3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

УРОК Тема. Сім’я та її завдання.

Про матеріал

З'ясувати підвалини християнської сім'ї, її функції та значення в житті людини; розвинути усвідомлення християнських обов'язків щодо створення сім'ї; плекати почуття відповідальності щодо кожного члена сім'ї.

Перегляд файлу

УРОК 3

 

Тема.    Сім’я та її завдання.

Мета. З’ясувати підвалини християнської сім’ї, її функції та значення в житті людини; розвинути усвідомлення християнських обов'язків щодо створення сім'ї; плекати почуття відповідальності щодо кожного члена сім'ї.

Біблійна історія. Створення перших людей (Бут. 1:26-31).

Ключовий вірш: «Тим то покине чоловік свого батька і свою матір, і пристане до своєї жінки, і вони будуть одне тіло» (Еф. 5:31).

Навчальні засоби. Ікона «Свята Родина», свічка.

.

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

 1. Християнське привітання.

 2. Молитва «Отче наш».

ІІ. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду.

1. Вправа «Усьому свій час»:

 - відповіді на запитання

  • Вам подобається бути дітьми у сім’ї? Які «плюси» і «мінуси» бачите в такому статусі?
  • Чи хочеться вам стати дорослими? Чому?
  • Що б ви зробили в першу чергу, ставши дорослими?
  • дослід – спроба з великої солянки вилити всю воду в маленьку, коментарі вчителя та учнів про те, що так само й підліток не може зробити відразу всього того, що вдається дорослому;
  • обговорення справ, які важко даються учням;
  • спільне пояснення назви вправи.

 

  1. Декламування учнем авторського вірша «Найкращий дім у світі».

  Найкращий дім у світі — це сім'я,

Як добра рідна мати, веде у майбуття.

Радієш чи сумуєш - дає сім'я свої дари,

Простягне щедру руку - лишень підходь й бери.

Оступишся в дорозі, поможуть тут тобі,

Постукають тривоги – дадуть сил в боротьбі.

Коли чогось боїшся, тут проганяють страх,

Ідеш назустріч радо – втікають біль і жах.

Найкращий дім у світі — це сім'я,

   Як добра рідна мати, веде у майбуття.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми і мети.

ІV.  Актуалізація опорних знань.

Фронтальна бесіда.

  •     Що ми розуміємо під поняттям «сім’я»?
  •     Для чого людині потрібна сім'я?
  •     Чи завжди усі члени сім'ї є щасливими в ній?   

V. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.

  1. Словникова робота.

Сім'я   -   спільність    людей,    пов'язаних    подружніми,    батьківськими    і родинними стосунками на основі почуття відповідальності один за одного.

  1. Ознайомлення з ключовим віршем.

3.   Читання Біблійної історії, висловлення вражень від прочитаного.

  1. Конкурс на краще учнівське визначення поняття «сім'я».
  2. Мозковий штурм «Основні характеристики сім’ї» (Висновки. Підвалини християнської сім'ї: любов, вірність, єдність).

6.   Пояснення вчителя про функції сім’ї та роль батьків у ній.

  • прокреаційна (відновлювальна) – створення душевного комфорту для усіх
    членів сім'ї);
  • виховна (відповідальність за релігійне виховання членів сім'ї, виховання дітей для Бога, за духовну атмосферу в домі, за релігійну формацію);
  • усуспільнення (соціалізація);
  • підтримки розвитку особистості (сім'я створена для духовного збагачення
    і, що найбільш важливо,  для спасіння, бо сім'я є дорогою до святості);
  • культуротворча (розвиток загальної культури та культури поведінки членів сім’ї);
  • економічна (господарська);
  • профілактична (профілактика негативізму);
  • феліцитологічна (функція щастя);
  • батьківська функція виховання дітей – від Бога;
  • вимоги батьків до дітей продиктовані любов’ю і піклуванням;
  • батьківські обов’язки: навчати дітей, забезпечувати харчуванням і засобами для існування, праведно виховувати, карати за необхідності, бути справедливими, з розумінням ставитися до почуттів і потреб дітей.

7. Проблемне запитання з обґрунтуванням відповіді: яка функція сім'ї найважливіша?

8. Коментар учителя.

Дуже важливою є функція щастя, адже, в першу чергу, сім'я повинна бути щасливою. Щаслива родина – переконливий доказ того, що живе з Богом.

VІ. Закріплення навчальних досягнень.

  1. Вправа "Спільний малюнок".

Двоє учнів виходять до дошки, беруть 1 крейду в руки і спільно, тримаючи крейду разом і не відриваючи рук одна від одної, малюють будинок. Вправа символізує єдність сім'ї.

  2. Робота у групах.

Кожна із трьох груп у процесі обговорення наводить приклади любові, вірності та єдності. Зрештою всі виходять на середину класу та утворюють велике серце - символ щасливої християнської сім'ї. Посередині стає учень і декламує авторський вірш «Християнська родина»:

О Найдосконаліший Боже, як Тебе я люблю.

Усім серцем своїм і душею я Тобі себе віддаю.

Любов свята і Ти єдині!

Повік з'єднаємось в родині.

Я вірю в те, що ця родина

Благословенна буде у Божого Сина.

3. Тест-руханка «Чи довіряю я своїм батькам?» (варіант відповіді «так» супроводжується вказаною в дужках кількістю кроків уперед).

  • Я ніколи не сварюся зі своїми батьками (5).
  • Я не йду куди-небудь без дозволу, бо батьки можуть покарати за це (1).
  • Я не ховаю свій щоденник від батьків (3).
  • Думка моїх батьків для мене дуже важлива (6).
  • Я завжди дякую батькам за свою їжу (4).
  • Я завжди вмикаю телевізор чи комп’ютер, лише отримавши дозвіл батьків (2).

4. Етичний практикум «Як готуватися до сімейного життя?» – презентація групами учнів самостійно підібраних повчальних оповідань та обговорення їх.

VІІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.

1. Вправа «Дерево сім’ї».

Учні малюють на дошці дерево сім'ї, гілочками на ньому вказують функції сім'ї, а плодами - членів сім'ї.

2. Підсумкове слово вчителя.

Церква навчає, що основною метою сім'ї є спільна любов, а плодом, наслідком цієї любові є народження і виховання дітей, що доповнює сім'ю та робить її великим джерелом Божої Благодаті.

VІІ. Інструктаж домашнього завдання.

Варіанти

Виписати із Святого Письма висловлювання про сім'ю, родину.

Зробити  ілюстрацію  «Підвалини  моєї  батьківської  сім’ї».

Підготувати міні-розповідь «Як я готую себе до сімейного життя?»

VІІІ. Підсумкова частина.

  1. Оцінювання навчальних досягнень учнів, мотивація оцінок.
  2. Молитва подяки батькам за їх любов і піклування.

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 10 клас, Розробки уроків
Додано
12 січня 2018
Переглядів
1353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку