13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Урок. "ЗОНА МІШАНИХ ТА ШИРОКОЛИСТИХ ЛІСІВ УКРАЇНИ"

Про матеріал

Вивчення теми: ,,Зона мішаних і широколистих лісів" забезпечує засвоєння учнями знань про природні компоненти та їх взаємозв'язок в природному комплексі лісів, про значення цих умов в житті та в господарській діяльності людини, необхідності їх збереження; сприяє екологічному вихованню.

Дозволяю

використання повного тексту або фрагментів моєї роботи

при формуванні інформаційно-методичного фахового середовища педагогів міста Києва із зазначенням імені автора.

Перегляд файлу

КИЇВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА

ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Кафедра     географії та економіки

 

 

 

 

ВИПУСКНА РОБОТА

 

ЗОНА МІШАНИХ ТА ШИРОКОЛИСТИХ ЛІСІВ УКРАЇНИ

8 клас

 

 

 

 

Виконала:

Паначева Людмила Василівна,                                

учитель географії та економіки

школи І-ІІІ ступенів № 29

Оболонського  району м. Києва

 

Керівник:    Чанцева Ніна Іванівна

 

 

 

 

Київ 2018

Дозволяю

 використання повного тексту або фрагментів  моєї роботи

при формуванні інформаційно-методичного фахового середовища

педагогів міста Києва  із  зазначенням імені автора.

 

 

 

Дата                      ________________               __________________

                                   ПІБ                                                                      Підпис

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Вступ

Вивчення теми: ,,Зона мішаних і широколистих лісів” забезпечує засвоєння учнями знань про природні компоненти та їх взаємозв’язок в природному комплексі лісів, про значення цих умов в житті та в господарській діяльності людини, необхідності їх збереження; сприяє екологічному вихованню.

Тема уроку:

Зона мішаних і широколистих лісів України

Дидактична мета: сформувати в учнів систему знань про особливості природних умов зони мішаних и широколистих лісів, визначати чинники іх формування і використання населенням; усвідомити необхідність збереження цих умов для майбутніх поколінь.

Розвивальна мета: розвивати аналітичне и просторове мислення, удосконалювати навички роботи с тематичними картами, з графіками, наочністю. Формувати вміння робити висновки і сприяти розвитку підприємницької компетентності.

Виховна мета: Виховання відповідальних творчих активних особистостей, позитивного ставлення до навчання, формування ключових компетентностей природознавства.

Обладнання: учбові атласи фізична карта України, мультимедійні комплекс підручники, гербарії рослин, колекція гірських порід.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу та формування умінь та навичок.

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань.

1. Навіть основні ознаки, за якими класифікуються ландшафт України.

2. У чому полягають основні відмінності, поширення ландшафтів на рівнинній частині України?

3. До якої одиниці фізико-географічного районування належить ваш населений пункт.

2

 III. Мотивація навчального діяльності

Сьогодні ми вивчаємо зону мішаних і широколистих лісів. Які асоціації у вас виникають пов’язано з цією природною зоною?

IV. Мета і завдання даного етапу уроку полягає в формуванні в учнів зацікавленості і бажання вивчати природу зони мішаних лісів, потреби поповнити свої знання і використовувати їх в житті та зберігати її для майбутнього покоління.

V. Вивчення нового матеріалу.

Слайд 1. З метою зацікавлення можна зачитати вірш Лесі Українки.

Слайд 2. Природну зону вивчають за планом.

Слайд 3. Де знаходиться лісова зона? Зона мішаних лісів, яку називають Полісся знаходиться на півночі України і простягається з заходу на схід.

Слайд 4. Ліси займають 28% території країни. Між північним кордоном України і умовною лінією, що проходить містами Володимир – Волинський – Луцьк – Рівне – Житомир – Київ – Ніжин – Глухів. На заході України мішані ліси змінюються в Південь – Захід напрямку широколистих, які поширюються до Передкарпатської височини і кордону з Молдовою.

Слайд 5. На які провінції поділяються мішані ліси?

Слайд 6. Рельєф 1) Яку низовину займає Полісся і яку має висоту? (200м)

2) В якому Поліссі знаходиться найвища частина цієї зони, як вона називається і яку має абсолютну висоту? (Словечансько Овруцький  кряж висотою 300м).

3) Прочитати у підручнику Україна дивовижна ст. 185. Формування рельєфу  відбулося під впливом льодовика, утворились піщані поля моренні горби, камені-валуни. Група учнів геологів-геоморфологів демонструють колекції гірських порід: різні види піску, мармуру, граніту, габро, лабрадориту.

4) А які височини вкривають широколисті ліси (Волинську Розточчя, Гологоро-Кременецький кряж, Подільську, Хотинську).

Слайд 7.  Височини зазнали тектонічні підняття наприкінці кайнозою.

3

Слайд 8,9. Тому рельєф горбистий висотою 400 м з врізаними долинами річок.  

Слайд 10. Саме тут знаходиться одне з 7 чудес України – Хотинська фортеця.

Слайд 11,12. Одне з 7 чудес природи Подільські Товтри.

Слайд 13,14.  А ось з гіпсовими і вапняковими відкладами зони широколистих лісів пов’язані карстові печери: Оптимістична найдовша в світі (240 км), озерна кришталева та інші.

Слайд 15. Полісся багате на такі корисні копалини: яшма,базальт, бурштин, топази, мідна, руда, фосфорити, поклади торфу, вапняків, кам’яного вугілля.                        
Слайд 16. 1) Який клімат сформувався в цій зоні? Помірно-континентальний. Під впливом яких факторів формувався  цей клімат? (Сонячна радіація 95-105 ккал/см2, Атлантичний океан,західні вітри. Температура  січня від -4˚ до  -8˚С. Температура липня від +17˚до +19˚ С. Опадів випадає 600-700 мм. Випаровування  невелике, тому зволоження надмірне).

Група учнів класу які виконували роль кліматологів і на протязі осіннього і зимового періоду спостерігали за зміною температури ознайомили дітей з графіком ходу температури за листопад і грудень місяць в Київському поліссі і Волинському. Зробили висновок: континентальність клімату з заходу на схід збільшується.

Слайд 17, 18. Головна річкова система Дніпро з багатьма притоками: Десна, Прип’ять, Тетерів, Ірпінь. Притоки  Прип’яті: Турія, Стир, Горинь, Уж мають широкі долини. На заході Західний Буг, а на півдні Дністер з лівими притоками, які утворюють каньйоноподібні глибокі долини річок.

Cлайд 19, 20. Озер в поліссі України багато з чистою проточною водою. В мехаж Волинського полісся розташовані Шацькі озера – всього 22 (Світязь, Пулемецьке, Лука, Пісочне та інші). Вони мають карстове походження і живляться джерелами і струмками.

 

4

Слайд 21. Які грунти переважають в Поліссі? (Дерново-підзолисті,лучні,торфяно-болотні, а в широколистих лісах сірі лісові. Переважають ландшафти: лісові 25%, лучні 10% і болота 4%. Колись ліси займали 90% території).

Слайд 22. Болот в Поліссі багато особливо в низинах вздовж річок.

Слайд 23,24. В цій зоні відомо 1500 видів рослин. Мішані ліси (сосна, дуб, вільха, береза).  Широколисті ліси (дуб, бук, граб), трав’янисті, лучні, болотні рослини.

Група учнів краєзнавців зібрала матеріал пов’язаний з березою. Хочете знати яке буде літо спостерігайте за березою.

  • Береза розів’ється швидше від клена – літо буде сухим, пізніше – дощовим.
  • Якщо береза викине листки раніше за вільху – літо буде сухе, якщо навпаки замучать холод и дощ.
  • Літо буде дощовим, якщо на весні з берези тече багато соку.

Загадки:

Живе один батько и тисячі синів має. Всім шапки справляє, а собі не має. (Дуб та жолуді).

1) Хто з вас ще знає загадки про природу і природні явища?

Слайд 25, 26, 27, 28, 29, 30. Тваринний світ зони лісів.

1) Згадайте з уроків біології які групи тварин розповсюджені в цій зоні? (Ссавці, плазуни, земноводні, птахи, риби).

Слайд 31.

1) Чи потрібно охороняти зону лісів в України і чому?

  • Освоєння людьми Полісся  почалось з XVI ст.
  • Сучасні сільськогосподарські угіддя займають 65% Полісся і 80% в зоні широколистих лісів.
  • Заповідники національні парки – це територія де зберігається природні обєкти.

5

У Черемському, Рівненському та Поліському природних заповідниках зберігаються ландшафти Полісся, лісова и болотна рослинність.

У широколистих лісах в природному заповіднику Розточчя та національному природному парку ,,Яворівськийзберігають ділянки лісів з буку і дуба. У заповіднику Медобори та національному парку Подільські Товтри зберігаються природні комплекси.

1986 рік – аварія на ЧАЕС. В древлянському природному заповіднику і Чорнобильському радіаційно-екологічному заповіднику ведуть спостереження за радіаційним забрудненням.

Слайд 32,33. Краса лісів… цитата В.Сосюри.

Слайд 34. Проблемні питання.

VI. Закріплення вивченого матеріалу. Тести.

VII. Домашнє завдання: Опрацювати § 38, відповісти на запитання, скласти загадки про природу, скласти кросворди.

VII. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання діяльності учнів. Оцінювання учнів, які виконували випереджальні завдання: учні геологи-геоморфологи, кліматологи, краєзнавці.

Активно працюючих учнів.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку