Урок. ТЕМА. «Звук [і], буква Іі. Звук [йі] буква Її. Українська народна казка «Котик і півник»».

Про матеріал

Урок навчання грамоти (читання) в 1-му класі.

Урок з використанням мультимедійних технологій

ТЕМА. «Звук [і], буква Іі. Звук [йі] буква Її. Українська народна казка «Котик і півник»».

МЕТА: Закріпити знання учнів про вивчені букви; удосконалювати навички читання складів і слів з буквою І,Ї; розвивати увагу, зв'язне мовлення, пам'ять, логічне мислення ; збагачувати словниковий запас.

Перевірити здобуті знання і вміння по темі «Українська народна казка» створити ситуацію, при якій учні самі стають героями уроку. Виховувати любов до українських народних казок.

Обладнання: мультимедійна установка, комп'ютер, мультимедійна презентація

Тип уроку: узагальнення вивчених знань

Перегляд файлу

Урок навчання грамоти (читання) в 1-му класі.

Урок з використанням мультимедійних технологій

 

ТЕМА. «Звук [і], буква Іі. Звук [йі] буква Її. Українська народна казка «Котик і півник»».

МЕТА: Закріпити знання учнів про вивчені букви; удосконалювати навички читання складів і слів з буквою І,Ї; розвивати увагу, зв’язне мовлення, пам'ять, логічне мислення ; збагачувати словниковий запас.

Перевірити здобуті знання і вміння по темі «Українська народна казка» створити ситуацію, при якій учні самі стають героями уроку. Виховувати любов до українських народних  казок.

Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютер, мультимедійна презентація

 Тип уроку: узагальнення вивчених знань

Хід уроку

 

І. Організація класу. Емоційний настрій.

 

Вчитель:

 

Любі діти, добрий день!

 

Зичу праці і пісень,

 

А ще, друзі, всім бажаю –

 

Сил, натхнення на весь день!

 

Діти:

 

Добрий день! Добрий день!

 

Дякуємо за побажання,

 

На урок беремо з собою:

 

Знання, вміння, навички й старання

 

Вчитель:

 

Пам'ятайте, милі діти,

 

І хлоп'ята, і дівчата!

 

Щоб успіхи чудові мати,

 

Треба гарно всім читати!

 

ІІ. Повідомлення теми уроку.

Звук [і], буква Іі. Звук [йі] буква Її. Українська народна казка «Котик і півник».

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльносі.

 

Ми зустрілися в казці,

 

Щоб у радісну мить

 

Зрозуміти, як прекрасно

 

У світі білому жить.

 

Хай минає дитинство

 

У маєві літ,

 

Не забудеться казки

 

Лагідний світ...

 

  •      Вчитель.  
  • Ой, що це? Сторожа не дозволяє увійти до палацу “Алфавіт ”.
  •      Хтось переплутав літери. Треба навести порядок. А допоможе нам у цьому пісенька “Алфавіт ”. (Діти повторюють співаючи, алфавіт і знаходять букви, які переплутались та загубились. Звучить пісня Бориса Федчука “Алфавіт ”.

Так які літери заблукали?  Хто допоможе вартовим? Назвіть і обведіть сусідів літери З, В.

 

Вчитель. А тепер завдання для маленьких фіотоапаратиків. Поморгайте очима ось так. Тепер приготуйте очі-фотоапаратики. Увага на екран!

 

І

ї

 

 

Вчитель.  Діти до нас на урок завітала черепаха. Вона пропонує прочитати склади. А хто з вас знає як ми будемо їх читати?

Діти. Ми будемо читати так як повзе старезна черепаха.

 

 

Гі, гі, гі. Ги, ги, ги.

Ів, ів, ів. Їм, їм, їм..

 

Вчитель.  А тепер читають тільки хлопчики.

Вчитель.  До нас прилетіла її приятелька сорока. І дуже хоче щоб ми прочитали і для неї. А сорока як скрекоче?

Діти.  Сорока скрекоче швидко.

Вчитель.  Як ми будемо читати склади для сороки?

Діти. Ми будемо читати швидко.

Вчитель. А тепер читають тільки дівчатка.

 

Вчитель  А чи любите ви співати? Заспіваємо ці склади спочатку повільно, а потім швидко.

Завдання Заспівати звукосполучення на мелодію. Пісні про коника стрибунця.

 

Гі, гі, гі, гі, гі, гі, гі.

Ги, ги, ги, ги, ги, ги, ги.

Ів, ів, ів, ів, ів, ів, ів.

Їм, їм, їм., їм, їм, їм, їм..

Бе, бе, бе, бе, бе..

Бу,бу,бу,бу,бу.

Би, би, би, би.                  2 рази

Бі, бі, бі.

 

 

 ІV. Фізкультхвилинка на “Пісеньку про казочку ” муз. О. Осадчого та сл. О. Вратарьова, О. Скрипинник та мультимедійну презентацію “Летючий корабель ”.

 

 V. Узагальнення та систематизація знань.

 

Наступна сторінка уроку «Чарівний світ української народної казки»

Завдання

 Прочитайте визначення спочатку повільно, як повзе черепаха, а потім швидше, як скрекоче сорока. ( Казки про тварин – це казки, у яких головними персонажами є тварини.)

Хто може відтворити  з памяті?

Вчитель. Знайка пропонує вам виконати його завдання. (Тестове завдання)

 

Укажи, хто є автором народних казок:

А     поет;

Б     письменник;

В     народ.

 

Вчитель. Розгляньте малюнок. Розкажи, хто на ньому зображений.

Прочитайте уривок казки, наведений біля малюнка, поступово прискорюючи темп.

Вчитель. Давайте допоможемо Поспішайкові виконати завдання Знайки. 1.Укажіть назву казки, уривок якої наведений біля малюнка.

(Тестове завдання)

А    «Кіт і пес»;

Б     «Котик і Півник»;

В     «Лисиця-жалібниця».

 

Вчитель.  Визначте, яке прислів’я передає основну думку казки «Котик і півник»:

 

А    Добре слово краще за цукор і мед.

Б    Вірний друг – то найбільший скарб.

В    Поспішиш – людей насмішиш.

 

Вчитель.   Обґрунтуй свою думку.

 

Вчитель.  Виконаємо вправу повітряні кульки. Читаємо луною. Допоможемо мавпочці спуститися на повітряній кульці.

 

лови

скрипка

торба

 

Вчитель. А тепер допоможемо ведмедику спуститися на повітряній кульці.

 

окріп

верба

довіку

 

Вчитель. А тепер спробуємо спустити на повітряних кульках мавпочку і ведмедика разом.

лови

скрипка

торба

окріп

верба

довіку

 

Вчитель.  Чи всім зрозуміло значення слова лови?

Вчитель. Хто може пояснити його значення ?

Вчитель Яку казочку ми почали читати  на минулому уроці?

Діти. Українську народну казку «Котик і Півник»

 

Вчитель. Прочитаємо уривок казки спочатку повільно, як повзе черепаха, а потім швидко, як скрекоче сорока.

 

Вчитель Слідкуємо за диктором садячи слова в човники.

Вчитель Читаємо текст ланцюжком.

Вчитель Давайте допоможемо Хвалькові виконати западання Знайка. Знайдіть і підкресліть в прочитаному уривку речення про те,  скільки дітей було у лисички.

 

Вчитель Перегляньте фрагмент мультфільму. Знайдіть в тексті речення про переглянуте. Прочитайте їх, прискорюючи темп, і перекажи.

Вчитель Хто бажає сьогодні озвучити мультфільм?

Вчитель. Розскажи, як ти ставишся до котика й півника. Хто з них тобі подобається найбільше? Чому?.

(Відповіді дітей)

Вчитель Кнопочка пропонує нам стати чарівниками. «Оживіть» велику букву Ї.

(Діти малюють літеру Ї у вигляді кумедного чоловічка )

Вчитель Допоможіть Незнайкові намалювати предметь, назви яких починаються з букви Іі.

 

ІV. Підсумок уроку.

Вчитель  Ось і добіг до кінця наш урок. Щоб він приніс нам користь, треба обов’язково згадати. Що ми з вами вивчали на уроці. Хто пам’ятає підніміть руку.

 

 

 

Збіг урок наш, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Але попереду у нас багато кроків,

І цікавих, і важких уроків.

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку