Пояснювальна записка
Календарний план із зарубіжної літератури для учнів 9 класу складено за навчальною програмою « Зарубіжна література», затвердженою наказами МОН України від 07.06.2017 № 804 , від 23.10.2017 № 1407 із розрахунку 2 години на тиждень.
Дана адаптована програма враховує здібності та можливості учениці з інклюзивною формою навчання за рахунок зменшення обсягу теоретичного навчального матеріалу та вимог до дитини.
Кількість обовʼзкових контрольних робіт, кількість і види контролю за мовленнєвою діяльністю учнів 9-х класів із зарубіжної визначені чинною державною програмою і не змінюються.
Оов’язкова кількість видів контролю 9 клас
Зарубіжна література
Клас |
9 |
|
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: розгорнуті відповіді на питання виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
3
1
2 |
3
1 2 |
Уроки розвитку мовлення |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання
|
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА
АДАПТОВАНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
для 9 класу
9 клас (інклюзія) |
|||||||
|
Педагогічні технології,спрямовані на досягнення мети |
Оцінювання Знань,які засвоїв учень |
Тема уроку |
||||
|
|
|
Повторення вивченого у 8 класі. Творчість Мольєра, Баха |
||||
|
|
|
Повторення вивченого у 8 класі. Творчість А. Екзюпері.
|
||||
ВступКлючові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|||||||
3. |
|
|
Літературні жанри і стилі. Жанр, стиль . Перехідні явища в літературі. |
||||
Просвітництво Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|||||||
|
Технології особистісно-орієнтованого навчання, технології критичного мислення Створення проєктів: біографічні дослідження, дослідження творчості, дослідження вивчаємого твору, словесне малювання, компаративний аналіз |
1)з’єднати образи та риси,які вони втілюють: 2)літературний диктант; 3)тести. 4)виразне читання |
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм) |
||||
|
|
|
Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі |
||||
|
|
|
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова |
||||
|
|
|
РМ №1 (у). Характеристика Гуллівера |
||||
|
|
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832) та його роль в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король» |
||||
|
|
|
Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея |
||||
|
|
|
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Пафос твору, який став гімном Євросоюзу ( напам.) РМ №2 ( у.) |
||||
|
|
|
ПЧ №1. Гюго « Собор Паризької Богоматері» |
||||
|
|
|
Контрольна робота №1 з теми «Просвітництво» (тести, завдання) |
||||
Романтизм Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|||||||
|
Технології особистісно-орієнтованого навчання, технології критичного мислення Створення проєктів: біографічні дослідження, дослідження творчості, дослідження вивчаємого твору, словесне малювання, компаративний аналіз |
1)з’єднати образи та риси,які вони втілюють: 2)літературний диктант; 3)тести. 4)виразне читання |
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах |
||||
|
|
|
Генріх Гейне (1797–1856). «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…») ( напам.) |
||||
|
|
|
Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи. Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів |
||||
|
|
|
Контрольна робота №2 (розгорнуті відповіді на питання) |
||||
|
|
|
Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах |
||||
|
|
|
Українська тема в поемі «Мазепа» |
||||
|
|
|
Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу) |
||||
Взаємодія романтизму і реалізму |
|||||||
|
|
|
Шарлотта Бронте «Джейн Ейр»: історія сироти на тлі суспільства |
||||
|
|
|
«Джейн Ейр»: романтичні мрії головної героїні і сувора реальність |
||||
|
|
|
Джейн Ейр»: достовірність зображення середовища, реалістичні деталі |
||||
|
|
|
. твір на тему «Роздуми над сторінками роману «Євгеній Онєгін» |
||||
|
|
|
Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері»: історична основа та її авторське переосмислення |
||||
|
|
|
«Собор Паризької Богоматері»: провідні теми й проблеми роману, поетизація почуття кохання |
||||
|
|
|
Собор Паризької Богоматері»: особливості побудови сюжету і композиції, символіка твору |
||||
|
|
|
Собор Паризької Богоматері»: перехресні образи персонажів, їхні стосунки й життєві долі |
||||
|
|
|
Контрольна робота №3 з теми «Взаємодія романтизму і реалізму» (тести) |
||||
|
|
|
|
||||
|
Технології особистісно-орієнтованого навчання, технології критичного мислення Створення проєктів: біографічні дослідження, дослідження творчості, дослідження вивчаємого твору, словесне малювання, компаративний аналіз |
1)з’єднати образи та риси,які вони втілюють: 2)літературний диктант; 3)тести. 4)виразне читання |
Реалізм
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
||||
|
|
|
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом). |
||||
|
|
|
Оноре де Бальзак (1799–1850). «Гобсек». Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». |
||||
|
|
|
Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), оповідання, комедію, художню деталь (психологічна). |
||||
|
|
|
«Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.). (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість). Психологізм, інтер’єр. |
||||
|
|
|
РМ ( п.) №3 Розгорнута відповідь на питання ( за повістю О.де Бальзака « Гобсек» |
||||
|
|
|
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Петербурзький етап життя і творчості письменника. «Ревізор». Творча історія п’єси. |
||||
|
|
|
Образи чиновників. Образ Хлєстакова та його динаміка. |
||||
|
|
|
«Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), |
|
|||
|
|
|
Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й композиції. Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси. |
|
|||
|
|
|
Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору). |
|
|||
|
|
|
Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини». |
|
|||
|
|
|
Позакласне читання № 3 О.де.Бальзак « Батько Горіо» |
|
|||
|
|
|
Контрольна робота № 4.Тести |
|
|||
|
Технології особистісно-орієнтованого навчання, технології критичного мислення Створення проєктів: біографічні дослідження, дослідження творчості, дослідження вивчаємого твору, словесне малювання, компаративний аналіз |
1) встановити відповідність між образом та твором; 2)літературний диктант; 3)тести; 4)переказ уривків. |
Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст. Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|
|||
|
|
|
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. (ТЛ) «Нова драма». |
|
|||
|
|
|
Генрік Ібсен (1828–1906). «Ляльковий дім». Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. (ТЛ) ібсенізм. |
|
|||
|
|
|
«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси. Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. |
|
|||
|
|
|
Бернард Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу. Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови. |
|
|||
|
|
|
. Динаміка образу Елайзи Дулітл. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». |
|
|||
|
|
|
Розвиток мовлення №4 (у.)Складання анкети головного героя. |
|
|||
|
|
|
Контрольна робота №5. Тестові завдання |
|
|||
|
Технології особистісно-орієнтованого навчання, технології критичного мислення Створення проєктів: біографічні дослідження, дослідження творчості, дослідження вивчаємого твору, словесне малювання, компаративний аналіз |
1) встановити відповідність між образом та твором; 2)літературний диктант; 3)тести; 4)переказ уривків. |
Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|
|||
|
|
|
Михайло Опанасович Булгаков. (1891–1940). «Собаче серце». Українські сторінки життя і творчості М.О. Булгакова. М.О. Булгаков і влада, трагедія митця. ТЛ) Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність». |
|
|||
|
|
|
«Собаче серце» як метафора соціальних експериментів революційної доби. Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури. Персонажі-«двійники» (Шаріков – Швондер). |
|
|||
|
|
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом» |
|
|||
|
|
|
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. |
|
|||
|
|
|
Позакласне читання №4 Кіноповісті та кіноромани
|
|
|||
|
|
|
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
Рівні навчальних досягнень учнів |
Оцінювання навчальних досягнень учнів |
|
Початковий |
1 |
Учні відтворюють матеріал на елементарному рівні, називаючи окремий літературний факт a6o явище. |
2 |
Учні розуміють навчальний матеріал на елементарному рівні його засвоєння, відтворюють якийсь фрагмент окремим реченням. |
|
|
Учні сприймають навчальний матеріал, дають відповідь у формі зв’язного висловлювання (з допомогою вчителя). |
|
Середній |
4 |
Учні володіють літературним матеріалом на початковому рівні його засвоєння, відтворюють незначну його частину, дають визначення літературного явища без посилання на текст. |
5 |
Учні володіють матеріалом та окремими навичками аналізу літературного твору, з допомогою вчителя відтворюють матеріал та наводять приклади з тексту. |
|
6 |
Учні володіють матеріалом, відтворюють значну його частину, з допомогою вчителя знаходять потрібні приклади у тексті літературного твору. |
|
Достатній |
7 |
Учні володіють матеріалом i навичками аналізу літературного твору за поданим учителем зразком, наводять окремі власні приклади на підтвердження певних суджень. |
8 |
Учні володіють матеріалом, навичками текстуального аналізу на рівні цілісно-комплексного уявлення про певне літературне явище, під керівництвом учителя виправляють допущені помилки й добирають аргументи на підтвердження висловленого судження aбo висновку. |
|
9 |
Учні володіють матеріалом та навичками цілісно- комплексного аналізу художнього твору, систематизують та узагальнюють набуті знання, самостійно виправляють допущені помилки, добирають переконливі аргументи на підтвердження власного судження. |
|
Високий |
10 |
Учні володіють матеріалом та навичками цілісно-комплексного аналізу літературного твору, виявляють початкові творчі здібності, самостійно оцінюють окремі нові літературні явища, знаходять i виправляють допущені помилки, працюють з різними джерелами інформації, систематизують та творчо використовують дібраний матеріал. |
11 |
Учні на високому рівні володіють матеріалом, вміннями i навичками аналізу художнього твору, висловлюють свої думки, самостійно оцінюють різноманітні явища культурного життя, виявляючи власну позицію щодо них. |
|
12 |
Учні вільно володіють матеріалом та навичками текстуального аналізу літературного твору, виявляють особливі творчі здібності та здатність до оригінальних рішень різноманітних навчальних завдань, до використання набутих знань та вмінь у нестандартних ситуаціях, схильність до літературної творчості. |