Урок. Тема: " Продукти харчування і здоров я"

Про матеріал
Розробка на тему: " Продукти харчування і здоров я" допоможе : узагальнити знання учнів про групи їжі, їх назву.
Перегляд файлу

Тема: " Продукти харчування і здоров я"

Ми - те, що ми їмо

Поль Брегг

Мета: узагальнити знання учнів про групи їжі, їх назву. Удосконалити вміння споживати їжу та страви, корисні для організму. Продовжити прищеплювати навички культури і гігієни правильного харчування. Виховувати обачливість, акуратність, самостійність.

Результати навчання:

-учні наприкінці заняття мають уміти:

-назвати причини, для чого люди їдять;

-основні складові харчових продуктів та їх значення для організму;

-продемонструвати вміння відрізняти корисні продукти від тих, які можна вживати зрідка;

-розрізняти терміни «харчова цінність» та «енергетична цінність», «поживність» та «калорійність»;

-пояснити вплив харчування на самопочуття і здоров’я людей та особливості харчування підлітків.

-назвати три чинники, що найбільшою мірою впливають на формування їхніх харчових звичок;

-пояснити значення трьох принципів раціонального харчування (помірність, різноманітність, збалансованість);

-продемонструвати вміння: правильно добирати страви, якщо доводиться обідати не вдома;

-формувати збалансований харчовий раціон достатньої калорійності для звичайних днів та днів з підвищеним фізичним навантаженням.   

Обладнання і матеріали

Підручник.

Аркуші паперу формату А4 і А3.

Олівці, фломастери, маркери, стікери.

Тип уроку: узагальнення і систематизація набутих знань.

Форма і методи роботи: індивідуально-групова робота, тренінг,  метод проектів.

Домашнє завдання.

Підручник, параграфи 5,6.

Виконати завдання № 1 - 6, ст.40.

Стартові завдання

* Привітайте учнів, назвіть тему і завдання уроку.

*Учнівський колектив ділиться на три команди. Кожній команді присвоюється назва команди згідно теми уроку і роздається аркуш-рефлексія, де кожен учень протягом уроку фіксує свою роботу.

 

Вступне слово вчителя

Учитель. Харчування — неодмінна умова нашого життя. Без їжі ми не можемо жити. Як ви вважаєте чому?

Ось саме про їжу — корисну й шкідливу для нашого організму — ми сьогодні й поговоримо.

Мотивація.

Для чого людина їсть?

Що ми отримуємо з їжею?

Чому корисно їсти регулярно, у певні години?

Чому шкідливо вживати їжу похапцем?

Чому, якщо ви займаєтесь спортом, то з'їдаєте більше?

Чому більше хочеться їсти, коли багато часу проводиш на свіжому повітрі, активно рухаєшся?

Висновок: корисна для здоров'я їжа — достатня за кількістю і різноманітна за складом.

У людей різні харчові звички і смакові уподобання. Одним подобається домашня їжа, інші поспішають поїсти в кафе. Одні надають перевагу здоровому харчуванню, інші залюбки вживають усе, що гучно розрекламова но і має яскраву упаковку.

Назвіть по черзі одну страву, яка вам подобається, і одну — яка не подобається. Як ви вважаєте, чи завжди те, що подобається, є корисним для здоров’я?

Звичка до певної їжі формується з дитинства. Назвіть чинники, які найбільшою мірою вплинули на формування ваших харчових звичок.

У чіпсах, наприклад, немає вітамінів. Чи потрібно їх їсти щодня?

Кока-кола і пепсі-кола містять багато цукру та речовин, які погано впливають на перетравлювання їжі. Поміркуйте, чи потрібно пити такі напої щодня.

Висновок: оскільки те,  що ми їмо, впливає на наше здоров’я,  важливо з дитинства формувати правильні   харчові звички.

Завдання 1.

 А зараз я кожній команді пропоную прийняти участь у грі "Вірю - не вірю".(Додаток 1).

1. Білки, жири, вуглеводи - паливо для організму. (+)

2. Під час засвоєння будь-якого харчового продукту виділяється певна кількість енергії. (+)

3. Калорійність добового раціону підлітка становить приблизно 1500 ккал. (-)

4. Лежачи на дивані ми втрачаємо калорії. (-)

5. Риба і курятина багаті на білки. (+)

6. Вуглеводи насичують організм енергією. (+)

7. Клітковина міститься в овочах і фруктах. (+)

8. Клітковина і вода неважливі для функціонування організму. (-)

9. Якщо не вживати вітаміни і мінеральні речовини, то покращиться зір, шкіра стане пружною. (-)

10. Сир, йогурт, кефір - багаті на Кальцій і Фосфор. (+)

11. За нестачі в організмі хімічного елементу Феруму настає втома, постійно хочетися спати. (+)

12. Водорість ламінарія багата на йод. (+)

13.Треба їсти багато шоколаду і солодощів - вони багаті на вітаміни. (-)

14. Без їжі людина може прожити 1 добу. (-)

15. Правильне харчування сприяє високій розумовій та фізичній активності. (+)

Завдання 2.

 Розгляньте малюнки на екрані(слайд № 2). Пригадайте, з яких казок ці герої. Назвіть їх. (Додаток 2)

Хто з цих казкових героїв піклувався про своє здоровя? хто - навпаки? Що ви їм порадите?

Завдання 3.

 Кожна команда отримує по три загадки. Представник команди коментує зміст загадки учасникам інших команд. Правильна відповідь зараховується всій команді.(Додаток 3)

Робота із загадками.

Команда № 1.

1. В земляній сиджу коморі

А коса моя — надворі. (Морква)

2.Баран у коморі, а роги — надворі. (Буряк)

3. Погуляти в садок вийшла, Щоб зірвати смачну... (вишню).

Команда № 2.

1. Блукають мишки у городі, Не завдають нікому шкоди. Мають гарні

зелені сорочки. Здогадалися? Це... (огірочки).

2. Червоні чоботи у землі закопані. (Буряк)

3. У теплий дощик народився, Парасолькою накрився, Може б, з лісу пострибав, Якби другу ногу мав. (Гриб)

Які отруйні гриби вам відомі?

Команда № 3.

1. Кругла, а не місяць, Біла, а не папір,З хвостиком, а не миша. (Ріпа)

2. І печуть мене, і варять, І їдять, і хвалять, бо я смачна. (Картопля)

3. З поля зжинають, У млині перетирають, У печі гублять — Клянуться, що люблять. (Хліб)

До якої групи їжі відносяться відгадки?

Завдання 4.

 Які групи їжі вам відомі?  За малюнками (слайди № 3.4 ) установіть групи їжі. (Вуглеводи, білки, клітковина, жири) (Додаток 4)

 

Завдання 5.

 На екрані ви бачите малюнки їжі (слайд № 5 ). Охарактеризуйте їх згідно ваших знань про корисну їжу. (Додаток 5)

Завдання 6.

 Розгадайте кросворд (слайд № 6,7 ). (Додаток 6)

По вертикалі:

Як ще називають їстівний харч? (Продукти)

По горизонталі:

Розмелене в порошок зерно. (Борошно)

Обов'язковий атрибут весілля. (Коровай)

Смачний виріб з какао та цукру. (Шоколад)

Перед їжею потрібно вимити... (руки).

Після сніданку, обіду чи вечері потрібно... (подякувати).

Не можна одночасно їсти за столом і книгу... (читати).

Завдання 7. (слайд № 8)

Допишіть слова.

1. У м_________  продуктах є необхідний для кісток і зубів кальцій.

2. Склянка молока к_______ , ніж склянка лимонаду.

3. Їжа, багата на вуглеводи, — головна у твоєму харчуванні. Хліб,

картопля, рис забезпечують тебе енергією на цілий день.

4. Їжа, багата на білки, важлива для росту й розвитку. Квасоля, м'ясо, риба, курка і сири містять б__________ .

5. Жири і солодощі зберігають у тілі тепло, але їх треба вживати у невеликих кількостях. Ця їжа містить б_________ шкідливих жирів і м_________ вітамінів.

6. О______ і ф________ багаті на вітаміни і мінерали.

 

Підсумок уроку.

Які основні правила харчування вам відомі?

Як ви харчуєтесь щодня?

Які групи їжі вживаєте?

Назвіть страви, які полюбляєте найбільше.

Що ви зробили сьогодні зранку, щоб бути здоровими?

Що зробите для цього ввечері?

Що може трапитись, якщо цього не робити?

Які способи приготування їжі є корисними?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра "Вірю - не вірю"                     Додаток 1.        

 

1. Білки, жири, вуглеводи - паливо для організму.

2. Під час засвоєння будь-якого харчового продукту виділяється певна кількість енергії.

3. Калорійність добового раціону підлітка становить приблизно 1500 ккал.

4. Лежачи на дивані ми втрачаємо калорії.

5. Риба і курятина багаті на білки.

6. Вуглеводи насичують організм енергією.

7. Клітковина міститься в овочах і фруктах.

8. Клітковина і вода неважливі для функціонування організму.

9. Якщо не вживати вітаміни і мінеральні речовини, то покращиться зір, шкіра стане пружною.

10. Сир, йогурт, кефір - багаті на Кальцій і Фосфор.

11. За нестачі в організмі хімічного елементу Феруму настає втома, постійно хочетися спати.

12. Водорість ламінарія багата на йод.

13.Треба їсти багато шоколаду і солодощів - вони багаті на вітаміни.

14. Без їжі людина може прожити 1 добу.

15. Правильне харчування сприяє високій розумовій та фізичній активності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Додаток 2    

Казкові герої.           

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ4lRu7G0AolxBdL3ENF8x9JFnGptJo05wS3Et3oXSS9GGfySY- http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQTYeQDXB-Rd_GyO5AQqo1Sd-KeOeRYC0nc80I26i8xI0RhpmQD

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSKL1GB2I4aaFGNh9lmAxYPHCanaSVwWr4O0HCMmpOTWNbp3ibQ

 

 

 

 

 

 

 

     Додаток 3.                                                              

Робота із загадками.                

Команда № 1.

1. В земляній сиджу коморі

А коса моя — надворі. (Морква)

2.Баран у коморі, а роги — надворі. (Буряк)

3. Погуляти в садок вийшла, Щоб зірвати смачну... (вишню).

Команда № 2.

1. Блукають мишки у городі, Не завдають нікому шкоди. Мають гарні

зелені сорочки. Здогадалися? Це... (огірочки).

2. Червоні чоботи у землі закопані. (Буряк)

3. У теплий дощик народився, Парасолькою накрився, Може б, з лісу пострибав, Якби другу ногу мав. (Гриб)

Команда № 3.

1. Кругла, а не місяць, Біла, а не папір,З хвостиком, а не миша. (Ріпа)

2. І печуть мене, і варять, І їдять, і хвалять, бо я смачна. (Картопля)

3. З поля зжинають, У млині перетирають, У печі гублять — Клянуться, що люблять. (Хліб)

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 Додаток 4                     

Групи їжі.                   

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRzp_3yjN-4crZmqODMOB-4LMh0lYLRBED1XyRkDzA2U_LQsSe-Ig

 

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQFK2UY2pm6DINiUJl_BMj00DXZLG3EQwvMR5qe70lmu0UYE9wR http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNNFrWCbspx4vR80MjRB3cYt-UaZrDV-6GOW4R0t34zz1L7FPi http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS2SZ14_DzwSd8aWrEQTrsrAKlG_jTwtnrpLRzsuq-qmaSepPgw

 

 

 

Додаток 5

Кросворд.            

По вертикалі:

1.Як ще називають їстівний харч?

По горизонталі:

2.Розмелене в порошок зерно.

3.Обов'язковий атрибут весілля.

6.Смачний виріб з какао та цукру.

5.Перед їжею потрібно вимити...

4.Після сніданку, обіду чи вечері потрібно...

7.Не можна одночасно їсти за столом і книгу...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 7                                                                  

  Допишіть слова.             

1. У м_________  продуктах є необхідний для кісток і зубів кальцій.

2. Склянка молока к_______ , ніж склянка лимонаду.

3. Їжа, багата на вуглеводи, — головна у твоєму харчуванні. Хліб,

картопля, рис забезпечують тебе енергією на цілий день.

4. Їжа, багата на білки, важлива для росту й розвитку. Квасоля, м'ясо, риба, курка і сири містять б__________ .

5. Жири і солодощі зберігають у тілі тепло, але їх треба вживати у невеликих кількостях. Ця їжа містить б_________ шкідливих жирів і м_________ вітамінів.

6. О______ і ф________ багаті на вітаміни і мінерали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 квітня 2019
Переглядів
3880
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку