Урок Я досліджую світ " Дорога додому"

Про матеріал
. Вчити дітей спостерігати за змінами в природі, розвивати уяву, активізувати їхню фантазію, вчити дотримуватись правил дорожнього руху. Продовжувати формувати уявлення про необхідність самозбереження і збереження довкілля. Прищеплювати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема.  Дорога додому.

Мета.  Удосконалення вмінь і навичок щодо спостережень за змінами в довкіллі, формування уявлень про необхідність самозбереження і збереження довкілля.

Основні завдання.  Вчити дітей спостерігати за змінами в природі, розвивати уяву, активізувати їхню фантазію, вчити дотримуватись правил дорожнього руху.

Продовжувати формувати уявлення про необхідність самозбереження і збереження довкілля.

Прищеплювати любов до природи.

 

                                     Зміст роботи

І. Створення ситуації успіху.

 

Бесіда про правила поведінки в довкіллі та правила дорожнього руху.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

                                             Загадка

Без пензлика, без олівця

Розфарбувала деревця.   /Осінь/

-         Про яку пору року йде мова?

-         Який місяць?

-         Яка надворі погода?

-         Які зміни відбулися в неживій природі?

-         А в живій природі?

-         Яке стало довкілля?

Так, діти, осінь-красуня, ніби талановита художниця розмалювала кущі, дерева.

-         Який колір вам подобається найбільше?

-         Чому осінь називають золотою?

-          

                         Жовтень

Подивись: на видноколі

Мов змінилися поля

Хто це їх у жовтий колір

Так барвисто прикрасив?

     Ось край річки - жовті клени

     І берези золоті

     А ялинки лиш зелені

     Залишились в самоті.   Н. Забіла

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Осінь-красуня запрошує нас у гості. Ми разом з нею помандруємо дорогою додому. Під час подорожі будемо спостерігати за навколишньою природою.

          Будьте уважні. Я бажаю вам успіху.

 

                                       Вірш

     Жовтогарячим

     Червоним вогнем

     Дерева палають

     Під буйним дощем

     Пожежа в діброві

     Аж неба сягла

     А дощик не відав:

     То ж осінь прийшла!

 

ІV. Спостереження за природою.

     Подивіться довкола і відшукайте жовто-зелені, руді, мідні, лимонні, жовтогарячі, бронзові, коричневі листочки.

     Знайдіть у природі якнайбільше відтінків червоного кольору. Покажіть: багряні, лілові, вишневі ,фіолетово-червоні, бордові листочки.

     Давайте позмагаємося: хто більше нарахує відтінків жовтого або червоного листя.

 

  Завдання 1. Краща гірлянда з осіннього листя.

   Умова: листочки потрібно скласти так, щоб було видно поступовий перехід від зеленого до жовтого, або  від жовтого до червоного кольорів.

 

   Завдання 2.  Що це «горить», наче вогники?

/ Можливі «знахідки»: чорнобривців, канни, сальвії, нагідків, майорів. /

   Помилуйтесь чорнобривцями – ці квіточки дуже люблять на Україні. Їх завжди можна зустріти біля домівок.

   Подивіться на інші квіти – справжній осінній бал!

   Які з квіточок нагадують вам зірки, кулі, парасольки?

/ Можливі порівняння: айстра - зірка, жоржина – парасолька, хризантема – куля./

 

Завдання 3. Діти, подивіться на кущ прикрашений намистечком.

-         Як він називається?   /Калина./

-         Доберіть слова, які б передавали його красу.

/ Калина вродлива, яскрава, пишна, рясна, щедра, багата, розкішна, велична, горда./

   Кущ червоної калини, немов багаття горить біля криниці майже в кожній оселі. Споконвіку наші земляки поетизували цю рослину, оспівували її в піснях, пов’язуючи червону калину з образом рідної української землі.

   Можливо хтось із вас знає народні пісні де б згадувалася калина?

 

Завдання 4. Щоб потрапити до парку потрібно перейти дорогу.

-         Де ми будемо переходити вулицю?

-         Як ми будемо переходити?

-         Для чого потрібні дорожні знаки?

-         На яке світло світлофора потрібно переходити дорогу?

   Учні спостерігають за рухом пішоходів і транспорту. Вчитель разом з учнями переходить вулицю, демонструє, як це потрібно робити.

 

Завдання 5. У цьому парку осінь розсипала безліч цікавинок. Розгляньте все довкола. Пошукайте їх.

                                         Казка

                  Розмова ластівки з синичкою

 Зібрались якось ластівка із синичкою. Сіли на гіллі і розщебеталися про таке-сяке життя.

-         Ластівко, а куди ж це ти надумала збиратись, адже зима незабаром? – запитує синичка.

-         У далекі теплі краї, - відповідає ластівка.

-         Чому ти залишаєш гніздо і летиш так далеко? – допитувалась синиця.

-         Тут холодно, - сказала ластівка.

-         І мені холодно, але я залишаюсь. Чому б тобі не перезимувати з нами?

-         Взимку немає комах.

-         А мені досить і насіння, крихт хліба, горобини.

-         Бачиш, ми з тобою зовсім різні. Тому тобі і не зрозуміти, чому деякі з птахів залишають свою домівку і летять у далекі краї. Нелегко їм у дорозі, зате як радісно повертатися навесні додому. Нам, перелітнім птахам, здається, що на  своїх крилах ми несемо весну – благородно відповіла ластівка.

 

-         Діти, які птахи відлітають у теплі краї?

У теплі краї відлітають птахи: дрібні –великими зграями, качки – шеренгою, гуси – вервечкою, а журавлі – довжелезним кутом, або «ключем», як його часто називають у народі. Великі перелітні птахи найчастіше літають клином. Таке шикування птахів необхідно для того, щоб наступні за ватажком пернаті відчували якнайменший опір повітря.

-         А чи знаєте ви, куди летять пернаті?

Качки, лебеді, чаплі відлітають до узбережжя Чорного і Азовського морів, на дельти Дунаю і Дніпра. А звичайний канюк, зимує в Африці, білий лелека, ластівка – в Південній Африці, зозуля – в Екваторіальній і Південній Азії, Індонезії.

-         Як ви думаєте, чи є птахи, що прилітають до нас на зиму з півночі?

/Снігурі, чижі, чечітки, шишкарі./

-         Чи є у нашому довкіллі птахи, які на зиму запасають собі корм?

У нашій країні деякі птахи, коли не запасають, то принаймні зберігають про запас надлишки корму: ворони, сойки ховають його в опалому листі; сови, сичі зберігають упійманих гризунів.

 

Завдання 6.   Діти, хто крім птахів, серед мешканців довкілля готується до зими?

                                       Загадка

           Віхтик полум’я неначе

           По деревах жваво скаче

           І малятам на потіху

           Просто з рук бере горіхи!  М. Білецький   /Білка/

 

-         Як білка готується до зими? / Збирає горіхи, гриби…/

 

Завдання 7.   Подивіться, кого зустріла білочка?

Інсценізація діалогу їжачка і білочки.

 

-         Добрий день, їжаче – небораче!

-         Здорова була, білочко!

-         А що ти тут робиш, колючий?

-         Дубові та кленові листочки збираю.

-         Навіщо вони тобі?

-         А я закутаюся в них, закочусь у нірку та й спатиму аж  до весни. От тільки вітер порозкидав їх довкола.

 

Діти, чи готується їжачок до зими?

 

 

ІV. Підсумок.

-         Де ми побували?

-         Що найбільше запам’яталося?

-         Про що нове дізналися?

-         Приготувати розповідь чи казку «Осінь – чарівниця».

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку