Урок " Як звірі зимують"

Про матеріал
Запам’ятати вивчені букви; - Диференціювати у письмі, вимові вивчених букв та списуванні друкованих слів; - Розширити і підсумувати уявлення учнів про різноманітність тваринного світу та пристосування тварин до життя взимку; - Продемонструвати читацькі навички, усне мовлення; - Обґрунтувати любов до тварин, турботливе ставлення до них.
Перегляд файлу

3.Інтегрований урок . Навчання грамоти, природознавство.

Тема:  Як звірі зимують. Закріплення вивчених букв, опрацювання тексту                  «Незабаром зима». Написання вивчених букв, списування друкованих слів, розвиток мовлення. Складання усної розповіді «Як зимують звірі». (Слайд 1)

Мета:   Запам’ятати  вивчені букви;

  • Диференціювати у письмі, вимові вивчених букв та списуванні друкованих слів;
  • Розширити і підсумувати уявлення учнів про різноманітність тваринного світу та пристосування тварин до життя взимку;
  • Продемонструвати  читацькі навички, усне мовлення;
  • Обґрунтувати  любов до тварин, турботливе ставлення до них.

 

Обладнання : інтерактивна дошка.

План уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  1. Читання вчителем вірша з метою організації класу.

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп'ята.

  1. Психологічне налаштування. 

Розпочинаємо ж урок, часу не гаючи

І радість ми пізнаємо, лиш труднощі долаючи.

- А запорукою успіху є усмішка. Тож передайте свою усмішку один одному і мені. Адже усмішка ще:

- прикрашає обличчя;

- підвищує настрій;

- сприяє добрим стосункам з оточуючими;

- допомагає знайти нових друзів;

- і навіть деколи, допомагає здійснювати бажання.

   Налаштуємося на роботу.

Очі дивляться -(діти) та все бачать.

Вуха слухають – (діти) та все чують.

Голова – (діти) думає.

Яким буде урок (діти) – цікавим!

Які у мене діти? – (діти) найкращі!

Нехай мої та ваші надії здійсняться.

  1. Вправа «Очікування»:
  • Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку?
  • Продовжить речення:

Я хочу, щоб урок був…

На цьому уроці я хочу….

  1. Слово вчителя.
  • Перш ніж розпочати урок, ми підготуємось до вимови і зробимо фонетичну зарядку, щоб ротик був слухняним.

 

                    Артикуляційна гімнастика для язичка(Слайд - 2) 

  •  „Лопаточка”. Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Слідкувати, щоб язик не тремтів. Утримувати 10-15 с.
  • „Вітрило”. Висунути вузький язик. Тягнутися язиком поперемінно вгору-вниз. Рухати язиком  в повільному темпі під лічбу. Виконати 10-15 разів. 
  • „Дудочка”. Висунути широкий язик. Бокові краї язика завернути угору. Подмухати в отриману трубочку. Виконувати в повільному темпі 10-15 разів.
-          «Голочка». Усміхнутися, висунути язик, зробити його вузьким. Утримувати: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10. Слідкувати, щоб кінчик не загинався.
 
Робота над чистомовкою.
  • Прослухайте і доповніть чистомовку.

Ма-ма-ма – скоро вже … (зима).

 Ме-ме-ме – снігу … (намете).

Ем-ем-ем – шапочки … (візьмем).

Дем-дем-дем – на гірку … (підем). 

  1. Промовляння чистомовки
  2. Вправа «Погода»
  • А тепер подивіться у вікно.
  • Яка сьогодні погода?
  • Який настрій вона викликає?

ІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • У нас сьогодні незвичайний урок.  Помандруємо ми  з вами до зимового лісу. А допоможе нам у цьому лісовичок.

Лісовичок :                                   Добрий день, малята,

Хлопчики й дівчата.

Веселий  я – Лісовичок.

Всіх люблю я діточок.

  • Запрошую вас до зимового лісу. А які тварини тут живуть, вам слід відгадати. Треба «зібрати» слова. (Слайд - 3)

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель:   Як можна назвати цих тварин одним словом? (Звірі)

               - Отже, сьогодні ми дізнаємось «Як звірі зимують?»

ІІІ. Робота над новим матеріалом.

  • Зібрався лісовичок  на гостини, але роботи в нього дуже багато. Треба перевірити чи всі звірі приготувалися до зими. Запрошує і нас з вами в гості. А до кого? Ви дізнаєтеся, коли напишете букви. (Слайд - 4)

б, о, л, і, к, ч, а

  • А тепер з «розписаних букв» складіть і запишіть слово. (білочка)
  • Ходімо стежкою. А стежка в нас незвичайна, а казкова, складова.

 

  1. Читання складів: прямих і обернених. (Слайд - 5)

ма    зи    но    сі   го  вни    ді   чка

ам   из   он   іс   ог   ід   ак

  • Раптом бачить: з-за тернинки

Вигляда якась тваринка.

Вушка довгенькі, кожушок сіренький

Хто це, діти?

Так, це зайчик – побігайчик. 

 

Завдання: Скласти з поданих складів слова і записати їх.

  • Розповісти, як зимує Зайчик.

 

  1. Зустріч з лисичкою. (Слайд - 6)
  • Зафарбувати тваринку, у назві, якої букв більше ніж звуків.
  • Як лисичка зимує?

Пов’язане зображення 

Картинки по запросу розмальовка білочки Картинки по запросу розмальовка лісових тварин

 

Фізкультхвилинка

Встали дружно

1,2,3,4 – у гайочок ми ходили,

Зайця сірого зустріли.

Зайчик прудко так стрибає,

Пташка весело літає,

Швидко лис десь пробіжить,

Їжачок в кущах сидить.

Посиділи і ми трішки,

Щоб спочили руки, ніжки,

Всі веселі? От чудово!

І за парти сіли знову.

  1. Зустріч з Ведмедем. (Слайд - 7)
  • Хто живе в барлозі?
  • А як зимує ведмідь, ви дізнаєтеся коли складете зі слів речення. Складіть текст з даних речень

Робота в групах.

Восени ведмідь нагулює жир,

а взимку він спить у барлозі.

У лютому у ведмедиці народжуються дитинчата.

 

  1.  Зустріч з Кабаном. (Слайд - 8)
  • Якій звуковій моделі відповідає слово «Кабан»?     (Слайд - 9)

 

Результат пошуку зображень за запитом "кабан малюнок" 

Результат пошуку зображень за запитом "ведмідь малюнок"Результат пошуку зображень за запитом "білочка малюнок" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-   Як зимує кабан?

  1.  Зустріч з Їжачком. (Слайд - 10)

Гра «Плутанка»

Розплутати і записати слова.

вкво     суляко     сукбор

  • Як зимує їжак?

 

  1.  Нарешті друзі ми прийшли до Білочки.
  • Як білочка готується до зими ви дізнаєтеся,

коли прочитаєте текст «Незабаром зима».

                                      Незабаром зима

Зимує білочка у дуплі. Там вона влаштувала тепле гніздечко. Устелила його мохом, сухим листям.   Тому хатинка в неї тепла і м'яка.

Ще з осені вона назбирала горішки, гриби, насіння з шишок.

Зима не буде страшною для лісової пустунки.

 

  1. Читання вчителем;
  2. Читання «буксиром»;
  3. Читання в парах;
  4. Читання «Земля - Небо»;
  5. Вибіркове читання
  • Прочитати заголовок
  • Прочитати, де білочка зробила собі будиночок.
  • Чим вмостила будиночок білочка?
  • Прочитати речення про запаси білочки.
  1. Добір іншого заголовка.

 

  1.  Робота в групах.

Обговорити, чим білочка пригостила друзів.

 

ІV. Підсумок уроку

Вправа « Мікрофон»:

  • Чи справдилися ваші сподівання стосовно нашого уроку?
  • Яким був урок?
  • Продовжить речення:

            Урок був   ……

            На цьому уроці я ….

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
30 грудня 2021
Переглядів
438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку