Урок Тема:« Склад числа 7»

Про матеріал
Конспект уроку з математики для першого класу, який допоможе ознайомити учнів із складом чисел 7; визначити числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання; розв’язувати проблемні ситуації з опорою на прості математичні моделі.
Перегляд файлу

Тема: « Склад числа 7»

Очікувані результати: ознайомити учнів із складом чисел 7; визначати числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання; розв’язувати проблемні ситуації з опорою на прості математичні моделі;

Хід уроку

  1. Організація класу.

Привітання

Знову день почався діти,

Всі зібрались на урок

Тож пора нам починати,

Кличе в подорож дзвінок

- Хто любить рахувати – потупайте ніжками.

- Хто любить розв’язувати приклади – поплескайте в долоньки.

Хто готовий уважно працювати – сядьте як справжні учні. 

- Діти, над якою темою тижня ми працюємо? (театр) .

 - Хто мені скаже, для того ,щоб потрапити у глядацьку залу, що нам потрібно мати?(Квиток). Щоб отримати квиток та дізнатися, яку ж виставу ми будемо сьогодні дивитися,виконайте завдання в парі.

Давайте пригадаємо правила роботи в парі.

- допомагати один одному;

- працюємо так щоб не заважати іншим;

- прислухаємося до думки товариша;

1.Робота в парі.

На партах є картки з числами та літерами. Вам потрібно розташувати  числа у порядку зростання, та розшифрувати назву вистави.

О

К

О

Л

Б

О

К

2

1

6

3

5

4

7

-Давайте перевіримо чи правильно ви виконали завдання?

- Порівняйте свою роботу з зразком.Оцініть свою роботу в парі.

- Покажіть лайк, дизлайк (сигнал рукою)

- То яку виставу ми будемо дивитися?(Колобок)

- Так, правильно  це колобок.

- Назвіть скільки складів у слові КОЛОБОК.(3)

- Молодці, ви гарно виконали це завдання і можете отримати квитки. (діти обирають квиток зі скриньки)

- Діти подивіться уважно на ілюстрацію до казки та скажіть в яку пору року відбуваються події у казці? (влітку).

- За якими ознаками ви здогадались, що це літо? (світить сонечко, зеленіє травичка, квітнуть ягоди та квіти).

- Помахайте  рукою, хто знає казку «Колобок». Чим закінчилась ця казка?

- Сьогодні ми будемо допомагати Колобку і змінимо кінець казки на щасливий. Ознайомимося з магічним числом 7, а також дізнаємося  склад числа 7.

Повторення вивченого матеріалу.

Жили – були дід та баба. Одного разу попросив дід бабу щоб та спекла колобка. Спекла баба  Колобок і поставила його на вікно, щоб прохолонув. На диво, Колобок вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, а ще й допитливий. Лежить Колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому.

Усний рахунок

- порахуйте  від 1 до 7, від 7до 1, від 3 до 7,

- назвіть сусідів числа 6 (5-7); 4 3-5);

- назвіть наступне число за числом 6;(7)

- назвіть попереднє число до числа 8; (7)

- назвіть число яке стоїть між числами 5 і 7; (6)  6 і 8; (7)

- пригадайте з яких чисел ми можемо утворити число 6?

- а тепер  спробуйте порахуйте від 1 до 7 англійською мовою;

  •         Мріяв, мріяв Колобок і не помітив як настав ранок і сонечко засяло на небі. Сонячні промінчики розбудили Колобка він стрибнув з вікна і помандрував у ліс. Дорогу ми не знаємо, але нам треба якнайшвидше  знайти Колобка. Для цього вам потрібно об’єднатися в групи за кольорами ваших квитків  та виконати завдання.

Робота в групі

  •         Допоможе нам ось ця стежина, яку ми прокладемо від хатинки до лісу.  Зараз  ви об’єднаємося в групи за вашими квитками ; (діти об’єднуються в групи за кольорами квитків). Ваше завдання прокласти стежку за допомогою геометричних фігур дотримуючись послідовності  трикутник, квадрат, коло).ОЦІНІТЬ РОБОТУ В ГРУПІ (стежка з геометричних фігур.)
  •         Ось ми і вийшли на лісову галявину. А на зустріч поспішає якась тваринка. Вушка довгенькі, кожушок сіренький. 
  •         Хто це,може бути  діти? ( зайчик).
  •         Так це побігайчик. Він вже зустрівся з колобком , але  не покаже нам доріжки доки, ми не виконаємо його завдання. 
  •         А для цього нам потрібно швидко розв’язати віршовані задачки . Слухайте уважно бо колобок чекає нашої допомоги.

Горобець і три синиці

Он летять до годівниці.

Скільки птахів , підкажіть,

Будуть вдячні за обід?  (4)

 

Були у нашому дворі 2 горобці, 3 снігурі.

Хто може скласти лік птахам -

Всім горобцям і снігурам? (5)

  •         Діти , чому потрібно допомагати птахам взимку?

Птахи – наші друзі ,їх не можна залишати в біді. Взимку вони слабкі та безпорадні перед голодом та холодом, тому їх обов’язково потрібно підгодовувати. Що ми можемо зробити для птахів?

  Для цього потрібно зробити годівничку і щоденно підгодовувати їх крихтами хліба, соняшниковим насінням, несоленим салом . Але пам’ятайте що , усі продукти повинні бути не вареними, не  солоними, не смаженими. Інакше пташка може загинути від такого харчування.

- Діти,хто це голос подає? (запис виття вовка). Вовчик пропонує на трішки порухатися.

Фізкультхвилинка

Вивчення нового матеріалу. Склад числа 7.

Викотився Колобок на галявину, бачить,  розгубленого Ведмедика, який не може відчинити  вуликів, щоб дістатися до меду. Діти, давайте допоможемо нашому ведмедикові відчинити вулики. Для цього нам потрібно каліграфічно прописати цифру 7, а також  підібрати потрібне число, щоб наш ведмедик міг відчинити вулик та  поласувати медом.

Каліграфічна хвилинка (обрати найкращу цифру то обвести її в кружечок)

Склад числа 7 (вправа засели будиночок).

  •         Ох і наївся ведмедик меду, а тепер хоче пити. Та немає поблизу криниці. Давайте придбаємо у лісовій крамниці воду для ведмедика. Вода коштує 7 гривень. У вас є купюри, знайдіть потрібну суму,для того щоб придбати воду. Молодці ви обрали правильні купюри.
  •         Діти, а на що ви використаєте решту коштів? Заощадите чи віддасте на доброчинність? Якщо ви будете гарно вчити склад кожного числа то будете добре рахувати  та у майбутньому  зможете  правильно розпоряджатися  грошима.
  •         Діти, а де в житі ми можемо зустрітися з числом 7?
  •         Тиждень складається з семи днів, у  яскравому вбранні  веселки виграють 7 кольорів, азбука музики також має 7 нот, а ще є 7 чудес України до яких відносяться:

Києво-Печерська Лавра в місті Київ.

Заповідник “Кам’янець” в м.Кам’янець – Подільську.( історико архітектурний заповідник)

 Софіївський дендропарк в м. Умань.

Хотинська фортеця. м. Хотин. 

Запорізька Січ, Острів Хортиця (Запорізька область).

 Софія Київська (м. Київ)

Херсонес (Крим, Севастополь).

  •         На жаль ця територія тимчасово окупована , але ми впевнені, що перемога буде за нами і українці зможуть знову насолоджуватися краєвидами цієї місцевості.
  •         Вже чується, наче пісенька Колобка. З ким йому залишилося зустрітися? Так, вірно з лисичкою.
  •         Поки Колобок котиться по дорозі співаючи свою пісеньку, ми перші зустрінемося з Лисичкою і не дамо з’їсти Колобка. Адже хитра лисиця вкрала знаки більше, менше та дорівнює.

І хоче, щоб ми пограли в гру «Засвітило сонечко – виглянь у віконечко» Готові?

– У вас на партах лежать перевернуті картки з завданням. Як тільки я скажу: «Засвітило сонечко», ви перевертаєте картку, а після слів «Виглянь у віконечко» ви починаєте вписувати  знаки.

Перевірте свою роботу за зразком. Оцініть свою роботу.

  •         Колобок дякує вам за допомогу. Адже завдяки вам він щасливий та здоровий повернувся до бабусі з дідусем.
  •         Діти які поради ви дали б  колобку на майбутнє?
  •         Український народ склав цю казку дуже давно, але актуальна вона і Сьогодні. Потрібно слухати дорослих та не тікати з дому.

Підсумок уроку

  •         Про що ми дізнались на уроці?
  •         З яких чисел складається число 7?
  •         Де у житті ви можете використати здобуті на уроці знання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Сивак Оксана
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 серпня
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку