Урок. Тема. Ірина Жиленко. Стисло про поетесу. Поєднання реального й фантастичного в поезії “Жар-птиця”. (ліричной герой, ліричний твір)

Про матеріал

Даний урок ознайомить учнів із життям і творчістю письменниці, розкриє неповторний світ поезії Ірини Жиленко, навчить усвідомлено читати поезії, коментувати їхній зміст, знаходити і пояснювати художні поетичні засоби, спонукати учнів до роздумів про красу, людське щастя і шляхи до нього. Розвивати фантазію, уяву, відчуття слова, зв'язне мовлення, виховувати любов до прекрасного, цінувати доброту, щирість, людяність.

Перегляд файлу

Урок  34

Тема. Ірина Жиленко. Стисло про поетесу. Поєднання реального й фантастичного в поезії “Жар-птиця”. (ліричной герой, ліричний твір)

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменниці, розкрити неповторний світ поезії Ірини Жиленко, навчити усвідомлено читати поезії, коментувати їхній зміст, знаходити і пояснювати художні поетичні засоби,  спонукати учнів до роздумів про красу, людське щастя і шляхи до нього; розвивати фантазію, уяву, відчуття слова, звязне мовлення; виховувати любов до прекрасного, цінувати доброту, щирість, людяність.

Методично-дидактичне забезпечення: портрет І. Жиленко, бібліотечка її творів, ілюстрації, дидактичний матеріал (тестові завдання, картки), учнівські малюнки.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Перебіг уроку

 

І. Етап орієнтації.

     Емоційна готовність до уроку.

Дорогі діти! Простягніть праву долоню.
Щоби добре працювати на уроці, подаруйте на ній усім старанність, наполегливість, творчість.
Простягніть ліву долоню. На неї я дарую вам свою любов, розуміння, повагу. А тепер обміняймося дарунками, доторкнувшись  долонькою до долоньки.

      На минулому уроці ми побували в поетичній царині ліричних творів С.Чернілевського. Які образи ви запам’ятали? З якими образами у вас  асоціюється домашнє тепло, затишок?

      Презентація учнями “Дерева родоводу”.   

ІІ. Етап цілепокладання.

  • Сьогодні ми також будемо подорожувати світом дитинства. Перед нами постануть інші образи, які спонукатимуть  до роздумів. А про що саме ми будемо читати, ви дізнаєтеся, коли складете  “розсипані” прислів’я.

Робота в парах. Кожна пара складає прислів’я і зачитує його.

Роби іншим добро - будеш сам без біди.

Роблячи зло, на добро не сподівайся.

Добра бажаєш, добро і роби.

Без добра і лихо не родить.

Хоч некрасивий, аби щасливий.

Де добро, там і щастя.

Добра гребувати - з людьми не знатися.

Добра слава злому ненависна.

Добро не помре, а зло зникне.

Сіяти Добро - добро і пожинати.

Кому щастя служить, той ніколи не тужить.

  • Які слова об’єднують усі прислів’я?
  • Що для вас значать ці слова?
  • Що потрібно людині для щастя?

Оголошення,представлення теми та очікування навчальних результатів.

Знайомство з епіграфом уроку.

Людина створена для щастя, як птах для польоту.

В. Короленко

- Отже, сьогодні ми поговоримо про одвічні людські цінності, про те, як поетеса Ірина Жиленко розуміє їх і спонукає читачів до роздумів.

ІІІ. Етап проектування.

ІV. Етап організації виконання плану

  1. Метод “Мікрофон”.

- Виступ  довідкового бюро на тему  “Біографія Ірини Жиленко”(за складеним удома планом).

  1. Огляд виставки книг.

-  Український письменник Б.Чайковський писав про І.Жиленко: “Поетеса хоче, щоб малеча вірила у добрі і прекрасні чудеса, в гномів, у Діді Мороза, у те, що квіти вміють вальсувати, а ляльки – розмовляти. На її думку, це не зашкодить майбутньому науковому мисленню, зате на все життя закладе ніжність до всього живого, осяє світ чарівним світлом краси і радості.”

     Щоб переконатися, чи справді твори поетеси наповнені кольорописом, ми прочитаємо поезію “Жар-птиця”.

  1. Робота над змістом поезії  “Жар-птиця”.
    1. Виразне читання твору учителем.
    2. Читання у трійках (підготовка у трійках: у кожній трійці обирають кращого читця, учні повертаються один до одного, за сигналом вчителя учні І варіанта читають вірш учню-сусіду ІІ варіанта, потім навпаки.)
    3. Словникова робота (за питаннями учнів).
    4. Евристична бесіда.

- Яку історію повідала нам поетеса?

- Хто протиставляється у вірші?

- Які дві сторони людського буття зображує поетеса у вірші?

- Розкажіть про життя Жар-птиці.

- Як опинилася птаха на волі?

- Як змінилося життя в місті, коли над ним летіла Жар-птиця?

- Як ставилися люди  до птахи?

- Чи всі раділи її польоту?

- Який вирок винесла вороняча орава?

                         - Що трапилося з Жар-птицею?

                         - Чи матиме ця  історія щасливий кінець?

 

  1. “Я – митець”.
  • Пропоную вам придумати продовження історії про Жар-птицю.

 

  1. “Усне словесне малювання”.
  • За допомогою яких художніх засобів поетеса зобразила Жар-птицю?
  • Усно намалюйте детальний портрет Жар-птиці.
  • Якими кольорами ви будете користуватися?

 

  1. Метод “Гронування”.
  • Що символізують образи Жар-птиці і Пави?
  • За допомогою гронування зобразьте, які персонажі уособлюють добро і зло.

 

 


     Жар-птиця

Добро                    Сусідка

                               Дорослі

                               Діти

 

 

 

       Трьохсотлітня гава –Пава

Зло             

        Вороняча орава                  

 


 

  1. Фізкультхвилинка.

Багато вже зробили добрих справ, але попереду ще достатньо роботи. Треба нам як слід розім’ятися. Тому зараз підніміться,

Землі нашій поклоніться,

Що дає вам силу.

І до сонця потягніться,

Йому щиро посміхніться,

Щоб були щасливі.

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться,

І зявляться сили.

Ну, вперед, пора працювати далі.

  1. Безпрограшна лотерея ( учні обирають об’єкт дослідження за рядами).

Наприклад : І ряд: визначте головну думку поезії “Жар-птиця”.

                     ІІ ряд: дослідіть художні засоби вірша.

                     ІІІ ряд: визначте віршовий розмір.

 

  1. “Створюй разом”.

Колективне складання даймонда за алгоритмом.

  • Перший та останній рядки – іменники–антоніми.
  • Другий рядок – 2 прикметника чи дієприкметника, що відносяться до першого іменника.
  • Третій рядок – 3 дієслова, що відносяться також до першого іменника.
  •  Четвертий рядок – два протилежних за змістом непоширених речення, в якості підметів виступають іменники з першого та останнього рядків.
  • П’ятий та шостий – дзеркально повторюють 2-ий та 3-ій, тільки відносяться вже до останнього іменника.

V. Контрольно-оціночний етап.

“Опитування-інтерв’ю.”

  • Чи потрібно людині, на вашудумку, мріяти, фантазувати, вірити в дива?
  • Чому ми всі хочемо жити “під сонцем Жар-птиці”?
  • Які рядки поезії сподобалися найбільше?
  • Чого вчить вірш?

Домашнє завдання.

  • Створити ілюстрації до поезії, скласти кросворд, ребус, тестові завдання (на вибір).
  • Підготувати повідомлення про гномів, домовиків, легенди про підкову.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
3870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку