Тема: Крокодилів урок. Звуки [к], [к’] , буква К к.
Мета: Ознайомити учнів з буквою к та її звуковим значенням. Закріплювати вміння розрізняти функції звука та букви.
Вдосконалювати навички звукового аналізу слів.
Розвивати фонематичний слух, увагу, усне мовлення, спостережливість, пам'ять.
Обладнання: фішки для позначення звуків, предметні малюнки ( Колобок, кіт), алфавіт, таблиця з друкованою великою та малою буквами Кк, олівці, ілюстрації-розмальовки, склади на сніжинках, комп’ютер та проектор.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Зміст уроку
І. Організаційна частина.
1. Привітання.
- Поверніться до гостей, привітайтесь.
- Добрий день.
2. Вступна бесіда.
- Який у нас урок?
- Діти, а ви любите читати казки?
- Яка ваша улюблена казка?
- Чому?
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Перегляд уривка казки «Колобок».
- Як називається ця казка? Впізнали?
- Герой цієї казки буде з нами сьогодні на уроці вивчати нову букву,читати з нею склади, слова та речення.
2. Звуковий аналіз слова.
- Вимовте ім’я героя.
- Яким звуком починається та закінчується слово Колобок?
- Це голосний чи приголосний звук?
- Чому він приголосний?
К О Л О Б О К
-О |
-О |
-О- |
3. Робота з предметними малюнками.
- Хто це? (Кіт)
- Яким звуком починається слово кіт?
- Як ми його позначимо фішкою?
- Отож, звуки К К’ - парні приголосні твердий та м’який.
4. Гра «День і ніч»
На команду «Ніч» учні заплющують очі і слухають. Вчитель називає окремі звуки, а учні з’єднують їх у слова. На команду «День» називають ці слова.
[к,о, з,а],
[л,і,к,а,р],
[к, в, і, т,и],
[к,р,о,л,и,к].
5. Ознайомлення із буквою К.
- Замислився наш Колобок, а якою буквою позначаються звуки [к] та [к ‘]?
- А ви, діти, знаєте? (Один учень показує друковану букву К)
- Викладіть цю літеру з олівців. Скільки олівців вам потрібно?
6. Робота з розмальовками.
Прочитайте слова з буквою к та розфарбуйте предмети.
7. Руханка.
- Втомився Колобок, запрошує всіх до відпочинку.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Пострибаймо разом з Колобком по сніжинках, але робитимемо ми це очками, читаючи склади. Вверх - ко-, вниз – кро-, ліворуч – ки-, праворуч – кни-, вниз – ку-, вверх – кру-, праворуч – ке-, ліворуч – кле-.
2.Творча робота в групах.
- Пригадайте слова з цими складами. (Діти отримують сніжинки зі складами).
3. Робота із підручником.
А) Бесіда за малюнком.
- Покотився Колобок далі, закотився до лісової школи. Відкрийте Букварик на с.92.
- Що тут відбувається?
- Який іде урок? З чого це видно?
- Хто вчитель? Який він має вигляд?
- Хто його учні? Чим вони займаються?
- Хто біля дошки? Що написало каченятко?
- Які ж слова сховалися у схемах?
Б) Робота за схемою речення.
- Розгляньте схему речення. Скільки слів у реченні?
- Який знак стоїть в кінці речення?
- Складіть таке речення.
4. Самостійне читання слів з карток.
- Колобок розповів у лісовій школі, що ви вже знаєте багато букв і вмієте читати. Але Крокодил не повірив йому. Доведемо?
(Діти отримують картки зі словами. Це диференційоване завдання)
Молодці!
5. Відгадування загадки.
- Колобок до нас повернувся, загадку цікаву приніс. Послухайте.
Любить сіном ласувати,
Молочко дає малятам.
Будьте, му-му-му, здорові
І подякуйте … (корові)
-Діти, що ви знаєте про цю тваринку?
- А ви хочете ще більше знати про корову?
Тоді давайте прочитаємо розповідь на с. 93.
6. Опрацювання тексту «Корова». ( Сильніші учні читають ще й вірш про корову).
А) читання тексту вчителем.
Б) самостійне читання.
В) читання другу.
Г) робота зі словом.
- Що нового ви дізнались про корову?
- Що любить корова?
- Чим корисна корова?
7. Рефлексія.
- Колобку дуже сподобалось працювати у нас на уроці.
- А вам, діти, сподобалось? Якщо ви задоволені своєю роботою, підніміть усміхнений смайлик, якщо не дуже – байдужий смайлик, якщо не задаволені – засмучений.
IV. Підсумок уроку.
Гра «Мікрофон»
Клен
Клин
Коза
Кінь
Корова
Кролик
Котик
Індик
Молоко
Колосок