Тема уроку. Розв’язуємо задачі
Мета: формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за трьома сумами, удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного і задачі, обернені до задач на різницеве порівняння двох часток (пов’язані з одиничною нормою); формувати вміння виконувати письмове додавання та віднімання трицифрових чисел; удосконалювати навички додавання і віднімання, множення та ділення круглих трицифрових чисел, знаходження значень виразів на кілька дій, розв’язування рівнянь, а також креслення квадрата та обчислення його периметра.
Розвивальна задача: формувати прийоми аналізу, синтезу, порівняння
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
інформаційної: розширити знання учнів про рослини
Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація №120, ілюстративний, роздавальний матеріал, цеглинки Лего, підручник.
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: математична
Міжпредметні зв'язки: я досліджую світ, українська мова
ХІД УРОКУ
І. Вступна частина
1. Організація класу
Вчити математику прийшла пора.
Сідайте тихо, дітвора.
Щоб усе прекрасно знати,
Будем добре міркувати.
Додавати, віднімати
І свій розум розвивати
2. Перевірка домашнього завдання
3. Каліграфічна хвилинка
- Напишіть каліграфічно число-відповідь: число 450 зменшити на суму чисел 180 і 140.
Слайд 2.
4. Геометрична хвилинка
— Яку фігуру зображено? (КУБ.)
Слайд 3.
5. Усне опитування
Слайд 4.
Слайд 5.
ІІ. Основна частина
2. Формування обчислювальних павичок (Підручник с.67, завдання 1).
Слайд 6.
Рухлива вправа для очей (https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM).
3. Формування вміння розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за сумою трьох та сумами двох доданків (Підручник с.67, завдання 2).
а) Колективне виконання завдання
Слайд 7.
б) Самостійне виконання завдання. Закінчіть розв’язання задачі і запишіть відповідь.
4. Удосконалення вміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного та задачі, обернені до задач на різницеве порівняння двох часток (Підручник с.67, завдання 3).
а) Прочитайте і розв’яжіть заадачу 1.
Слайд 8.
б) Прочитайте і розв’яжіть заадачу 2.
Слайд 9.
в) Самостійне виконання завдання. Для перевірки правильності розв’язання задачі діти складають і розв’язують обернену задачу.
г) Самостійне виконання завдання. Учні змінюють умову задачі так, щоб вона розв’язувалась трьома діями (на знаходження четвертого пропорційного).
5. Формування обчислювальних навичок письмового додавання і віднімання трицифрових чисел
а) Обчисліть значення виразів з коментарем (Підручник с.67, завдання 4).
Слайд 10.
б) Самостійне виконання завдання. Виконай перевірку.
6. Удосконалення вміння знаходити значення виразів на кілька дій
Слайди 11-12.
ІІІ. Заключна частина
1. Підсумок уроку.
Вправ «Мікрофон»
2. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Вправа «Незакінчене речення»