Квест на дитяче свято як спосіб його проведення стає все більш популярним. Як оригінально провести свято «Прощання з Букварем»? Пропоную сценарій проведення свята «Прощання з Букварем» з використанням квесту «Допоможи Букварику».
Вдовиченко Тетяна Іванівна, вчитель початкових класів Черкаської загальноосвітньої школи І – ІІІ ст. № 32 Черкаської міської ради Черкаської області
Гошко Олена Володимирівна, вчитель початкових класів Черкаської загальноосвітньої школи І – ІІІ ст. № 32 Черкаської міської ради Черкаської області
Квест «Допоможи Букварику»
Квест на дитяче свято як спосіб його проведення стає все більш популярним. Як оригінально провести свято «Прощання з Букварем»? Пропонуємо сценарій проведення свята «Прощання з Букварем» з використанням квесту «Допоможи Букварику».
Місія: знайти втрачені букви і відновити сторінки букваря.
Мета: формування ключових компетентностей
Маршрутний лист: локація «Знайомство», локація «Звукова розминка», локація «Нагородження», локація «Бюро знахідок», локація «Умілі ручки», локація «Олівці-малювці». Кожна команда розпочинає рух з будь-якої локації по колу. ( див. додаток1 )
Вчитель
Любі мої першокласники, шановні гості та батьки! Ось і промайнув перший рік навчання. Сьогодні ми зібрались, щоб разом відсвяткувати цю подію. Наші першачки успішно подолали першу сходинку свого шкільного життя. Цілий рік вони вчились читати, писати, розв`язувати приклади та задачі, а головне – жити дружно в своїй справжній шкільній родині.
Я з радістю запрошую на сцену 1 – Б клас. Давайте разом привітаємо наших дітей!
Подивіться, як вони підросли за цей рік! А які ж вони гарні! Гордо заявляю: в моєму класі кожний сьомий учень – розумничок, кожний шостий – інтелектуал, кожний п`ятий – активіст, кожний третій – успішний, кожний другий – обдарований, і всі вони – справжні енерджі.
Учитель дає кожному учневі емблему з написом. Таких емблем потрібно шість видів: «Активісти», «Інтелектуали», «Енерджі», «Обдаровані», «Успішні», «Розумники». ( див. додаток 2 )
На сцену запрошуємо Буквар. Нехай і він полюбується на наших першокласників, а ми подякуємо йому за добру науку.
На сцену вибігає Буквар
Буквар
Любі друзі, поможіть,
Мої букви поверніть!
Є на світі лихий дід –
Прозивають Буквоїд.
Як до книжки завітає,
Капостити починає.
І малюнки, і слова,
Навіть речення бува
Буквоїд з`їдає,
Коли в книжку завітає!
Ой, що мені робить? Допоможіть!
Вчитель
Не хвилюйтеся, пане Букварю! Наші першокласники Вам допоможуть. Їм ніякий Буквоїд не страшний! Діти, зможемо відшукати втрачені букви?
Буквар
У мене пропало шість букв. Буквоїд знищив навіть малюнки на їхніх сторінках. Немає ні слів, ні речень. Я в розпачі!
Вчитель
Отже, ми з вами ділимось на команди і відправляємось на пошуки втрачених сторінок.
Поділити клас на команди допомагають емблеми. Їх учні отримали на початку дійства. Назви команд: «Активісти», «Інтелектуали», «Енерджі», «Обдаровані», «Успішні», «Розумники». Виділена буква в назві команди – це та буква, яку діти повинні повернути на сторінку букваря.
Кожна команда працює за принципом так званого «мирного» квесту: виконай→принеси→отримай нагороду. Правильно виконане завдання кожної з локацій оцінюється. В якості нагороди за виконане завдання команда отримує один пазл. В кінці квесту вона зможе зібрати з цих пазлів малюнок певної букви.
До квесту залучаються батьки. Вони виступають в ролі навігаторів команд, координаторів локацій, а також працюють як редактори. Завдання навігатора – вести команду за певним маршрутом. Координатор локації озвучує завдання команді та контролює правильність його виконання. Редактори працюють над оформленням сторінки букваря.
І локація «Знайомство».
Навігатор команди записує на листку імена чи прізвища дітей з даною буквою. Цей листок потрібно відправити редакторам своєї команди. Вони використають його для оформлення сторінки букваря.
ІІ локація «Звукова розминка».
ІІІ локація «Нагородження».
А на квітах роси, а вгорі – блакить.
…Аж радіє серце: адже рідне все це! Григорій Храпач
По гриби ходили в ліс.
Заздрить білка в лісі лису –
Лис лисички ніс із лісу. Леонід Куліш-Зіньків
Оленя когось шукало.
Оля Олю запитала:
- От кого воно шукало?
Оля Олі каже прямо:
- Оленя шукало маму! Ганна Чубач
4. – Скажи, горобчику, чому
ти так боїшся букву У?
- Тобі зізнаюся я, татку:
ця буква схожа на рогатку. Ігор Січовик
5. «Е-е! – сказала буква Е, -
Звір мене не здожене!»
І, махнувши нам рукою,
Е – зробилося луною. Ганна Чубач
6. Рік у рік біля воріт
риє нірку чорний кріт.
Рік у рік скриплять ворота:
- Рив би ти її навпроти!
- Рипи-скрипи, не рипіть,
риє там, де хоче рить. Ганна Чубач
Прищепа К.С., Лук`яненко В. Г. Тематичний словник школяра. – К.: Гала, 1997. – 336с.
ІV локація «Бюро знахідок».
1.— Спи, з□сни, □ндрійку,
Прийшл□ нічк□-ч□родійк□.
□нгели зайдуть до х□ти
Н□м □ндрійка колих□ти.
— Вже усім м□лят□м
Ч□с у ліжечк□ ляг□ти.
2. Страус □му — □н□ргійний,
□л□гантний, □моційний.
□тик□ту він охоч□
Малюків навчити хоч□:
— На □кскурсії в савані
Будьт□ ч□мні та охайні!
3. Через н□в□ і луг□
Скаче кон□к по траві!
□ч, як□й! □ч, як□й!
І шв□дк□й, і прудк□й!
Т□, гр□васт□й, схамен□ся,
Відпоч□т□ зуп□н□ся.
4. М□ниться, □скриться □н□й:
В□н л□ловий, б□лий, син□й.
Вс□м малює в подарунок
Дивовижний в□зерунок:
Цв□т акац□ї, нарцис□в,
Н□жних л□л□й та □рис□в.
5. На г□р□ді у □ленки
□гір□чки — □такенькі.
П□х□вались в х□л□д□чку
□ксамит□вих лист□чків.
□гір□чки пр□сять д□щик
Принести в□диці г□рщик.
6. □сміхалася □стинка:
— Я — маленька □країнка,
Я □досвіта вставала
Та □зори вишивала.
□квітчала я х□стинк□
Цвітом мак□ та барвінк□.
V локація «Умілі ручки».
VІ локація «Олівці-малювці».
В кінці маршруту у кожної команди повинно бути шість пазлів. Поки редактори-батьки завершують оформлення сторінок букваря діти складають з пазлів букви.
Вчитель
Буквар
На сцену виходять капітани команд. Кожен з них тримає малюнок букви, який команда склала з отриманих пазлів: Л, И, М, О, Д, П.
Буквар
Звучить святкова музика
Вчитель
Вітаю, мої любі, з першим дипломом у вашому шкільному житті! Бажаю вам не зупинятись на досягнутому!
Додатки
1.
Маршрутний лист
|
2.
3.
4.