5 клас. Вступ до історіі України.
Тема. Маки пам*яті. Друга світова війна (1939-1945)
Мета: ознайомити учнів з основними подіями Другої світової війни та місцем в ній України, розкрити й показати на прикладах героїчну боротьбу українського народу проти фашизму; розвивати вміння складати розповідь, встановлювати хронологічну послідовність подій, створюючи стрічку часу; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичною картою, новими термінами та поняттями - створення «хмари слів» , вміння аналізувати та робити висновки; використати STEM при виготовленні маків пам*яті та лепбука; виховувати в учнів почуття патріотизму, гордості за героїчне минуле свого народу, готовності до захисту своєї Вітчизни.
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть: установлювати хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та явищ, співвідносити подію, історичне явище і століття створюючи стрічку часу ; знаходити на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та діяльністю людей; розповідати про історичну подію чи явище, історичні пам*ятки на основі тексту та створення леп буку, складати «хмару слів», виготовлення маків пам*яті на основі STEM щодо історичних подій Другоі світової війни; висловлювати особисте ставлення до історичних подій, явищ і діячів.
Обладнання: історична карта, картки з текстовими джерелами, кольоровий папір, клей, ножиці, ватман, кольорові олівці.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування нових навичок.
Форма уроку: дослідницький проєкт
Наскрізні змістові лінії: громадська відповідальність.
Ключові компетентності: соціальні та громадські, спілкування державною мовою.
Хід уроку.
І. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
- Квіти у кожного народу щось символізують. Барвінок – життєстійкість, щастя, волошки – ніжність, льон – дівоча краса, полин – символ смутку, червоні троянди – пристрасне кохання, ліліі – чистоту.
- А що означають червоні маки? Хто знає?
- Так, червоні маки асоціюються з кров*ю загиблих людей. І саме маки стали в Україні символом полеглих у Другій світовій війні.
ІІ. Робота на дослідницьким проектом.
Поділ класу на 5 групи.
ІІІ. Представлення робіт групами. Обговорення.
ІV. Підсумок уроку.
« Три речення».
Оцінювання роботи учнів.
У. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф 20. Підготувати повідомлення про пам’ятники в нашому селі, встановлені загиблим у війні.