Урок Тема. Розмноження тварин у природі

Про матеріал
Ознайомити дітей з особливостями розмноження комах, риб, плазунів, земноводних, птахів, звірів; розвивати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес до природи, бажання досліджувати і вивчати природу.
Перегляд файлу

Леус Людмила Володимирівна,

вчитель початкових класів

комунального закладу « Кам’янський ліцей №1

Камянської  міської ради Черкаської області»

 

 

 

Тема. Розмноження тварин у природі

 

Мета: ознайомити учнів з особливостями розмноження комах, риб, плазунів, земноводних, птахів, звірів; розвивати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес до природи, бажання досліджувати і вивчати природу.

 

Обладнання: підручники, зошити, ілюстрації тварин різних груп, таблиці «Розмноження тварин», роздатковий матеріал, мультимедійний проектор, екран, педагогічний програмний засіб «Природознавство 3 клас» для загальноосвітніх навчальних закладів.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

Створення сприятливого психологічного настрою в класі.

Пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Працюватимемо старанно.

Все, що знаєм, пригадаємо

І нове запам’ятаєм.

 

ІІ. Контроль, корекція і повторення вивченого

*Учні одного ряду за малюнками в конверті встановлюють ланцюги живлення (робота в парах).

 

*Учні другого ряду отримують по одному малюнку тварини. Вони повинні розглянути малюнок і підійти до однієї з трьох табличок, які є на дошці:

  

Рослиноїдні тварини   Хижі тварини  Всеїдні тварини

 

Кожна дитина пояснює свій вибір.

 

*Учні третього ряду слухають відповіді, висловлюють свої міркування.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчання

 

Скринька – загадка.

- Хто у скриньці? 

Кістяну сорочку маю

і ніколи не знімаю, -

у сорочку – костомаху

я ховаюся від страху. (Черепаха)

 

- Що ви знаєте про черепаху? ( До якої групи тварин відноситься? Хто вона за способом живлення? )

- А чи знаєте ви, як розмножуються черепахи? Чи батьки – черепахи піклуються про своїх дітей?

- Щоб ви могли дати відповіді і на ці запитання, знали як запобігти зникненню окремих видів тварин, які умови потрібні для їх виживання і розвитку, ми сьогодні поговоримо про розмноження тварин.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя.

─ Комахи розмножуються по-різному. У травні знизу на листках капусти метелики білана капустяного відкладають круглі, прозорі яйця. З них вилуплюється гусінь, яка завдає рослинам великої шкоди. Згодом переповзаючи в затишні місця зелена гусінь перетворюється на лялечок і в такому вигляді перезимовує. Весною, коли пригріє сонце, з лялечок виходять метелики.

Можна скласти таку схему розмноження білана капустяного:

метелик→яйце → личинка →лялечка → метелик.

Так само розмножуються комарі, мухи,бджоли, оси, мурашки, джмелі.

А от схема розмноження бабки виглядає інакше:

бабка→яйце→личинка→бабка.

Порівняйте ці дві схеми. Яка між ними різниця?

Схожа схема розмноження у попелиць, коників.

 

 

2. Робота з підручником. Самостійна робота учнів.

Перший варіантопрацьовує статтю «Розмноження риб» і складає схему розмнoження цієї групи тварин. 

 

Другий варіант опрацьовує статтю «Розмноження земноводних» і складає схему розмноження цієї групи тварин.

─ Що спільного та відмінного у розмноженні риб та земноводних?

 

3. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

─Плазуни (черепахи, ящірки, змії, крокодили) відкладають яйця в ямки, які риють на узліссях, на берегах морів, річок і засипають їх. Під дією сонячного тепла через деякий час з яєць вилуплюються і вибираються на поверхню маленькі плазуни.

 

─ Подумайте, які ще тварини відкладають яйця? (Птахи.)

 

 

─ Чи птахи теж залишають відкладені яйця без нагляду? Відповідь на це запитання ви знайдете у підручнику.

─ Отже, птахи, на відміну від плазунів, відклавши яйця, насиджують їх, зігріваючи своїм теплом. А коли вилуплюються пташенята, доглядають їх.

 

4. Робота з підручником.

Колективне опрацювання статті «Розмноження звірів».

 

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

Робота в зошиті.

 

VІ. Підсумок уроку.

─ Отже, над якою темою ми сьогодні працювали?

─ Що нового ви дізнались?

─ А зараз попрацюйте у парах. У вас на парті лежить конверт. У ньому пазли. Складіть з частинок малюнки тварин і розкажіть про них за таким планом:

а) До якої групи належить тварина?

б) Хто вона за способом живлення?

в) Як розмножується? Чи піклується про потомство?

Тестування учнів.

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал підручника по темі. Поміркувати над запитаннями в кінці тексту.

doc
Додав(-ла)
Леус Людмила
Додано
8 січня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку