Урок Тема. Очищення води. Дослідницька робота: Способи очищення води.

Про матеріал

Тема. Очищення води.

Дослідницька робота: Способи очищення води.

Мета: поглибити знання учнів про воду як безумовний скарб природи; підвести до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати мислення та свідоме відповідальне ставлення до своїх учинків, що можуть зашкодити навколишньому середовищу; виховувати любов до рідної природи, дбайливе ставлення до води, уміння відчувати її красу та гармонію.

Перегляд файлу

Тема. Очищення води.

Дослідницька робота: Способи очищення води.

Мета: поглибити знання учнів про воду як безумовний скарб природи; підвести до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати  мислення та свідоме відповідальне ставлення до своїх учинків, що можуть зашкодити навколишньому середовищу; виховувати любов до рідної природи, дбайливе ставлення до води, уміння відчувати її красу та гармонію.

Обладнання: дидактичний матеріал: глобус, картки, загадки, план подорожі, ілюстрації, 4 чисті стаканчики, ватні диски, крейда, вода, презентація.

Тип уроку:  комбінований

Форма проведення уроку: урок - дослідження

Міжпредметні зв’язки: літературне читання розвиток мовлення, математика.

ПЕРЕБІГ   УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Сідайте, діти! На уроці

Зустрілися ми знову.

Про нашу чарівну природу

Поведемо розмову.

Рефлексія емоційного стану.

  • Що ви очікуєте від нашого уроку? Свої очікування запишіть на краплинках.
  • До якого уроку ми приготувалися?
  • А що на вашу думку означає я досліджую світ?
  • А  щоб наша мандрівка була вдалою, що нам потрібно? ( План) Озвучення плану уроку.
  •      Сьогодні ми з вами будемо мандрувати і досліджувати за таким планом.

 ІІ. СТВОРЕННЯ ПРОБЛЕМНОЇ СИТУАЦІЇ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

  • — А що саме ми будемо досліджувати, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку. 

Я мокра. Потрібна всім живим істотам. Усі тварини, рослини і люди загинуть без мене. Що я? (Вода.)

— Отже, ви дізналися, про що йтиметься на сьогоднішньому уроці. Ми поговоримо про те, як зберегти блакитні очі Землі чистими, до чого може призвести недбале ставлення до води.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда.

— Ми вирушаємо у мандрівку дивовижною країною — Країною Води. Допомагатиме нам у цій подорожі невгамовна жителька цієї країни — Крапелька. Крапелька прийшла до нас не з порожніми руками. Подивіться, що вона принесла. Це глобус, модель Землі.

  1. Ромашка Блума (повторення вивченого матеріалу, мотивація )

Якого кольору на ньому більше? (Блакитного.) Чому? (Тому що води на земній кулі більше, ніж суходолу.) 1 пелюстка

— Космонавти стверджують, що Земля з космосу надзвичайно гарна. Вона виблискує всіма відтінками білих, синіх, зелених та фіолетових барв. І все це завдяки воді. Зелені долини звивистих рік… Блакитні лісові озера… Дзвінкі джерела… Криниці з кришталевою водою… Безмежна морська гладь… Крижані гори — айсберги серед сірих холодних хвиль… Білі льодові пустелі полюсів. Усі ці краєвиди — такі різні — створені водою.

Чи не забагато на Землі води? Ні, її саме стільки, скільки треба, щоб планета не замерзла. Саме вода обігріває нашу Землю взимку, віддаючи їй тепло, що взяла від сонечка влітку. На нашій планеті так багато води, що її можна було б назвати не Землею, а Водою.2 пелюстка

  1. Гра «Естафета».

Діти, передаючи з рук у руки паперову модель крапельки, називають воду в природних явищах.

  • Де в природі ми бачимо воду? (Дощ, хмари, сніг, град, роса, туман, іній, веселка, бурулька, малюнок на склі, снігові скульптури, лід тощо.)3 пелюстка
  1. Мандрівка з Крапелькою.

— Яке значення має вода для живої природи? 4 пелюстка

Вода — це життя. Тисячі років може пролежати зернятко у сухій землі. Та коли на нього падають краплини води, воно обов’язково проросте. Вода — це безцінний дар природи. Спробуйте уявити життя сучасної людини без води. Ви не зможете попити, приготувати їжу, вмитися, поплавати, не буде електричного струму, який виробляють гідроелектростанції, не буде дощу і снігу, у небі не з’явиться веселка. Жахлива картина!

Крапелька принесла тривожні новини. Країна Води у великій небезпеці! Тож вирушаймо у подорож і дізнаємось, яка біда спіткала ріки, озера, моря та їхніх мешканців.

Ні сани, ні віз, а їде без коліс. (Човен)

 

  •  Ми попливемо на чарівному човнику.

А ось і річка, якою ми будемо подорожувати.

(На дошці — схема-план річки.)

а) Перша зупинка.

— Ми дісталися до першої зупинки. Це якесь село. Як називається село, в якому ми живемо? Які водойми є біля нашого села? Як і кожне село, його оточують великі поля. На них ростуть різноманітні рослини. Їх треба доглядати. А ось у небі з’явився літак. Як ви гадаєте, що він робить над полями? (Розпилює хімічні добрива, отруту для шкідників.) Усе це потрапляє у річку, від цього гинуть її мешканці.

— Подивіться, що це? (Мешканці села на березі річки влаштували звалище сміття.) До чого це може призвести? Яке правило поведінки в природі біля водойми порушують селяни?

Висновок: Не викидати сміття у водойми.

б) Друга зупинка.

— Пливемо далі. Наступна зупинка — хімічний завод. Він виготовляє корисні і потрібні речі. Але й забруднює річку. Як саме? (Скидає у воду відходи, викидає в повітря брудний дим, що потрапляє до хмаринок, і отрута разом з дощем забруднює воду й землю.)

Яке б правило ви запропонували виконувати дорослим? Для кращого його запам’ятовування придумайте відповідний знак. (в групах малюють знак і презентують, наприклад: з великої труби заводу стікає брудна вода у водойму. На знак заборони — перекреслити червоною лінією.) 5 пелюстка

в) Третя зупинка.

— А ось ще одна зупинка. Тут, здається, все гарно. Люди відпочивають, плавають на моторних човнах. Але й тут річку та її мешканців спіткає небезпека. Яка?

Висновок :Бензин із моторних човнів та катерів потрапляє прямо у воду та шкодить жителям водойм.

— Зараз ми з вами знімемо відеофільм про чисту річку, в якій корисно і приємно купатися. І водночас відпочинемо.

4. Фізкультхвилинка (відеофільм).


Річку зараз ми знімаємо,

Хвилі всі ми зображаємо.

Вліво, вправо нас гойднуло,

Пташка крилами махнула.

Раз, два — всі пірнають!

Три, чотири — виринають!

П’ять, шість — на воді

Міцніють крильця молоді!

Сім, вісім — що є сили

Всі до берега приплили!

Дев’ять, десять — розвернулись,

Обсушились, потягнулись!

Покружляли, повертілись

І тихесенько усілись.


IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Звернення Краплинки до дітей з проханням від річки.

Ой, мене рятуйте, діти!

Витягайте з мене сміття,

Що кидають у мене всюди

І не дають мені життя.

Помирати рибка стала,

Так забруднена вода,

Вже купатись перестала

В каламуті дітвора.

Задихаюсь від бензину,

Масла, бруду, хоч умри

ЯК почнуть свої машини

Мити в річці шофери.

Я прошу вас, діти любі,

Порятуйте ви мене!

Проявіть знання, кмітливість,

Розум, вміння і добро!


Що ми можемо зробити, щоб допомогти виправити таке жахливе становище водойм, запобігти новому забрудненню? 6 пелюстка

  1. Дослідницька робота.

Уявіть собі, що ми з вами дослідники. Сьогодні стоїть перед нами така мета: як очистити воду в домашніх умовах. У нас у класі за допомогою простого фільтра, а на заводах і фабриках — через спеціальні складні фільтри, очисні споруди. Люди повинні про це дбати.

Читання з словничка слів фільтрування, очисні споруди.

(Фільтрування води через вату.)

— Цей дослід показав, що забруднену воду можна очистити.— Тож що ми можемо порадити жителям села з нашої мандрівки і всіх інших населених пунктів, щоб зберегти річки чистими?

(На дошці з’являються записи:

Фільтрувати використану воду.

Розчищати водойми.

Не засмічувати річки.)

— А що зможете зробити ви самі для збереження води?

Висновок: отже, воду можна очистити в домашніх умовах методом фільтрування.

2. Поради Крапельки.

Закрути міцніше кран, 

Щоб не витік океан. 

Воду ти дарма не лий,

Дорожити нею вмій.

Пам’ятай:

5 склянок = 1 літр

10 літрів = 1 відро

100 літрів = 1 кубічний метр

3.  Розв’язування «цікавих» задач

 Полічіть, скільки води ви витрачаєте під час:

  • чищення зубів;
  •    миття рук та обличчя.
  • Людина за добу споживає до 6 літрів води. Скільки води споживає людина за тиждень? ( 6•7=42)
  • На 100 л води припадає 2 л питної води. Скільки літрів не  питної води становить на 100 л ? ( 100-2=98)
  • Якщо з крана постійно крапає вода, то за 2 дні марно витікає 14 л води. Скільки літрів води витікає за тиждень? ( 14:2•7=49(л))

Висновок: на Землі стає менше чистої води, тому її треба берегти.

4.  Ми – читайлики.

 — Порадуємо Крапельку,  повідомимо, що ми знаємо про воду.

Цікаве про воду

 людина складається з води на 50-80%

 людина, користуючись водопровідною водою, за своє життя пропускає через організм від 80кг до 100кг хімічного бруду. І саме тому так важливо бути впевненим в якості води, яку ви вживаєте.

 Вода дає нам силу для мислення.

 Людина може обходитися 30 діб без їжі і менше тижня без води

  Вода підвищує працездатність, поліпшує фіксацію

 Вода – найкращий тонізуючий напій і не має жодних побічних ефектів.

  • Вода допомагає зняти втому, вона додає нам енергію молодості.
  • Вода робить шкіру гладкою, дозволяючи зменшити ефекти старіння.

Гра « Зумій пояснити вислів» ( робота в парах)


 


— Коли радітиме Краплинка, і коли радітимемо ми — люди?

ІV. ЕТАП   РЕФЛЕКСІЙНО - ОЦІНЮЮЧИЙ

  1. «Мозкова атака»
    • - Що найбільше сподобалося на уроці?
    • - Що нового дізналися на уроці?
    • - Яким був урок?
    • - Чи справдилися ваші очікування? Якщо так, то хай ваші краплинки – знання очистять нашу річку від різного бруду.
    •  

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Вода «виліпила» «обличчя» нашої планети. Тому вона — це блакитні очі Землі, це її багатство. Вода необхідна для життя всіх живих організмів. Але людська недбалість, байдужість можуть призвести до біди. Щоб цього не сталося, кожен з вас може допомогти Крапельці та її друзям. Подумайте, як саме.( відповіді учнів)

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
3139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку