З'ясувати підвалини християнської сім'ї, її функції та значення в житті людини; розвинути усвідомлення християнських обов'язків щодо створення сім'ї; плекати почуття відповідальності щодо кожного члена сім'ї.
УРОК 3
Тема. Сім’я та її завдання.
Мета. З’ясувати підвалини християнської сім’ї, її функції та значення в житті людини; розвинути усвідомлення християнських обов'язків щодо створення сім'ї; плекати почуття відповідальності щодо кожного члена сім'ї.
Біблійна історія. Створення перших людей (Бут. 1:26-31).
Ключовий вірш: «Тим то покине чоловік свого батька і свою матір, і пристане до своєї жінки, і вони будуть одне тіло» (Еф. 5:31).
Навчальні засоби. Ікона «Свята Родина», свічка.
.
Перебіг уроку
І. Вступна частина.
1. Християнське привітання.
2. Молитва «Отче наш».
ІІ. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду.
1. Вправа «Усьому свій час»:
- відповіді на запитання
Найкращий дім у світі — це сім'я,
Як добра рідна мати, веде у майбуття.
Радієш чи сумуєш - дає сім'я свої дари,
Простягне щедру руку - лишень підходь й бери.
Оступишся в дорозі, поможуть тут тобі,
Постукають тривоги – дадуть сил в боротьбі.
Коли чогось боїшся, тут проганяють страх,
Ідеш назустріч радо – втікають біль і жах.
Найкращий дім у світі — це сім'я,
Як добра рідна мати, веде у майбуття.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми і мети.
ІV. Актуалізація опорних знань.
Фронтальна бесіда.
V. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.
Сім'я - спільність людей, пов'язаних подружніми, батьківськими і родинними стосунками на основі почуття відповідальності один за одного.
3. Читання Біблійної історії, висловлення вражень від прочитаного.
6. Пояснення вчителя про функції сім’ї та роль батьків у ній.
7. Проблемне запитання з обґрунтуванням відповіді: яка функція сім'ї найважливіша?
8. Коментар учителя.
Дуже важливою є функція щастя, адже, в першу чергу, сім'я повинна бути щасливою. Щаслива родина – переконливий доказ того, що живе з Богом.
VІ. Закріплення навчальних досягнень.
1. Вправа "Спільний малюнок".
Двоє учнів виходять до дошки, беруть 1 крейду в руки і спільно, тримаючи крейду разом і не відриваючи рук одна від одної, малюють будинок. Вправа символізує єдність сім'ї.
2. Робота у групах.
Кожна із трьох груп у процесі обговорення наводить приклади любові, вірності та єдності. Зрештою всі виходять на середину класу та утворюють велике серце - символ щасливої християнської сім'ї. Посередині стає учень і декламує авторський вірш «Християнська родина»:
О Найдосконаліший Боже, як Тебе я люблю.
Усім серцем своїм і душею я Тобі себе віддаю.
Любов свята і Ти єдині!
Повік з'єднаємось в родині.
Я вірю в те, що ця родина
Благословенна буде у Божого Сина.
3. Тест-руханка «Чи довіряю я своїм батькам?» (варіант відповіді «так» супроводжується вказаною в дужках кількістю кроків уперед).
4. Етичний практикум «Як готуватися до сімейного життя?» – презентація групами учнів самостійно підібраних повчальних оповідань та обговорення їх.
VІІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.
1. Вправа «Дерево сім’ї».
Учні малюють на дошці дерево сім'ї, гілочками на ньому вказують функції сім'ї, а плодами - членів сім'ї.
2. Підсумкове слово вчителя.
Церква навчає, що основною метою сім'ї є спільна любов, а плодом, наслідком цієї любові є народження і виховання дітей, що доповнює сім'ю та робить її великим джерелом Божої Благодаті.
VІІ. Інструктаж домашнього завдання.
Варіанти
Виписати із Святого Письма висловлювання про сім'ю, родину.
Зробити ілюстрацію «Підвалини моєї батьківської сім’ї».
Підготувати міні-розповідь «Як я готую себе до сімейного життя?»
VІІІ. Підсумкова частина.