «Якщо ти добра людина , то повинен ...»
( Якщо «так» – хлопаєте, «ні» – топаєте )
1. Допомагати друзям у біді.
2. Обманювати, хвалитись.
3. Добре вчитися, багато читати.
4. Насміхатися з чужого горя.
5. Ображати інших.
6. Ділитися тим, що в тебе є.
7. Захищати слабшого.
8. Радіти за успіхи товариша.
3. Вправа «Ситуаційний аналіз»
Учитель. Видно що ви добрі діти. Думаю, ви будете справжніми друзями.
А чи любите ви мультики? Тоді уважно дивимось і після перегляду будемо відповідати на запитання
Мудрі казки тітоньки Сови – Справжній друг Відео 2
6. Прийшов час відпочинку. Весела фізкультхвилинка Відео 3
8. Дидактична гра «Чарівні окуляри».
До дошки виходить 4 учнів, стають в рядочок.
9. Сценка « Віник»
Виходять 2 учні .
А) Вчитель дає одному віник , а другому прутик з віника і просить підмести.
- Хто швидше підмете ?
Б) Вчитель дає одному віник, а іншому прутик з віника і просить переламати їх.
- А тепер уявіть, що кожен прутик – це ви, а віник - це наш клас. Коли ви будете дружні, будете всі разом, вас ніхто не зламає, як цей віник. Тобто вам ніхто не страшний ….
10. Знайомство з мирилками, вивчення напам'ять.
Ти - не ворог, я - не ворог.
Нам сваритись просто сором.
Помирились, помирились,
Щоб ніколи не сварились.
ІІІ. Підведення підсумків
Вправа « Мікрофон»
Вчитель: Дуже добре. Я сподіваюся, що у вашому житті будуть справжні, хороші друзі, які завжди будуть вам допомагати і з якими вам буде приємно і весело спілкуватися.
- Наша мандрівка завершується. Ми знову повернулися до нашого класного дерева. Буде чудово, якщо навколо нього виросте багато квітів. Візьміть олівці і розфарбуйте квіти кольорами, які вам найбільше подобаються. Відео 4,5,6.
(Діти розфарбовують квіти, прикріплюють їх навколо дерева)
- Молодці. Гарно розквітла галявина. А все тому, що ви працювали старанно і дружно.
- А наших батьків ми попросимо написати нам побажання на метеликах, які прилетять на кожну нашу квіточку і будуть оберігати її завжди.
(Батьки пишуть побажання, прикріплюють їх на квіти)
- Запам’ятайте важливе правило:
У нас немає «ти»,
У нас немає «я».
Ми – єдиний клас,
Ми – одна сім’я!
ІУ. Підсумок уроку