Урок Тема. Як не любить той край… Тарас Шевченко. Вітер віє-повіває… Вітер з гаєм розмовляє… (Літературне читання). Вибір графічної техніки для створення образу. Природні стихії.

Про матеріал
Проведення інтегрованих уроків в сучасній початковій школі сприятиме розвитку в учнів вміння бачити взаємозв’язки всіх аспектів життя, яке зрештою стане звичкою і буде допомагати їм протягом усього їхнього життя.
Перегляд файлу

Тема. Як не любить той край…

Тарас Шевченко. Вітер віє-повіває… Вітер з гаєм розмовляє… (Літературне читання).

Вибір графічної техніки для створення образу. Природні стихії. (Образотворче мистецтво).

Мета: формування предметних компетентностей (поглиблювати знання учнів про творчість Т. Г. Шевченка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів, уміння добирати потрібну інтонацію під час читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова);

формування ключових компетентностей: уміння вчитися, формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання; комунікативної: навчати співпрацювати в парі, групі, колективі; громадянської: формувати здатність екологічно мислити; виховувати дбайливе ставлення до природи.

                                              Матеріали до уроку

1. Робота з виставкою книжок Т. Г. Шевченка

Як би ви згрупували представлені на нашій виставці книги?

1) Твори Т. Г. Шевченка; 2) Твори про Т.Г. Шевченка)

Як називалася найперша збірка поетичних творів Т. Шевченка? («Кобзар»)

Чому поет обрав саме таку назву? (Кобзарем називали самого Шевченка. Кобзарями українці називали співців, народних поетів, які ходили селами і містами, складали і виконували народні пісні й думи, супроводжуючи грою на кобзі чи бандурі.)

Що ви знаєте про Т. Г. Шевченка?

2. Гра «Передбачення».

Прочитайте заголовки віршів. (Вітер віє повіває…Вітер з гаєм розмовляє…). Хто є його автором? Як ви гадаєте, про що буде йти мова у цих віршах ?

3. Перегляд відео «Дитячі роки Тараса». Уроки тітоньки Сови.

3. Декламація учнями віршів Т. Шевченка. Гра «Дуель». Учні в групах ставлять одне одному запитання за змістом прочитаних творів.

5. Вікторина «Добери до малюнків рядки з віршів, розстав правильно цифри».

https://studfiles.net/html/2706/822/html_psWB20Je3h.7OTQ/img-jFFms8.jpg4

https://studfiles.net/html/2706/822/html_psWB20Je3h.7OTQ/img-6eK3qD.jpg3

 

 

 

https://studfiles.net/html/2706/822/html_psWB20Je3h.7OTQ/img-QR1nS8.jpg1

https://studfiles.net/html/2706/822/html_psWB20Je3h.7OTQ/img-HexOC_.jpg2

          Тече вода із-за гаю

          Та попід горою.

          Хлюпочуться качаточка

          Поміж осокою.

               Сонце гріє, вітер віє

               З поля на долину,

               Над водою гне з вербою

               Червону калину.

          Вітер з гаєм розмовляє

          Шепче з осокою;

          Пливе човен по Дунаю

          Один за водою…

               Зоре моя вечірняя,

               Зійди над горою,

               Поговорим тихесенько

               В неволі з тобою.

6. Складання учнями «Асоціативного куща».

 

 

6. Повідомлення «Всезнайків». Тарас Шевченко як художник займає одне з найпочесніших місць в українському образотворчому мистецтві. Він прекрасно володів всіма відомими тоді засобами графічного зображення... - Найпоширенішим, масовим видом образотворчого мистецтва є графіка (від давньогрецького «графо» - «пишу», «малюю», «креслю»). Вибір кольорів у графіці, зазвичай, досить обмежений. Графічні роботи виконуються олівцями, вугіллям, тушшю, пером чи пензлем, кольоровими олівцями, фломастерами. До творів  належать ілюстрації, плакати, листівки, етикетки, поштові марки, емблеми, товарні знаки, обгортки, наклейки.

7. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Що таке графіка?

Якими інструментами працює майстер?

Де у повсякденному житті можна зустріти елементи графіки? (Плакати, гравюри,  ілюстрації до книг, сатиричні малюнки з журналів, наклейки).

8. Розгляд слайду «Природні стихії».

9. Практична робота. Творче завдання: створити настрій до опрацьованих творів Тараса Шевченка засобами виразності ( Дерева, вітер, осінь, дощ).

10. Виставка учнівських робіт «У майстерні художників-початківців-графіків». Учні по черзі діляться враженнями від створених ними картин.

11. Виступ «Ерудитів». Хвилинка-цікавинка про вітер.

1. Виявляється, що вітер має свій особистий день, свято, яке відзначають 15 червня.

2. У нашій Сонячній системі найшвидшим вітром володіє планета Нептун, де швидкість стихії сягає 2200 км на годину!

3. Вітер буває вертикальним. Однак через зміну траєкторії руху такий вітер дуже сильно втрачає в швидкості.

4. Жителі «Вогняної Землі» носять пов’язку тільки з того боку, звідки дме вітер. Протилежна сторона тіла залишається голою.

5. Таке явище як торнадо може виникнути де завгодно і в будь - який час, проте частіше їх помічають між 15.00 і 21.00 годинами. Смерч зазвичай триває пару хвилин, протягом яких встигає забрати багато життів і завдати величезних збитків..

6. Найнебезпечніший і грізний потік повітря бушує в Антарктиді. Вся справа навіть не в його швидкості (близько 60 кілометрів на годину). Його міць проявляється в поєднанні з шістдесяти градусним вологим холодом. Дивно, що саме там в таких нелюдських умовах імператорський пінгвін висиджує свої яйця.

 7. Торнадо або смерч — найшвидший вітер на землі, щоб його наздогнати, потрібно їхати на машині зі швидкістю понад 100 км / год. У Міссісіпі в 31 році XX століття торнадо проніс 40 метрів поїзд, що важив 83 тонни!

8. Камікадзе — так називають японці «божественний вітер». Це тайфун, що пройшов два рази по території цієї країни в 1274 і 81 роках. Він розірвав весь флот хана Хубілая, якому належала монгольська армада, біля берегів нинішньої Японії.

9. Цікаві факти про дивні назви вітру. Кавуновий вітер дме на кавуни Егейського узбережжя. Доктором називають річний легкий свіжий бриз. Бабин вітер — це слабенький потік повітря на Камчатці, на якому баби сушать білизну.

Небіжчик — вітер на о. Селігер, що дме на схід.

20. Ураган — це тропічний вітер (вид циклону), він досить невеликий за своїми розмірами, але несе руйнівну величезну силу. Найсильніший стався в 80 році XVIII століття. Якщо вірити документам, тоді загинули 22 000 чоловік…

12. Підсумок уроку. Вправа «Незакінчене речення».

         Я довідався…                                                            https://nbu4kids.files.wordpress.com/2012/07/d0b2d0b5d182d0b5d180.jpeg?w=500          

         Я зрозумів…

         Я здивувався…

 

 

 

 

Нехай вогник Кобзаря завжди горить у ваших серцях, посилаючи промені любові до природи, людини, рідного слова.

                         Шевченко ─ наша слава,

                         Наш пророк і наш співець,

Пов’язане зображення                         І за волю, за державу

                         Богом даний нам борець.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Чумарна М. І.)
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку