Тема: Визначення маси та розмірів різних тіл.
Мета: Навчитися користуватися приладами для вимірювання маси і розмірів тіла, закріпити знання про характеристики тіл, їхнє значення в житті людини .Формувати вміння та навички безпечного користування вимірювальними приладами.
Розвивати допитливість, організовувати свою роботу.
Виховувати відповідальність, акуратність.
Тема: Визначення маси та розмірів різних тіл.
Мета: Навчитися користуватися приладами для вимірювання маси і розмірів тіла, закріпити знання про характеристики тіл, їхнє значення в житті людини .Формувати вміння та навички безпечного користування вимірювальними приладами.
Розвивати допитливість, організовувати свою роботу.
Виховувати відповідальність, акуратність.
Обладнання: підручник, зошит, лінійка, терези, бруски або сірникові коробки, гумка, інструктивні картки.
Тип уроку: Практичне заняття.
Хід уроку.
I. Організаційний момент.
Перевірка домашнього завдання.
Бесіда.
1.Назвіть основні ознаки , за якими можна відрізнити одне тіло від іншого.
2.Якими приладами та інструментами можна виміряти лінійні розміри і масу тіла?
3.Порівняйте за розмірами а) зошит і двері класної кімнати; б) чайну і столову ложку.
4.Вилучіть зайве слово: а) літак, орел, бджола; б) екран, підручник, м’яч .Поясніть свій вибір.
Індивідуальна робота з картками.
Завдання №1.Знайдіть відповідність між характеристиками та одиницями вимірювання.
1. Довжина А см, км, м
2.Об΄єм Б т, кг, г
3.Маса В мл, л, м
Завдання №2 Заповніть пропуски
Одиниці довжини Одиниці маси
1 кілометр (1 км) = … м 1 кілограм (1кг)= … г
1 метр (1м) = …см 1 тонна (1т) = …кг
1 сантиметр (1см)= …мм 1 центнер (1ц)= …кг
Завдання №3.Задача.
Обчисли об’єм щоденника, якщо відомо, що довжина – 20 см, ширина 2 см, висота – 12 см .
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні, виконуючи практичну роботу, ми навчимося вимірювати лінійні розміри тіл та визначати масу тіл .
Давайте пригадаємо правила роботи з уже відомим вам обладнанням. До вашої уваги інструкційні картки: 1. Правила роботи з терезами; 2. Визначення ціни поділки вимірювального приладу.
Хід роботи.
IV. Виконання роботи.
1.Роздивіться видане вам обладнання.
2.Виміряйте масу тіл – гумки, сірникової коробки (бруска), зваживши їх на навчальних терезах.
Маса гумки –
Маса сірникової коробки –
Порівняйте одержані результати. Яке з тіл має більшу масу?
3. Виміряйте лінійні розміри гумки, сірникової коробки (бруска). Оберіть вимірювальний прилад, за допомогою якого встановіть довжину і ширину, виконавши наступні дії:
А) визначте ціну поділки приладу;
Б) виміряйте довжину а) гумки - б) сірникової коробки –
В)виміряйте ширину а) гумки - б) сірникової коробки –
Г) виміряйте висоту а) гумки - б) сірникової коробки –
Яке тіло має більшу довжину? Яке тіло має більшу ширину?
4. Виміряйте довжину і ширину вашого зошита та підручника.
Яке тіло має більшу довжину чи ширину?
Зробіть висновки щодо виконаної роботи, доповнивши текст потрібними словами.
У ході виконання практичної роботи ми визначили_________________ різних тіл. Ми встановили, що довжину і ширину невеликих предметів зручно вимірювати _______, а великих за розміром _______ . Масу невеликих предметів можна визначити за допомогою ______ і набору важків до них.
Перевірка та закріплення знань.
Контрольно – перевірна бесіда.
За допомогою якого приладу можна визначати масу тіла?
В яких одиницях вимірюють масу тіла?
Якими приладами користуються для вимірювання розмірів різних тіл?
Які прилади для вимірювання маси і розмірів тіл є у вас дома?
Як визначити об’єм тіла неправильної форми.
Групова робота.
Учні діляться на 4 групи. Одержують комплект малюнків тіл та розділяють їх на групи.
1група – тіла живої і тіла неживої природи;
2 група – за формою (правильна, неправильна);
3. група – за розмірами;
4 група – за масою.
VI. Підсумок уроку.
Яким би тіло не було – його можна виміряти і порівняти з іншими тілами за розміром, масою, об’ємом .
VII .Домашнє завдання.
Повторити текст параграфа 6. 2.Повторити одиниці довжин, маси, об’єму .
Творче завдання: поцікавтесь у батьків якими були ваш зріст, маса, при народженні та в різні роки. Зробіть висновки, які саме зміни відбулися.
Складіть кросворд зі словами: метр, маса.
Завдання №1.Знайдіть відповідність між характеристиками та одиницями вимірювання.
2.Об΄єм Б т, кг, г
3.Маса В мл, л, м
Завдання №2 Заповніть пропуски
Одиниці довжини Одиниці маси
1 кілометр (1 км) = … м 1 кілограм (1кг)= … г
1 метр (1м) = …см 1 тонна (1т) = …кг
1 сантиметр (1см)= …мм 1 центнер (1ц)= …кг
Завдання №3.Задача.
Обчисли об’єм щоденника, якщо відомо, що довжина – 20 см, ширина 2 см, висота – 12 см .
Завдання №1.Знайдіть відповідність між характеристиками та одиницями вимірювання.
1. Довжина А см, км, м
2.Об΄єм Б т, кг, г
3.Маса В мл, л, м
Завдання №2 Заповніть пропуски
Одиниці довжини Одиниці маси
1 кілометр (1 км) = … м 1 кілограм (1кг)= … г
1 метр (1м) = …см 1 тонна (1т) = …кг
1 сантиметр (1см)= …мм 1 центнер (1ц)= …кг
Завдання №3.Задача.
Обчисли об’єм щоденника, якщо відомо, що довжина – 20 см, ширина 2 см, висота – 12 см .
Завдання №1.Знайдіть відповідність між характеристиками та одиницями вимірювання.
1. Довжина А см, км, м 2.Об΄єм Б т, кг, г 3.Маса В мл, л, м
Завдання №2 Заповніть пропуски
Одиниці довжини Одиниці маси
1 кілометр (1 км) = … м 1 кілограм (1кг)= … г
1 метр (1м) = …см 1 тонна (1т) = …кг
1 сантиметр (1см)= …мм 1 центнер (1ц)= …кг
Завдання №3.Задача.
Обчисли об’єм щоденника, якщо відомо, що довжина – 20 см, ширина 2 см, висота – 12 см .
Завдання №1.Знайдіть відповідність між характеристиками та одиницями вимірювання.
1. Довжина А см, км, м 2.Об΄єм Б т, кг, г 3.Маса В мл, л, м
Завдання №2 Заповніть пропуски
Одиниці довжини Одиниці маси
1 кілометр (1 км) = … м 1 кілограм (1кг)= … г
1 метр (1м) = …см 1 тонна (1т) = …кг
1 сантиметр (1см)= …мм 1 центнер (1ц)= …кг
Завдання №3.Задача.
Обчисли об’єм щоденника, якщо відомо, що довжина – 20 см, ширина 2 см, висота – 12 см .
Завдання №1.Знайдіть відповідність між характеристиками та одиницями вимірювання.
2.Об΄єм Б т, кг, г
3.Маса В мл, л, м
Завдання №2 Заповніть пропуски
Одиниці довжини Одиниці маси
1 кілометр (1 км) = … м 1 кілограм (1кг)= … г
1 метр (1м) = …см 1 тонна (1т) = …кг
1 сантиметр (1см)= …мм 1 центнер (1ц)= …кг
Завдання №3.Задача.
Обчисли об’єм щоденника, якщо відомо, що довжина – 20 см, ширина 2 см, висота – 12 см .
Завдання №1.Знайдіть відповідність між характеристиками та одиницями вимірювання.
1. Довжина А см, км, м
2.Об΄єм Б т, кг, г
3.Маса В мл, л, м
Завдання №2 Заповніть пропуски
Одиниці довжини Одиниці маси
1 кілометр (1 км) = … м 1 кілограм (1кг)= … г
1 метр (1м) = …см 1 тонна (1т) = …кг
1 сантиметр (1см)= …мм 1 центнер (1ц)= …кг
Завдання №3.Задача.
Обчисли об’єм щоденника, якщо відомо, що довжина – 20 см, ширина 2 см, висота – 12 см .
Завдання №1.Знайдіть відповідність між характеристиками та одиницями вимірювання.
1. Довжина А см, км, м
2.Об΄єм Б т, кг, г 3.Маса В мл, л, м
Завдання №2 Заповніть пропуски
Одиниці довжини Одиниці маси
1 кілометр (1 км) = … м 1 кілограм (1кг)= … г
1 метр (1м) = …см 1 тонна (1т) = …кг
1 сантиметр (1см)= …мм 1 центнер (1ц)= …кг
Завдання №3.Задача.
Обчисли об’єм щоденника, якщо відомо, що довжина – 20 см, ширина 2 см, висота – 12 см .
Завдання №1.Знайдіть відповідність між характеристиками та одиницями вимірювання.
1. Довжина А см, км, м 2.Об΄єм Б т, кг, г 3.Маса В мл, л, м
Завдання №2 Заповніть пропуски
Одиниці довжини Одиниці маси
1 кілометр (1 км) = … м 1 кілограм (1кг)= … г
1 метр (1м) = …см 1 тонна (1т) = …кг
1 сантиметр (1см)= …мм 1 центнер (1ц)= …кг
Завдання №3.Задача.
Обчисли об’єм щоденника, якщо відомо, що довжина – 20 см, ширина 2 см, висота – 12 см .