Урок. Тема "Розв'язуємо задачі"

Про матеріал
Комбінований урок "Розв'язуємо задачі" за підручником Скворцової С.О., Онопрієнко О.В. Мета: формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за трьома сумами, удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного і задачі, обернені до задач на різницеве порівняння двох часток (пов’язані з одиничною нормою);
Перегляд файлу

Тема уроку. Розв’язуємо задачі

 Мета: формувати  вміння розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за трьома сумами, удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного і задачі, обернені до  задач на різницеве порівняння двох часток (пов’язані з одиничною нормою); формувати вміння виконувати письмове додавання та віднімання трицифрових чисел; удосконалювати навички додавання і віднімання, множення та ділення круглих трицифрових чисел, знаходження значень виразів на кілька дій, розв’язування рівнянь, а також креслення квадрата та обчислення  його периметра.

Розвивальна задача: формувати прийоми аналізу, синтезу, порівняння

 Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати        власні дії, оцінювати свою роботу; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

 інформаційної: розширити знання учнів про рослини

Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація №120, ілюстративний, роздавальний матеріал, цеглинки Лего, підручник.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична

Міжпредметні зв'язки: я досліджую світ, українська мова

 

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

  І. Вступна частина

    1. Організація класу

           Вчити математику прийшла пора.

          Сідайте тихо, дітвора.

         Щоб усе прекрасно знати,

         Будем добре міркувати.

        Додавати, віднімати

        І свій розум розвивати

   2. Перевірка домашнього завдання

    3. Каліграфічна хвилинка

    - Напишіть каліграфічно число-відповідь: число 450 зменшити на суму чисел 180 і 140.

                         Слайд 2.

4. Геометрична хвилинка

— Яку фігуру зображено? (КУБ.)

  • Які фігури розташовано поряд? (КВАДРАТИ.)
  • Які квадрати за кольором? Чому саме ці квадрати розташовані поряд? Чи є між кубом і цими квадратами якийсь зв’язок? (КУБ ОБМЕЖЕНИЙ З УСІХ БОКІВ КВАДРАТАМИ. ЦЕ ГРАНІ КУБА.)
  •  Скільки граней у кубі? Грані куба перетинаються і відрізок, що є їх перетином, називають ребром куба.
  • Скільки ребер у куба? (12) Три ребра куба перетинаються у точці — вершині куба.
  • Скільки вершин у куба? (8)

                       Слайд 3.

5. Усне опитування

  • Як можна міркувати при множенні будь-якого числа на 10? Як можна міркувати при діленні будь-якого числа на 10?
  • Як знайти невідомий доданок (множник; зменшуване; ділене; від’ємник; дільник)?
  • Як зміниться значення суми (добутку), якщо один із доданків (множників) збільшиться на кілька одиниць (у кілька разів)?
  • Як зміниться значення різниці (частки), якщо зменшуване (ділене) зменшиться на кілька одиниць (у кілька разів)?
  •  Як зміниться значення різниці (частки), якщо від’ємник (дільник) зменшиться на кілька одиниць (у кілька разів)?

                   Слайд 4.

                     Слайд 5.

ІІ. Основна частина

  1. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
  •    Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за трьома сумами. Крім того, для нас важливо вдосконалити вміння виконувати усні й письмові обчислення, знаходити значення виразів на кілька дій або виразів зі змінною, розв’язувати рівняння. Будьте уважними до себе, щоб з’ясувати, чи все вам вдається. Це важливо, оскільки на вас незабаром чекає діагностувальна робота, на якій ви продемонструєте свої знання.

2. Формування обчислювальних павичок (Підручник с.67, завдання 1).

                  

                      Слайд 6.

Рухлива вправа для очей (https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM).

 

3. Формування вміння розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за сумою трьох та сумами двох доданків (Підручник с.67, завдання 2).

а) Колективне виконання завдання

  •    Прочитайте задачу. Про що в ній ідеться?
  •    Запишіть цю задачу коротко.

 

                     Слайд 7.

  •    Що цікаве ви помітили? До якого виду можна віднести цю задачу? Чому?
  •    Прокоментуйте першу дію. Що означає число 1000?
  •    Що означає число 760?
  •    Що означає число 1000?
  •    Що означає число 510?
  •    Про що дізнаємося другою дією?
  •    Про що ми повинні дізнатися третьою дією?
  •    Що означає число 760?
  •    Як, виходячи з цього, дізнатися про друге число?

б) Самостійне виконання завдання. Закінчіть розв’язання задачі і запишіть відповідь.

 4. Удосконалення вміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного та задачі, обернені до задач на різницеве порівняння двох часток (Підручник с.67, завдання 3).

а) Прочитайте і розв’яжіть заадачу 1.

  •    На скількох яхтах можна покатати туристів? (НА 6.)
  •    Скільки на 6 яхтах уміщується туристів? (540.)
  •    Про яку кількість туристів ще йдеться в задачі? (720.)
  •    Що запитується в задачі? (СКІЛЬКИ ПОТРІБНО ТАКИХ ЯХТ, ЩОБ ПОКАТАТИ 720 ТУРИСТІВ?)

                           Слайд 8.

б) Прочитайте і розв’яжіть заадачу 2.

  •    На чому катають туристів? (НА МОТОРНИХ ЧОВНАХ І ВЕЛОСИПЕДАХ)
  •    На скількох моторних човнах можна покатати туристів? (НА 6.)
  •    Скільки на 6 моторних човнах уміщується туристів? (48.)
  •    Скільки туристів можна покатати на велосипедах? (32.)
  •    Скільки туристів може сісти на велосипед? (НЕВІДОМО, АЛЕ НА 4 ОСОБИ МЕНШЕ, НІЖ НА МОТОРНИЙ ЧОВЕН)
  •    Що запитується в задачі? (СКІЛЬКИ ПОТРІБНО МОРСЬКИХ ВЕЛОСИПЕДІВ ДЛЯ 32 ТУРИСТІВ?)

                      Слайд 9.

в) Самостійне виконання завдання. Для перевірки правильності розв’язання задачі діти складають і розв’язують обернену задачу.

г)  Самостійне виконання завдання. Учні змінюють умову задачі так, щоб вона розв’язувалась трьома діями (на знаходження четвертого пропорційного).

5. Формування обчислювальних навичок письмового додавання і віднімання трицифрових чисел

а) Обчисліть значення виразів з коментарем (Підручник с.67, завдання 4).

                   Слайд 10.

  •    Як перевірити правильність виконання дії додавання? дії віднімання?

 б) Самостійне виконання завдання. Виконай перевірку.

6. Удосконалення вміння знаходити значення виразів на кілька дій

  •    Пригадайти правила порядку виконання дій у виразах, що містять дії різних ступенів і дужки.
  •    Самостійне виконання завдання.

                       Слайди 11-12.

ІІІ. Заключна частина

1. Підсумок уроку.

Вправ «Мікрофон»

  •    Чим корисний був для кожного із вас урок?
  •    Що тепер умієте робити краще?

2. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Вправа «Незакінчене речення»

  • На уроці я дізналася (вся) …
  • Тепер я вмію …
  • Найлегше мені було виконати …
  • Були труднощі під час виконання …

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 липня 2022
Переглядів
1146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку