Тема. Закріплення вивченого про головні члени речення. Зв’язок слів у реченні.
Мета: закріплювати знання учнів про члени речення; удосконалювати навички встановлювати зв’язок слів у реченні; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати; активізувати фантазію, виховувати любов до природи.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Нумо, діти, підведіться,
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
А цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Ну, то всядьтеся зручніше,
Починаємо скоріше.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці:
-повторимо вивчене про головні члени речення;
-повторимо види речень за метою висловлювання та інтонацією;
-будемо встановлювати зв’язок слів у реченні;
-поширемо речення;
-складемо речення за малюнком.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ми не просто будемо повторювати. Ми будемо грати, а от в яку гру , ви дізнаєтесь тоді, коли послухаєте мою розповідь.
В кожному лісі, як і в кожному місті чи селі , є школа (слайд №3).
В лісовій школі звірятка навчаються будувати житло, добувати їжу, боротися і ховатися від ворогів . Вчаться вони дуже старанно, інакше в лісі не вижити. І ось тваринки вирішили перевірити чи учні міських шкіл також сумлінні. Так народилася ідея – зіграти з нами в гру «Що? Де? Як?»
(слайд № 4)
Ведучою буду я.
IV. Гра «Що? Де? Як?» (Повторення та закріплення знань)
Живе у лісі, хижа,
Любить курку та індика
(Лисичка, слайд № 5)
Отже, слухаємо і виконуємо завдання від лисички .
Урок почніть ви без зупинки з каліграфічної хвилинки.
(Діти списують речення про лелек)
Бліц-опитування:
-Які члени речення ви знаєте?
-Що означає підмет?
-Що означає присудок?
-Як ще називають підмет і присудок?
(слайд № 6)
Восени цих чудових птахів називають журавлями. А як називають їх навесні? (Веселиками)
–Зробіть звуко-буквений аналіз слова «журавлі».
Висновок. Із завданням руденької ви впоралися добре, я задоволена.
Рахунок 1:0 на користь знавців української мови. (виставляю рахунок)
Влітку носить сіру шубку
Взимку білого кожуха.
Маю з тріщинкою губку,
Косі очі й довгі вуха.
(Заєць, слайд № 7-8)
Отже, слухаємо і виконуємо завдання зайчика.
Запишіть текст, вставляючи в кінці кожного речення потрібні розділові знаки.
Восени хлопці пішли в ліс який чудовий ліс в осінні дні скільки птахів чого це вони докупи злетілися птахи зібрались летіти у вирій
Червону шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч мала вона на зріст,
Та великий має хвіст,
Як намисто оченята.
Хто це? Спробуй відгадати.
(Білка, слайд № 9-10)
Послухаємо завдання білочки.
1) Уважно розгляньте малюнок, дайте відповіді на запитання:
Осінь (яка?)…
Осінь (що робить?)…
Осінь мов…
(Діти складають і записують речення в зошити, потім зачитують ).
Фізкультхвилинка (під музичний супровід) (слайд № 11 )
Сектор № 4 (робота в парах) (слайд № 12)
Ці завдання для вас приготувала наймудріша, найрозумніша тітонька Сова.
Ранок
Зійшло сонце. Прокинулись міста і села. Люди ідуть на роботу. Веселі дітлахи жваво поспішають до школи.
5.Сектор № 5 (самостійна робота) (слайд № 13)
Лісові мешканці прислали колективного листа. А завдання взяли з нашого підручника.
Вправа 113, с.54
V. Підсумок уроку.
– Гра закінчилася перемогою наших знавців української мови.
Урок наш теж підійшов до кінця. Найкращі гравці нагороджуються медалями з оцінками.
VІ. Домашнє завдання.
Вправа 116, с.55
Слайд № 1 Слайд № 2
Слайд № 3 Слайд № 4
Слайд №5 Слайд №6
Слайд №7 Слайд №8
Слайд №9 Слайд №10
Слайд №11 Слайд №12
Слайд №13 Слайд №14