Урок. Тема "Повтореня матеріалу за 7 клас. Урок однієї задачі"

Про матеріал
На уроці проводиться закріплення знань отриманих на уроках геометрії попередніх класах. Задача розв'язується трьома способами з використанням різних формул. терем, означень.
Перегляд файлу

КЗ «Ставківська гімназія»

 

 

 

Урок однієї задачі.

Геометрія, 8 клас

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: Петриченко Л. І.

 

 

 

 

 

 

 

Формування компетентностей:

Предметна компетентність:

Повторення навчального матеріалу із геометрії, вивченого у попередніх клас, перевірка та закріплення знань.

 

Ключові компетентності:

  •          спілкування державною мовою (уміння розуміти, пояснювати й перетворювати текст математичної задачі);
  •          математична (уміння застосовувати одержані знання на практиці);
  •          соціальна та громадська (вміння працювати в команді, чітко висловлювати власну думку).

 

Тип уроку: комбінований.

Обладнання, наочність: прилади для виконання рисунків, сигнальні карти, картки для виконання задачі за готовими рисунками.

 

Актуалізація опорних знань.

Математичний диктант. (Продовжити речення)

  1. Сума кутів трикутника трикутника дорівнює _________;
  2. Прямокутним називають трикутник у якого ____________;
  3. Сума гострих кутів прямокутного трикутника рівна ______________;
  4. Вертикальними називають кути, які утворені ___________________________;
  5. За властивістю ветрикальні кути ____________________;
  6. Сума суміжних кутів дорівнює ____________________;
  7. Щоб побудувати зовнішній кут трикутника потрібно _______________________________;
  8. Зовнішній кут трикутника  дорівнює ____________________________.

 

Перевірка математичного диктанту шляхом обговорення.

Хвилинка – цікавинка.

Дітям  було задано завдання підготовити цікаву інформацію про трикутник.

 

І. Який найвідоміший трикутник ви знаєте? Це звичайно ж Бермудський трикутник! Він отримав таку назву в 50-х роках через географічне розташування точок (вершин трикутника), всередині яких, згідно з існуючою теорією, виникали пов’язані з ним аномалії. Вершинами Бермудського трикутника виступають Бермудські острови, Флорида і Пуерто-Ріко.

Джерело: https://dovidka.biz.ua/tsikavi-fakti-pro-trikutnik

 

ІІ. В теорії Лобачевського при додаванні кутів трикутника їх сума завжди має результат менший, ніж 180º. В геометрії Рімана, сума всіх кутів трикутника більше 180º, а в працях Евкліда вона дорівнює 180 градусам

Джерело: https://dovidka.biz.ua/tsikavi-fakti-pro-trikutnik

 

ІІІ. Трикутник Рело – це геометрична фігура, утворена перетином трьох рівних кіл радіуса a з центрами в вершинах рівностороннього трикутника зі стороною a. Свердло, зроблене на основі трикутника Рело, дозволяє свердлити квадратні отвори (з неточністю в 2%).

 

Related Posts

Джерело: https://dovidka.biz.ua/tsikavi-fakti-pro-trikutnik

 (діти розглядають сигналі карти з зображеннями)

 

Виконання матеріалу по темі.

  1. Ознайомлення із змістом задачі (за готовим рисунком).
  2. Обговорення способів розв’язання.
  3. Розв’язування задачі кількома способами.
  4. Підведення підсумків (рефлексія).
  5. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задано геометрична фігура. Відомо три кути. Знайти кут х.

Для зручності кути пронумеруємо.

Розв’язок 1.

(використання властивостей суми кутів трикутників та суміжних кутів)

В трикутнику АВС.

<3 = 180° - <1-<2 = 100°.

<4 і <3 – суміжні, тому <4 =80°.

З трикутника ВДК  <6 = 180°-(80°+35°) = 65°.

Тоді шуканий кут х є суміжним з кутом 6 і дорівнює:

Х = 180°-65° =115°

Розв’язок 2.

(використання властивостей зовнішнього кута трикутника)

<4 Є зовнішнім кута трикутника АВС, тому:

<4 = <1 +<2 = 55°+25° = 80°

Аналогічно <7 є зовнішнім кутом  трикутника  ВДК .

<7 = <4+<5 = 80°+35°= 115°.

Розв’язок 3

(розв’язування прямокутного трикутника, вертикальні кути)

Можна замітити, що

<1 +<5 = 55°+35°= 90°.

 

Продовжуємо  ДК до перетину з АС.

Трикутник КLС – прямокутний, тоді

<8 = 90°-25° = 65°.

<6 та <8 – вертикальні і в сумі дають 130°.   

Тоді <7 +<9 = (360°-130°):2=115°

Відповідь: 115°.

 

Підведення підсумків.

Задача розв’язана трьома способами.

Який із них найбільше сподобався? (учні мають обгрунтувати).

Чи складним було завдання?

Чи будуть ще якісь цікаві ідеї щодо розв’язку цієї задачі?.

Домашнє завдання: Опрацювати презентацію по темі «Чотирикутник», параграф 1 . Виконати № 6; 8; 10

Найдены обломки самого знаменитого корабля-жертвы печально известного  Бермудского треугольника - ЗНАЙ ЮА 

 

 

 

 

 

 

Трикутник Рело, або як просвердлити квадратний отвір? 

 

 

 

 

 

/Files/images/28902454.grpko92rdh.W665.jpg                          Трикутник РЕЛО

 

                                                   Лобачевський Микола

                                     Іванович      

                              (1792 - 1856)

 

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
23 грудня
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку