Урок. Тема : Ознайомлення з життям і творчістю Наталії Забіли. Забавлянки «ладки, ладоньки, ладусі…», «ой чуки-чуки…»

Про матеріал

Тема : Ознайомлення з життям і творчістю Наталії Забіли. Забавлянки«ладки, ладоньки, ладусі…», «ой чуки-чуки…»

Мета : Формування предметних компетентностей: Ознайомити учнів із життєвими і творчим шляхом Наталії Забіли; активізувати знання про забавлянки ; формувати вміння читати виразно твори малих жанрів, аналізувати їх, розвивати мислення,кмітливість , зв'язне мовлення учнів; збагачувати лексичний запас учнів, виховувати любов до рідного слова; формування ключових компетентностей : уміння вчитися; удосконалювати вміння приймати мету,яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати; комунікативної :удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в колективі, будуючи відповідним чином свої висловлювання ;

Інформаційної :формувати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію;

Соціальної : розвивати здатність вербально оцінювати своїх однокласників;

Загальнокультурної : вчити дотримання норм мовленнєвої культури , правил поведінки на уроці.

Тип уроку : урок набуття нових знань.

Основні терміни і поняття : жанри, усна народна творчість, авторські вірші ,

забавлянки.

Міжпредметні зв'язки : природознавство, музичне мистецтво.

Обладнання : портрет Н.Забіли, сигнальні картки, оцінні палички.

Перегляд файлу

Учитель поч. класів : Вікторія  Василівна  Жуковська

Первомайська ЗОШ І – ІІІ ст. № 4

Урок : читання

Тема : Ознайомлення з життям і творчістю Наталії Забіли. Забавлянки  «ладки, ладоньки, ладусі…», «ой чуки-чуки…»

Мета : Формування предметних компетентностей  : Ознайомити учнів із життєвими і творчим шляхом Наталії Забіли; активізувати знання про забавлянки ; формувати вміння читати виразно твори малих жанрів, аналізувати їх, розвивати мислення,кмітливість , зв’язне мовлення учнів; збагачувати лексичний запас учнів, виховувати любов до рідного слова; формування ключових компетентностей : уміння вчитися; удосконалювати вміння приймати мету,яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати; комунікативної :удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в колективі, будуючи відповідним чином свої висловлювання ;

            Інформаційної :формувати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію;

            Соціальної : розвивати здатність вербально оцінювати своїх однокласників;

            Загальнокультурної : вчити дотримання норм мовленнєвої культури , правил поведінки на уроці.

Тип уроку : урок набуття нових знань.

Основні терміни і поняття : жанри, усна народна творчість, авторські вірші ,

забавлянки.

Міжпредметні зв’язки : природознавство, музичне мистецтво.

Обладнання : портрет Н.Забіли, сигнальні картки, оцінні палички.

Хід уроку :

І – вступна частина  

  1. Організаційний момент .

Пролунав для нас дзвінок –

Починається урок!

Працюватимем старанно ,

Щоб почути у кінці ,

Що у нашім другім класі

Діти – просто молодці !

  • І до нас завітав «гарний настрій».

Поглянте які настанови він нам пропонує :

  • Пізнавай
  • Учись
  • Наполегливо трудись

 

-Будемо дотримуватись цих настанов.

-Який у нас урок?

-Що повинно бути на краю парти?(підручник, щоденник, сигнальні картки)

-На уроці ми будемо поповнювати свої банківські вклади. Максимум що ви можете отримати і вкласти в банк – це зарплатня за рік, тобто 12 платежів .

2. Актуалізація опорних знань.

 

 

2.1. План уроку .

- за яким планом ми будемо тпрацювати ?

  • Складання;
  • Слухання;
  • Гра4
  • Робота з книжкою;
  • Відпочинок 4
  • Спів;
  • Завдання на вибір;
  • (розмови) бесіда.
  • 2.2. Що ми повинні цінувати ?

3. Ребус

Яке слово заховане?

7`Я   сім`я   1б.

40а   сорока 1б.

3.Вправа «Звуконаслідування»

Відтворіть звуки природи із життя

  • Бджола дзижчить (дж);
  • Море шумить (ш);
  • Кішка муркоче (мур);
  • Сова угукає (угу).

4. Перевірка домашнього завдання.

-Послухайте і скажіть , що я вам зачитала ?

Бігли коні під мостами

З золотими копитами.

Дзень , брязь – вийшов князь.

-Що це?

Лічилка – це короткий вірш, який допомогає під час гри визначити чергу учасників.

-В якій темі ми знайомились з лічилками ? (малі жанри) розділ9 Усна народна творчість)

-Що таке жанр?

Жанр – різновид твору.

-Яку тему ми почали вивчати? ( авторські вірші)

-Хто такий автор ?

Автор – це людина , яка пише твір.

-Які вірші звуться авторськими ?

Авторські вірші – вірші, які маюсть автора.

-Хто є автором вірша «Ліс»? (М.Підгірянка)

-Нагадайте коротко про неї.

-Другий пункт план.

Слухання.

-Зачитайте виразно вірш «Ліс».

-Які дерева названі у вірші? (дуби, берези, буки).

Ми познайомились ще з одним віршем «Прийшла осінь».

Але ви творчо підійшли до теми осені і написали свої вірші.

ІІ основана частина.

1.Оголошення теми і мети уроку.

-На сьогоднішньому уроці ми продовжимо знайомство з авторськими віршами.

Тема уроку : творчість Н.Забіли «Ладки, ладоньки, ладусі…», «Ой чуки-чуки …»,

«Дощ іде…»

2. Вправа на увагу

-Де ваш носик?

-Де права рука?

-Де вушка?

3. Робота з підручником

-Хто така Наталя Забіла ?

-Доповідь, прочитавши довідку від жар-птиці с.23.

-Як розмовляє з маленьками читачами письменниця?

-Що випромінюють її вірші ?

-Ми прочитаємо її забавлянки.

Що таке забавлянки?

Забавлянки – це пісні, які співають дитині дорослі, коли бавлять її.

4. Етап первинного сприймання твору.

  • Читання вчителем.

5. Перевірка емоційного сприймання.

-Ви послухали забавлянку.

-Чи розумієте ви такі слова як :

Ладки, ладоньки, ладусі – долоні рук.

Оладки – невеличкі, ладусі – долоні рук.

  • Самостійне читання

-Прочитайте і складіть :

Де бували ладусі?

-Читання по рядку.

-Де побували ладусі?

-Чим їх пригощала бабуся?

-З чим їли оладки?

-Де брали медок?

-Хто розсипав ягоди?

-Хто їх збере?

-Хто поїсть?

6.Фізкультхвилинка.

1,2 час вставати

Будемо вілпочивати

3,4 присідаймо

Швидко втому прогоняймо

5,6 засміялись

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у світлий клас.

Будемо бігати, трибати,

Щоб нам зайчика впіймати

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

7,8 час настав

Повернутися до справ.

7. Первинне сприймання твору.

  • Читання вчителем

Завдвння на вибір.

-Напівголосне читання «Бджілками»

Можете прочитати або спробувати проспівати.

-Якою ви уявляли доньку7

- Що вона наділа на голівку і га шию?

  • Вибіркове читання.

Яка вчора була погода?

8. «Дощ іде».

-Яким ви уявляєте дощ?

-Заплющіть оченята, визначте настрій вірша слухаючи його.

-Який настрій цього вірша?

-Чи змінюється настрій упродовж вірша?

  • Читання «Грозою»

-Зверніть увагу на виділені слова.

-Чий настрій передає кожне виділене слово?

-Чому Маринці сумно, а рослинам радісно?

ІІІ Заключна частина.

1.Підсумок уроку.

-Порахуйте свої вклади і впишіть в щоденник.

2.Оцінення.

3. Бесіда.

-Покажіть карткою, як ви зрозуміли тему.

-Що запам’яталося?

- Що сподобалося?

4. Домашнє завдання.

С. 24-25 – читання.

Вивчити на пам'ять одну із забавлянок.

docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
1826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку