9 клас географія
Тема: Структура та розміщення тваринництва України. Спеціалізація сільського господарства у своєму районі.
Мета: вивчити характерні особливості розміщення галузей тваринництва в Україні; аналізувати карти тваринництва; визначити напрями фермерської діяльності в своїй місцевості ;формувати вміння виділяти головне, аналізувати; розвивати вміння тлумачити статистичні та візуальні матеріали, збирати дані; засвоїти своєрідність основних галузей тваринництва; зрозуміти проблеми галузей і їх шляхи подолання; виховувати патріотичні почуття, громадянську позицію, ділові якості.
Обладнання: підручники, атласи, карти, презе
Опорні та базові поняття: тваринництво, кормова база ,зональна нтації.
Тип уроку: комбінований. спеціалізація.
Предметні компетентності: картографічна, мовленнєва, комунікативна, продуктивної праці.
Очікувальні результати:
вивчити характерні особливості розміщення галузей тваринництва в Україні; аналізувати карти тваринництва; визначити напрями фермерської діяльності в своїй місцевості ;формувати вміння виділяти головне, аналізувати; розвивати вміння тлумачити статистичні та візуальні матеріали, збирати дані; засвоїти своєрідність основних галузей тваринництва; зрозуміти проблеми галузей і їх шляхи подолання; виховувати патріотичні почуття, громадянську позицію, ділові аналізує: особливості розміщення тваринництва в Україні;
висловлює судження про: значення якісної с\г продукції для здоров’я людини.
Хід уроку
I.Організаційний момент.
II.Актуалізація знань.
Привітання з учнями, підготовка до уроку. З яким настроєм прийшли на урок?
У мене гарний настрій, сподіваюсь у вас теж, бо, як ми знаємо, кожен день розпочинається з смачного сніданку. Як ось у братів наших менших.(На дошці показані малюнки )
-А що у вас було на сніданок? ( Відповіді дітей. ) Створення сприятливої атмосфери, налаштування на позитивну співпрацю.
-Назвіть основні зернові та технічні культури, які вирощують в Україні, які з них були подані вам на сніданок? Коротко охарактеризуйте їх географію.
-Укажіть особливості географії овоче-баштанних культур.
III .Вивчення нового матеріалу
Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Я недаремно розпочала урок з вашого сніданку. Другою важливою складовою сільського господарства України є тваринництво. Тваринництво забезпечувало людей їжею, одягом , житлом. І залишається невід’ємною частиною національного господарства України.
IV.Повідомлення теми, цілей і завдань уроку.
1). Оголошення теми
Перш ніж продовжити урок ,я пропоную вам самооцінювання. Перед вами лежить листочок з вимогами до самооцінювання. Протягом уроку ви оцінюєте себе, в кінці уроку підіб’ємо підсумки.
№ |
Назва роботи |
оцінка |
1 |
міні-проект |
|
2 |
активність |
|
3 |
реклама |
|
4 |
Всього балів |
|
2)Прийом Асоціативний кущ
- Які асоціації у вас виникають з поняттям тваринництво?
3)Розповідь учителя
Вам уже відомо, що с\г найдавніше заняття людей. В Україні сільським господарством займається близько третини населення. Приблизно п’ять тисяч років на Україні почали займатися с\г .Про це свідчать залишки трипільської культури.
За часів Запорізької Січі козацькі полковники , старшини та прості козаки утримували величезні табуни коней, овець, великої рогатої худоби, які налічували по декілька тисяч голів.
Це й не дивно, адже Україна – країна з родючими грунтами, сприятливим кліматом. Рівнинним рельєфом. А для с\г характерні сезонні цикли виробництва, що зумовлені зміною погодно-кліматичних умов протягом року.
Тваринництво –друга галузь сільського господарства, яка забезпечує нас цінними продуктами харчування, а легку і харчову промисловість – сировиною, дає органічне добриво.
Ця галузь залежить від кормової бази .Важливим джерелом кормів є пасовища та сіножаті.
-Що включає в себе поняття «тваринництво»?
Тваринництво:
− скотарство;
- свинарство;
-вівчарство;
-птахівництво;
-інші галузі (бджільництво, рибальство, кролівництво, шовківництво, конярство, звірівництво)
Прийом «Піймай помилку»
-Які види продукції тваринництва ви знаєте? (на дошці записані слова, з назвами продукції, виберіть вірні)
4).Робота учнів
Кожен з вас отримав випереджальне завдання. Підготувати міні – проект по одному з видів тваринницької галузі .заздалегідь складеному плану дослідження особливості галузей:
-тривалість виступу 3-4хв;
-дослідження особливості даної галузі;
-кормова база:
-географічне розташування.
5)Прийом «У нас вдома»
-Що ви вирощуєте на своїй присадибній ділянці?
6)Прийом «Творча хвилинка»
Уявіть себе в ролі фермера-менеджера своєї продукції і зробіть рекламу.
7)Прийом «Хвилинка-цікавинка»
Прошу звернути увагу на карти минулого та сучасного нашого району. Порівняємо ці карти, а допоможуть нам в цьому діти, які детально про це розкажуть.
V.Узагальнення і систематизація знань
1)Робота в практичних зошитах (Кожен учень позначає ту галузь, до якої було приготовлено проект)
2)Прийом «Так-ні»
Чи на високому рівні розвиток тваринництва в Україні і чому?
Так |
Ні |
Я вважаю… |
Ми в стані… |
Ми можемо… |
Застосовуємо багато … |
Приносимо великий внесок.. |
Продукція… |
|
|
VI.Підсумок уроку. Рефлексія
1)Прийом «Закінчи речення»
-я дізнався..
-виявляється , що тваринництво..
-я зрозумів(ла), що …
-я і не знав, що..
-я змінив(ла) своє ставлення..
2)Оцінювання
VII.Домашнє завдання (інструктаж щодо виконання) §12