КЗ «Ставківська гімназія»
Урок однієї задачі.
Геометрія, 8 клас
Учитель: Петриченко Л. І.
Формування компетентностей:
Предметна компетентність:
Повторення навчального матеріалу із геометрії, вивченого у попередніх клас, перевірка та закріплення знань.
Ключові компетентності:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання, наочність: прилади для виконання рисунків, сигнальні карти, картки для виконання задачі за готовими рисунками.
Актуалізація опорних знань.
Математичний диктант. (Продовжити речення)
Перевірка математичного диктанту шляхом обговорення.
Хвилинка – цікавинка.
Дітям було задано завдання підготовити цікаву інформацію про трикутник.
І. Який найвідоміший трикутник ви знаєте? Це звичайно ж Бермудський трикутник! Він отримав таку назву в 50-х роках через географічне розташування точок (вершин трикутника), всередині яких, згідно з існуючою теорією, виникали пов’язані з ним аномалії. Вершинами Бермудського трикутника виступають Бермудські острови, Флорида і Пуерто-Ріко.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/tsikavi-fakti-pro-trikutnik
ІІ. В теорії Лобачевського при додаванні кутів трикутника їх сума завжди має результат менший, ніж 180º. В геометрії Рімана, сума всіх кутів трикутника більше 180º, а в працях Евкліда вона дорівнює 180 градусам
Джерело: https://dovidka.biz.ua/tsikavi-fakti-pro-trikutnik
ІІІ. Трикутник Рело – це геометрична фігура, утворена перетином трьох рівних кіл радіуса a з центрами в вершинах рівностороннього трикутника зі стороною a. Свердло, зроблене на основі трикутника Рело, дозволяє свердлити квадратні отвори (з неточністю в 2%).
Related Posts
Джерело: https://dovidka.biz.ua/tsikavi-fakti-pro-trikutnik
(діти розглядають сигналі карти з зображеннями)
Виконання матеріалу по темі.
Задано геометрична фігура. Відомо три кути. Знайти кут х.
Для зручності кути пронумеруємо.
Розв’язок 1.
(використання властивостей суми кутів трикутників та суміжних кутів)
В трикутнику АВС.
<3 = 180° - <1-<2 = 100°.
<4 і <3 – суміжні, тому <4 =80°.
З трикутника ВДК <6 = 180°-(80°+35°) = 65°.
Тоді шуканий кут х є суміжним з кутом 6 і дорівнює:
Х = 180°-65° =115°
Розв’язок 2.
(використання властивостей зовнішнього кута трикутника)
<4 Є зовнішнім кута трикутника АВС, тому:
<4 = <1 +<2 = 55°+25° = 80°
Аналогічно <7 є зовнішнім кутом трикутника ВДК .
<7 = <4+<5 = 80°+35°= 115°.
Розв’язок 3
(розв’язування прямокутного трикутника, вертикальні кути)
Можна замітити, що
<1 +<5 = 55°+35°= 90°.
Продовжуємо ДК до перетину з АС.
Трикутник КLС – прямокутний, тоді
<8 = 90°-25° = 65°.
<6 та <8 – вертикальні і в сумі дають 130°.
Тоді <7 +<9 = (360°-130°):2=115°
Відповідь: 115°.
Підведення підсумків.
Задача розв’язана трьома способами.
Який із них найбільше сподобався? (учні мають обгрунтувати).
Чи складним було завдання?
Чи будуть ще якісь цікаві ідеї щодо розв’язку цієї задачі?.
Домашнє завдання: Опрацювати презентацію по темі «Чотирикутник», параграф 1 . Виконати № 6; 8; 10
Трикутник РЕЛО
Лобачевський Микола
Іванович
(1792 - 1856)