Урок Тема: «Золота бджілка» (Татарська народна казка)

Про матеріал
ознайомити учнів з татарською народною казкою «Золота бджілка», закріпити знання про народні казки, їх повчальний характер, аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики; розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, збагачувати словниковий запас; розвивати увагу, виховувати доброзичливість, бажання робити добрі вчинки, допомагати дорослим, любити та поважати батьків, коригувати вимову.
Перегляд файлу

Урок читання з використанням технології розвитку критичного мислення

 ( 4 клас)

Тема: «Золота бджілка» (Татарська народна казка)

Мета: ознайомити  учнів з татарською народною казкою «Золота бджілка», закріпити знання про народні казки, їх повчальний характер, аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики;

розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, збагачувати словниковий запас; розвивати увагу,

виховувати доброзичливість, бажання робити добрі вчинки, допомагати дорослим, любити та поважати батьків,

коригувати вимову.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

 

Форма роботи: фронтальна, індивідуальна, групова.  

 

Обладнання: презентація до уроку, комп’ютер, екран, картки для роботи в групі, картки для роботи в парі, предметні малюнки

Методи, прийоми, форми:

«Асоціативний кущ»

Робота в групі

« Передбачення»

                                                       Хід уроку

 

І. Організація класу до уроку

1.Привітання, побажання хорошого настрою.

Я всміхаюсь сонечку!

-Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці!

  • Хай собі росте!

Я всміхаюсь дощику!

  • Лийся, мов з відра!

Друзям усміхаюся,

Зичу їм добра!

2.Вправа «Долоньки»

-  Діти, потріть долоньку об долоньку. Подаруйте  тепло своїх долоньок своєму сусідові. Усміхніться один одному, усміхніться мені.

(Діти  дарують тепло одне одному,  посміхаючись один одному)

Я дуже хотіла б, щоб гарний настрій був у вас до кінця уроку.

  • …, .., сідайте.

…, сідай. (Діти сідають на місця)

  • .., ти мене чуєш?
  • …, кого немає сьогодні в класі?

3.Емоційне налаштування на урок

Вправа  «Смайлик».

( Вчитель на початку   уроку роздає дітям готові «смайлики», і  діти обирають той,  який відповідає їх настрою.)

- Який у вас настрій?

- Оберіть той, який відповідає вашому настрою.

План

  1. Виконувати(ли) тестові завдання.
  2. Працювати(ли) в групах.
  3. Читати(ли) казку.
  4. Робити(ли) фізхвилинку.
  5. Відповідати(ли) на запитання.

…, прочитай план.

 

4. Вправи з техніки мовлення і читання

Фонетична зарядка

  • Подивіться на мовний куточок і назвіть контрольний звук.
  • …, прочитай склади.
  • Що ти зробив і т.д.

ІІ.  Актуалізація опорних знань

  • Яку казку ми читали на минулому уроці?
  • Для того щоб перевірити як ви зрозуміли зміст цієї казки вам потрібно виконати тестові завдання.
  • Прочитайте уважно запитання і виберіть правильну відповідь. (учні виконують тест) Віка пазли збирає.
  • Давайте перевіримо чи правильно ви виконали завдання. (слайд)
  • Сьогодні на уроці ми будемо працювати над  новим твором.
  • Щоб визначити його жанр, необхідно виконати завдання.

   1.Робота в групі.

  • Працювати будете в групах.

     Давайте згадаємо правила роботи в групах.                           

  1.              Цінувати час
  2.              Бути доброзичливим і ввічливим
  3.              Бути активним
  4.              Говорити по – одному
  5.              Працювати тихо, швидко, організовано

 

  • Вам  необхідно прочитати уривок твору на картці, порадитись один з одним, визначити що це(оповідання, вірш, казка) і згадати назву. (Дані уривки різних казок)
  • Прочитайте свій уривок, хто дізнався, що це за рядки?

1 картка

«Мишенята було тільки й знають, що танцюють та співають. А півник удосвіта встане, всіх піснею збудить та й до роботи береться.» («Колосок»).

 

2 картка

«Не їж мене, зайчику-лапанчику, я тобі пісеньки заспіваю:

— Ану заспівай!

Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
То й від тебе втечу!» ( « Колобок»).

  1. Перегляд таблиць « Українська народна казка»   

3.Прийом « Асоціативний кущ»

  • Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово казка ? (Коли ви чуєте слово «казка», які слова вам приходять на думку?)

C:\Users\User 3\Pictures\Новый рисунок (2).png   

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку   Віка розмальовує  казку колобок.

  • Отже сьогодні ми знову зануримося в чарівний світ казки.
  1. Прийом « Передбачення»
  • Отже, ми вже з'ясували,  що сьогодні будемо читати? (Казку)
  • Що ще ми повинні дізнатися про казку? (Назву, автора)
  • (Так визначити назву казки і її автора.)
  • Подивіться на дошку і скажіть, яку казку ми сьогодні будемо читати.
  • Переставте склади і прочитайте слово.

лоЗота кабджіл

ськатарТа роднанакаказ

Золота бджілка

Татарська народна казка

  • Отже, як називається казка, з якою ми будемо працювати? ( «Золота бджілка»)

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Словникова робота.

— Вставте пропущені букви і прочитайте слова, які будуть зустрічатися в казці.

Ж.нка, б.лка, ч.реп.ха, п.вук, бдж.лка

- У казці  ще є такі слова (слайд)

Ярмарок, вивірка, полотно.

Ярмарок - велика торгівля. (базар)

Вивірка- те саме, що білка.

Полотно - лляна тканина.

Зоря ясна - зірка ясна

Миски – посуд

Ткати полотно

VI. Фізкультхвилинка. (Відеоролик)

VI. Робота над змістом казки

1.Первинне сприйняття. Слухання казки.

- Я буду читати казку, а ви будете уважно слухати. Потім вам потрібно назвати героїв казки.

  • Чому мати звернулася до дітей по допомогу?

VII. Узагальнення і систематизація вивченого.

  1. Читання казки мовчки учнями.

- Відкрийте підручник на стр. 51 і прочитайте казку.

2. Вибіркове читання.

  • Знайдіть та прочитайте якими виросли доньки?
  • Знайдіть та прочитайте хто з доньок допоміг матері?
  1. Дайте відповіді на запитання.

- Як були покарані інші діти?

- Що трапилося із старшою донькою?

- Що в казці вигадане? Можуть люди перетворюватися на тварин? В житті так буває?

- Чому саме на таких тварин вивірка перетворила доньок?

  • Чи правильно зробила білочка?
  • А якщо з казки прибрати всі чарівні моменти, чи буде правдивою ця історія?
  • На жаль це так. Мати своєю працею і турботою виростила дочок і зробила щасливими. І те, що дочки виросли різними людьми, теж правдоподібно. У житті теж так буває, одні люди добрі і чуйні, а інші черстві і егоїстичні.
  • А як ви думаєте, могли б старші доньки допомогти матері?
  • А як ви б поступили на місці доньок?
  • Чому вчить казка?

4. Робота в парі.

Зберіть прислів’я. (Дітям роздаються конверти, в яких картки, з написаними частинами одного прислів’я).

  • Немає кращого дружка, ніж рідна матінка.
  • Материнська турбота у вогні не горить і у воді не тоне.
  • При сонечку світло, при матері добро.            

VIIІ. Рефлексія оцініть свою роботу на уроці

Рефлексійна вправа

«Яблунька»

   

 

 

ІХ. Домашнє завдання. Читати казку та намалювати малюнок до неї

 

 

docx
Пов’язані теми
Літературне читання, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
До підручника
Літературне читання 4 клас (Богданець-Білоскаленко Н. І, Зоряна М. І .)
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
1034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку