Конспект уроку у 1 класі на тему «Розв`язування виразів на додавання і віднімання. Задачі на різницеве порівняння, на збільшення числа
на кілька одиниць»
Мета: вдосконалювати обчислювальні навички, вправляти учнів у розв`язанні задач на різнецеве порівняння, на збільшення числа на кілька одиниць. Закріплювати знання про ламану лінію; розвивати спостережливість, увагу, творче мислення; виховувати інтерес до уроків математики.
Хід уроку
Привітання
Стали, дітки, рівненько.
Посміхнулись веселенько.
Гостей наших привітали
І за парти посідали.
(Діти вітаються з гостями, сідають за парти).
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Будемо працювати старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто – молодці!
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно, гарно
І виконувати те,
Про що мова зараз йде.
Мотивація навчальної діяльності
-Діти, сьогодні я йшла до класу, і мені вручили лист, який надійшов саме нам, учням 1-Б класу.
( відкриваю конверт і зачитую листа)
Доброго ранку, любі діти!
Я, Квіточка-семицвіточка.
Вирішила завітати до вас на урок математики.
Запрошую вас зі мною навчатися і грати. Принесла я вам завдання цікаві. Ви повинні відривати по одній пелюсточці і спробувати виконати їх.
Бажаю успіху!
-Діти, квіточка пропонує нам сьогодні на уроці повторити додавання і віднімання в межах 10, а також розв`язувати задачі на збільшення числа на кілька одиниць і на різницеве порівняння.
-Ну що, діти, спробуємо виконати завдання квіточки? (На дошці вісить квітка-семіцвітка, на кожній пелюстці - етап уроку).
- Тоді я зриваю першу пелюсточку і читаю завдання.
1-а пелюстка (жовта) «Розумова гімнастика»
а) Гра «Мовчанка»
б) Гра «Думай - швидко, відповідай – правильно»
- Назвати числа від 9 до 15.
- Назвати «сусідів» числа 19.
- Назвати попереднє число до 12.
- Назвати наступне число до 17.
- Назвати найменше одноцифрове число.
- Назвати найбільше одноцифрове число.
- Назвати найменше двоцифрове число.
в) Гра «Розжени хмарки»
8+ =10 +4=10 6- =4
+3=7 5+ =8 -4=9
2-а пелюстка (червона) «Каліграфічна хвилинка»
Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба починати.
Цифра 7 – потішна .
Вправно ніжку виставляє,
У таночок поспішає.
(Учні говорять)
Зошит свій я відкриваю,
Навкоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно , не зігнусь.
Буду я писати гарно,
До роботи я берусь.
3-а пелюстка (синя)
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу, все гаразд.
4-пелюстка (зелена) «Розв`язання задач»
Складання і розв`зування задач
а) складання задачі за малюнком
- З яких частин складається задача?
- Діти, подивіться уважно на малюнок. Кого ви бачите на ньому? (Малюнок на дошці).
Їжачок знайшов 2 яблука, а білочка на 3 більше. Скільки яблук знайшли звірята?
- Скільки яблук знайшов їжачок?
- 2 яблука.
- Скільки яблук знайшла білочка?
- Невідомо, але сказано, що на три більше, ніж їжачок.
Складіть умову задачі.
-Яке запитання можна поставити до цієї задачі?
-Як будемо розв`язувати?
-Яка відповідь у задачі?
(Діти записують задачу)
-А тепер пелюсточка приготувала нам цікаві задачі. Щоб їх розв`язати треба слухати дуже уважно.
Віршовані задачі
Лиска хатку прикрашала,
Квіти у гаю збирала.
Ось десяток та ще три.
Це яке число? Назви. (13)
Каже мати- квочка:
і чотири дочки.
Скільки ж діток в квочки? (6)
П`ять фломастерів у Тані.
На три більше олівців.
А для вас усіх питання.
Скільки в Тані олівців. (8)
5 пелюстка (оранжева)
Фізкультхвилинка
Дихальна і зорова гімнастика
6 пелюстка (фіолетова) «Робота з підручником»
Ця пелюстка пропонує вам відкрити свої підручники і розв`язати задачу.
Прочитайте задачу.
Аналіз задачі
Запис задачі в зошиті
А зараз розглянемо вирази.
Прочитайте вирази на додавання
3+4=7 4+3=7
-Як називаються числа при додаванні?
-Що однакове у виразах? (Доданки, сума)
-Чим відрізняються? (Порядком доданків)
-Яку властивість додавання використали?( Переставну)
-Як звучить переставна властивість?
-Для чого нам потрібне це правило?
З виразуна додавання скільки можна скласти виразів на віднімання?
Самостійна робота по рядам (троє дітей у дошки )
Самоперевірка.
7 пелюстка (голуба) «Хвилинка-цікавинка»
Гра «Яка відстань між зірочками»
2 см 3 см 1 см
4 см
-Як називається лінія?
-З чого вона складається?
-Що таке відрізок?
-Знайдіть відстань між зірочками
Цікаві задачі
На березі 4 гілки. На кожній гілці – 3 яблука. Скільки яблук на дереві?
У школу йшло 5 дітей, а назустріч 3. Скільки всього дітей йшло у школу? (5)
У білочки було 9 горішків. Вона з`їла всі, крім 4. Скільки горішків залишилося в білочки? (4 горішки)
Підсумок уроку
Урок підходить до кінця, пелюсток вже нема!
Квітко-семицвітко, прощавай,
З радістю ми грались і навчались, щиро, від душі.
Пелюстки чарівні ти подарувала,
Грою зацікавила, знань усім додала.
Скажем всі разом: дякуємо тобі!
А вона нам?
(На середині квітки зачитую: 1 клас, ви - просто молодці!
За активну, старанну роботу на уроці я хочу подякувати учням.
В кінці роздаю кожній дитині за роботу на уроці квіточку.