Урок. Тема: "Написання прикладок. Тренувальні вправи"

Про матеріал
Мета: закріпити знання про прикладку як різновид означення, її функцію в реченні, навчити учнів правильно вживати лапки і дефіс при прикладках; повторити частини мови; формувати практичні вміння, орфографічні навички; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, естетичні смаки; збагачувати словниковий запас, коригувати мовленнєві недоліки; виховувати любов до рідного слова, культуру поведінки.
Перегляд файлу

Українська мова  8 клас

Тема: Написання прикладок. Тренувальні вправи

Мета: закріпити знання про прикладку як різновид означення, її функцію в реченні, навчити учнів правильно вживати лапки і дефіс при прикладках; повторити частини мови; формувати практичні вміння, орфографічні навички; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, естетичні смаки; збагачувати словниковий запас, коригувати мовленнєві недоліки; виховувати любов до рідного слова, культуру поведінки. Обладнання: ІКТ, презентація, мовна газета, ілюстративний матеріал, наочність, картки, продукти харчування, оформлення класу

Хід уроку

І. Організаційний момент.

"Криголам" (Яке ти правило української мови?)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бліц - опитування:

- Який розділ мовознавства ми зараз вивчаємо?                                                                                                     - Що таке синтаксис?                                                                                                                                                        - Як називається розділ мовознавства, що вивчає розділові знаки?                                                                 - Назвіть найменшу одиницю людського спілкування.                                                                                     - Які є речення за метою висловлювання?                                                                                                          - Які є речення за емоційним забарвленням?                                                                                                      - Які є речення за наявністю другорядних членів речення?                                                                                - Які є речення за кількістю граматичних основ?                                                                                      - Назвіть , що таке граматична основа?                                                                                                                        - Назвіть другорядні члени речення.

ІІІ. Перевірка д/з

Учні розповідають за виготовленою заздалегідь  мовною газетою про прикладку

ІV. Повідомлення теми та мети

V. Очікувані результати

- Чого ви очікуєте від уроку? (навчитися писати прикладки, вивчити нові слова...)

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

 Мовне кафе (Презентація)

Запрошую вас до мовного кафе. Знайомтеся: я - шеф-кухар. Я приготувала вам багато цікавих "страв" (завдань).

1. Повторимо правила поведінки за столом

2. Меню

Гарячі страви: смажена риба карась у сметані, фаршировані гриби шампіньйони, запечений заєць-русак, суп-розсольник, риба фугу.

(Читаємо та пояснюємо правопис слів, ознайомлюю з новою стравою).

Обираємо страву, яка сподобалась і записуємо в зошит.

 Десерт: шоколад "Світоч", печиво "Наполеон", велетень кавун, цукерки "Ромашка", морозиво-лід, торт "Київський", каша-бабка із гарбуза.

(Читаємо та пояснюємо правопис слів)

Обираємо страву, яка сподобалась і записуємо в зошит.

Напої: сік "Добрий ранок", кава "Галка", мінеральна вода "Моршинська", чай (суміш сушених трав та квітів): трава звіробій, калина-ягода, сон-трава, квітка троянда.

 (Читаємо та пояснюємо правопис слів)

Обираємо страву, яка сподобалась і записуємо в зошит.

3. Есе-хвилинка

Моя улюблена страва - це  ...,  бо ...

 

4.Музична пауза ("Ой у лузі червона калина...")

 

5. Сенкан (чай )

1- Чай

2- Смачний, теплий.

3 - Зігріває, оздоровлює, заспокоює.

4 - Чай з бергамотом продається в магазині. Я люблю зелений чай.(записат., підкреслити)

5 - Напій.

6. Орфоепічний тренажер

ПіцЕрія, лАте, соломИнка, нАчинка,чорнОслив, горошИна, фартУх.

7. Орфографічний словник

апетит, піца, чипси, котлета, спагеті, чизкейк (пояснюю слово)

8. Гра "Попади сніжкою в ціль"

Ми відвідали кафе, поговорили про страви, а зараз ідемо на уявну прогулянку на свіже повітря і трошки пограємо. Завдання: визначити частину мови на сніжці й прикріпити до відповідного відерця.

VІІ. Підсумок

"Незакінчене речення.."                                                                                                                                        На уроці я навчився ...                                                                                                                                             Я дізнався про нові ...                                                                                                                                      Мені було цікаво ...

VІІІ. Домашнє завдання                                                                                                                        Завдання у вордволі "Написання прикладок"

 

ІX. Рефлексія Обери смайлик, який відповідає твоєму настрою в кінці уроку

І завершити урок я хочу словами із поезії Василя Симоненка, де кожен рядок пересипаний прикладками:

Вигаптуй на небі райдугу-доріжку.

Простели до сонця вишивку-маніжку.

Щоб по тій доріжці з лебедями-снами

Плавати до щастя білими човнами.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Komar Nadia
Додано
4 грудня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку