28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Інструкції з безпеки життєдіяльності

Про матеріал

Інструкції

з безпеки життєдіяльності

під час проведення

практичних занять та

дослідницьких практикумів

з природознавства

5 клас

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Інструкції

з безпеки життєдіяльності

під час проведення

практичних занять та

дослідницьких практикумів

з природознавства

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкція №1

 з безпеки життєдіяльності під час проведення практичної роботи № 1

 «Вимірювання маси й розмірів тіл»

Перед початком роботи

1. Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення роботи.

2. Чітко визначте порядок і правила виконання роботи.

3. Перевірте наявність обладнання, необхідного для виконання роботи.

4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Під час виконання роботи

1. Терези ставлять перед собою, праворуч від них розташовують футляр з важками. (Учні, у яких провідна рука ліва, футляр розташовують, навпаки, ліворуч. Відповідно слід чинити й далі.)

2. До початку зважування необхідно перевірити, чи зрівноважено терези.

Нагадуємо! Для зрівноважування терезів на легшу шальку потрібно покласти смужки паперу або картону.

3. Зважуване тіло акуратно кладуть на ліву шальку терезів.

4. Важки виймають із футляра спеціальним пінцетом і кладуть на праву шальку терезів.

5. Починають зважування з важка, маса якого близька до маси зважуваного тіла. Якщо виявляється, що маса цього важка є більшою, ніж маса тіла, його ставлять назад у футляр, а на його місце кладуть важок меншої маси. Я кщо маса важка недостатня для зрівноважування терезів, додають важки меншої маси доти, доки буде досягнуто рівноваги.

6. Зрівноваживши терези, підраховують загальну масу важків, що лежать на шальці, і з допомогою пінцета переносять їх назад у футляр.

7. Закінчивши зважування, перевіряють, чи всі важки покладено у футляр і чи кожний з них знаходиться у призначеному для нього місці.

Нагадуємо! На шальки терезів не можна класти мокрі, брудні, гарячі тіла, наливати рідини й без використання підкладки насипати порошки.

8. Визначте ціну поділки шкали мірного циліндра.

9. Занурте тіло неправильної форми у воду й визначте його об’єм за різницею рівнів води до занурення та після.

10. Виконуйте тільки заплановану роботу.

11. Не відволікайтеся й не відволікайте інших від роботи.

12. Застосовуйте вимірювальні прилади лише за призначенням.

13. Не спрямовуйте гострі кути лінійок на себе та своїх товаришів.

14. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

Після закінчення роботи

1. Приберіть робоче місце.

2. Оформлені роботи здайте вчителю.

3. Вимийте руки з милом.

Перша допомога в разі нещасного випадку

1. У разі пошкодження мірного посуду його уламки не збирайте руками, а зметіть щіточкою на спеціально призначений совок.

2. У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.

3. Дрібний бруд, не помітний для людського ока, вимивають під струменем води, а потім обробляють рану розчином гідроген пероксиду.

4. Рану по краях обробляють розчином йоду й накладають стерильну пов’язку.

Нагадуємо! Бактерицидний пластир накладають тільки на добу, не довше.

5. Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.

Розробив:

вчитель природознавства                             Панасюк І.В.

 

 

 

Інструкція №2

 з безпеки життєдіяльності під час проведення практичної роботи № 2

«Розділення сумішей»

Перед початком роботи

1. Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення роботи.

2. Чітко визначте порядок і правила виконання роботи.

3. Перевірте наявність обладнання, необхідного для виконання роботи.

4. Використовуйте виданий хімічний посуд лише за призначенням.

5. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Під час виконання роботи

1. Наливайте рідину в пробірку по її стінці, тримаючи пробірку під невеликим кутом. Від дна пробірки рідина не має підніматися вище за 1 см.

2. Тримайте пробірку у верхній її частині, аби бачити все, що в ній відбувається.

3. Змішуйте рідини в пробірці, злегка постукуючи по ній пальцем або легко струшуючи її під кутом близько 60 градусів. Нівякому разі не можна струшувати пробірку, закриваючи її пальцем.

4. Коли проводите дослід між твердою й рідкою речовиною, першою в пробірку поміщайте тверду речовину.

5. Змішуйте в пробірці рідку речовину з твердою з допомогою скляної палички, при цьому тримаючи посудину вертикально.

6. Спостерігайте за змінами, що відбуваються в посудині, у будь-якому випадку збоку, не зазираючи в неї в жодному разі.

7. Нагріваючи речовину, пам’ятайте правила роботи зі спиртівкою:

а) перш ніж запалити спиртівку, перевірте, чи є в ній спирт і чи хороший гніт;

б) запалювати спиртівку тільки з допомогою сірника;

в) не запалювати одну спиртівку від іншої;

г) передавати спиртівку, що горить, категорично забороняється;

д) не підливати спирт у спиртівку, яка горить;

е) не витягати диск із гнітом після запалювання спиртівки;

ж) гасити полум’я спиртівки, прикриваючи його спеціальним ковпачком;

з) дмухати на запалену спиртівку категорично забороняється.

8. Готуючи фільтр та фільтруючи речовини, слід пам’ятати:

а) передавати ножиці тупим кінцем уперед, тримати тільки за ручки (кільця), не спрямовувати їх на себе чи товаришів;

б) вкладений фільтр має щільно прилягати до стінок лійки;

в) край фільтра не повинен досягати краю лійки;

г) вкладений у лійку фільтр змочити водою;

д) каламутний розчин наливайте на фільтр по скляній паличці, нижній кінець якої спрямуйте до «товстішої» стінки фільтра на лійці.

9. Виконуйте тільки заплановану роботу.

10. Не відволікайтеся й не відволікайте інших від роботи.

11. Застосовуйте прилади лише за призначенням.

12. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

Після закінчення роботи

1. Приберіть робоче місце.

2. Усі рідини, що залишаються після проведення роботи, зливайте не в раковину, а у скляні чашки чи стакани, виставлені для цієї мети.

3. Після закінчення роботи спиртівки в неробочому стані (загашені, закриті ковпачком) необхідно здати вчителю або черговому для зберігання у спеціально відведеному місці.

4. Після закінчення обов’язково ретельно вимийте руки з милом.

Перша допомога в разі нещасного випадку

1. У разі пошкодження скляного посуду його уламки не збирайте руками, а зметіть щіточкою на спеціально призначений совок.

2. У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.

3. Дрібний бруд, не помітний для людського ока, вимивають під струменем води, а потім обробляють рану розчином гідроген пероксиду.

4. Рану по краях обробляють розчином йоду й накладають стерильну пов’язку.

Нагадуємо! Бактерицидний пластир накладають тільки на добу, не довше.

5. У разі термічних опіків слід промити місце опіку розчином калій перманганату чи обробити протиопіковим аерозолем і звернутися до лікаря.

6. Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.

 

 

 

 

 

Розробив:

вчитель природознавства                             Панасюк І.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкція №3

 з безпеки життєдіяльності під час проведення практичної роботи № 3

 «Складання Червоної книги своєї місцевості»

Перед початком роботи

1. Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення роботи.

2. Чітко визначте порядок і правила виконання роботи.

3. Перевірте наявність обладнання, необхідного для виконання роботи.

4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Під час виконання роботи

1. Поцікався у дорослих, яких рослин і тварин стало значно менше, а які, можливо, взагалі зникли на території твоєї місцевості, чи збереглися лише в одному місці.

2. Все про що дізнаєшся занотуй у зошит.

3. Склади Червону книгу своєї місцевості за зразком.

4. Важки виймають із футляра спеціальним пінцетом і кладуть на праву шальку терезів.

5. Склади перелік заходів, які допоможуть зберегти і збільшити чисельність організмів з Червоної книги, яку ти склав.

6. Посильні для тебе заходи здійсни сам.

7. Виконуйте тільки заплановану роботу.

8. Не відволікайтеся й не відволікайте інших від роботи.

9. Застосовуйте вимірювальні прилади лише за призначенням.

10. Не спрямовуйте гострі кути лінійок на себе та своїх товаришів.

11. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

Після закінчення роботи

1. Приберіть робоче місце.

2. Оформлені роботи здайте вчителю.

3. Вимийте руки з милом.

Перша допомога в разі нещасного випадку

1. У разі пошкодження мірного посуду його уламки не збирайте руками, а зметіть щіточкою на спеціально призначений совок.

2. У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.

3. Дрібний бруд, не помітний для людського ока, вимивають під струменем води, а потім обробляють рану розчином гідроген пероксиду.

4. Рану по краях обробляють розчином йоду й накладають стерильну пов’язку.

Нагадуємо! Бактерицидний пластир накладають тільки на добу, не довше.

5. Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.

 

Розробив:

вчитель природознавства                             Панасюк І.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкція №1

 з безпеки життєдіяльності під час проведення дослідницького практикуму

«Спостереження за зоряним небом»

Перед початком роботи

1. Чітко визначте порядок і правила виконання роботи.

3. Перевірте наявність обладнання, необхідного для виконання роботи.

4. Використовуйте карту зоряного неба для ознайомлення із сузірями.

5. Починайте виконувати завдання тільки з дорослими.

Під час виконання роботи

1. Розпочни спостереження за змінами зоряного неба впродовж календарного року.

2. Ознайомся з картою зоряного неба.

3. Зверни увагу на сім яскравих зір, які розташовані так, що нагадують ківш з ручкою – це Велика Ведмедиця.

4. Знайди також подібне сузірря, яле менших розмірів – це Мала Ведмедиця. Остання зоря ручки є Полярною зорею.

5. Після ознайомлення з картою пізно ввечері в ясну погоду вийди на двір з дорослими.

Памятай! Перед початком спостереження твій зір має звикнути до темряви

6. Спробуйте разом відшукати Велику і Малу Ведмедицю, Полярну зорю.

7. Через 45-60 хв перевір, чи змінили сузірря Великої і Малої Ведмедиці своє положення на небосхилі.

8. Спробуй пояснити побачене.

9. Результати своїх спостережень зафіксуй у зошит.

10. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте дорослих.

Після закінчення роботи

1. Зніміть верхній одяг.

2. Приберіть робоче місце.

3. Вимийте руки з милом.

 

 

 

Розробив:

вчитель природознавства                             Панасюк І.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкція №2

 з безпеки життєдіяльності під час проведення дослідницького практикуму

«Дослідження нагрівання тіл променями сонця»

Перед початком роботи

1. Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення роботи.

2. Чітко визначте порядок і правила виконання роботи.

3. Перевірте наявність обладнання, необхідного для виконання роботи.

4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Під час виконання роботи

1. візьміть декілька предметів різних за кольором і прозорістю.

2. В обід, коли Сонце посилає прямі промені і здається, що знаходиться прямо над головою, поклади одні предмети на добре освітленому місці, а інші тримай у тіні..

3. Через півгодини візтми обидва предмети у руку.

4. Наскільки відчутною є різниця між теплом, яке поширюється на руку від предмета

5. Дослід повтори через 3 години.

6. Більшою чи меншою стала різниця між теплом у другому випадку.

7. Чи змінилося розташування Сонця на небі.

8. Не відволікайтеся й не відволікайте інших від роботи.

9. Застосовуйте прилади лише за призначенням.

10. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

Після закінчення роботи

1. Приберіть робоче місце.

2. Оформлені роботи здайте вчителю.

3. Вимийте руки з милом.

Перша допомога в разі нещасного випадку

1. У разі пошкодження скляного посуду його уламки не збирайте руками, а зметіть щіточкою на спеціально призначений совок.

2. У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.

3. Дрібний бруд, не помітний для людського ока, вимивають під струменем води, а потім обробляють рану розчином гідроген пероксиду.

4. Рану по краях обробляють розчином йоду й накладають стерильну пов’язку.

Нагадуємо! Бактерицидний пластир накладають тільки на добу, не довше.

5. Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності ви-

кличе швидку допомогу за тел. 103.

 

 

 

 

Розробив:

вчитель природознавства                             Панасюк І.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкція №3

 з безпеки життєдіяльності під час проведення дослідницького практикуму

«Визначення розчинності речовин»

Перед початком роботи

1. Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення роботи.

2. Чітко визначте порядок і правила виконання роботи.

3. Перевірте наявність обладнання, необхідного для виконання роботи.

4. Використовуйте виданий хімічний посуд лише за призначенням.

5. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Під час виконання роботи

1. Наливайте рідину в пробірку по її стінці, тримаючи пробірку під невеликим кутом. Від дна пробірки рідина не має підніматися вище за 1 см.

2. Тримайте пробірку у верхній її частині, аби бачити все, що в ній відбувається.

3. Змішуйте рідини в пробірці, злегка постукуючи по ній пальцем або легко струшуючи її під кутом близько 60 градусів. Н і в якому разі не можна струшувати пробірку, закриваючи її пальцем.

4. Коли проводите дослід між твердою й рідкою речовиною, першою в пробірку поміщайте тверду речовину.

5. Змішуйте в пробірці рідку речовину з твердою з допомогою скляної палички, при цьому тримаючи посудину вертикально.

6. Спостерігайте за змінами, що відбуваються в посудині, у будь-якому випадку збоку, не зазираючи в неї в жодному разі.

7. Виконуйте тільки заплановану роботу.

8. Не відволікайтеся й не відволікайте інших від роботи.

9. Застосовуйте прилади лише за призначенням.

10. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

Після закінчення роботи

1. Приберіть робоче місце.

2. Оформлені роботи здайте вчителю.

3. Вимийте руки з милом.

Перша допомога в разі нещасного випадку

1. У разі пошкодження скляного посуду його уламки не збирайте руками, а зметіть щіточкою на спеціально призначений совок.

2. У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.

3. Дрібний бруд, не помітний для людського ока, вимивають під струменем води, а потім обробляють рану розчином гідроген пероксиду.

4. Рану по краях обробляють розчином йоду й накладають стерильну пов’язку.

Нагадуємо! Бактерицидний пластир накладають тільки на добу, не довше.

5. Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності ви-

кличе швидку допомогу за тел. 103.

 

 

 

Розробив:

вчитель природознавства                             Панасюк І.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкція № 4

з безпеки життєдіяльності під час проведення дослідницького практикуму

«Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння»

Перед початком роботи

1. Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для про-

ведення роботи.

2. Чітко визначте порядок і правила виконання роботи.

3. Перевірте наявність обладнання, рослинних об’єктів, необхідних для виконання роботи.

4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Під час виконання роботи

1. Виконуйте тільки заплановану роботу.

2. Працюючи, не відволікайтеся.

3. Під час роботи з насінням забороняється порушувати їхню цілісність.

4. Забороняється пробувати насіння на смак.

5. Спостерігаючи за змінами, що відбуваються з проростанням насіння, записуйте дані в зошит.

6. Застосовуйте прилади лише за призначенням.

7. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

Після закінчення роботи

1. Приберіть робоче місце.

2. Оформлені роботи здайте вчителю.

3. Вимийте руки з милом.

Перша допомога в разі нещасного випадку

1. У разі пошкодження скляного посуду його уламки не збирайте руками, а зметіть щіточкою на спеціально призначений совок.

2. У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.

3. Дрібний бруд, не помітний для людського ока, вимивають під струменем води, а потім обробляють рану розчином гідроген пероксиду.

4. Рану по краях обробляють розчином йоду й накладають стерильну пов’язку.

Нагадуємо! Бактерицидний пластир накладають тільки на добу, не довше.

5. Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.

 

 

 

 

Розробив:

вчитель природознавства                             Панасюк І.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку