Тема. Звук с та с'. Позначення їх буквами „ес” .
Навчальна функція мети: |
Створення умов для активізації пізнавальної діяльності, спрямованої на опанування учнями новою буквою с та звуками с та с , вміннями:
|
Розвиваюча функція мети |
Організувати спільну діяльність спрямовану на:
|
Виховна функція мети |
Виховувати особистість, здатну до саморозвитку та самореалізації засобами мовленнєвої, інформаційної та продуктивно – творчої компетентності.
|
Тип уроку |
Урок вивчення нового навчального матеріалу. |
Обладнання |
Робочий зошит, дидактичний матеріал, танграм, звукова модель. |
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
Що навчанням грамоти з любов’ю називається.
Помилок не буде, факт !
Ми уважно поміркуємо,
Щоб вийшов добрий результат.
Розум і увагу прояви.
Активним і уважним будь,
Про старанність не забудь.
Впишіть своє ім’я і якості особистості, які притаманні Вам на літеру з якої розпочинається Ваше ім’я. А щоб швидше запам’ятати один одного, ми “сплетемо” віночок дружби.
Це – я. А хто Ви?
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Із слова починається мій рід.
Моя ласкава мамина єдина
Щебече соловейком на весь світ!
інтенсивне кусання кінчика язичка;
* жування язичка;
* подразнити язичком;
* висунути язичок і ніби ковтнути;
* чищення зубів.
* масаж губ;
* широко відкрити рок і показати зуби;
* п’ятачок.
* Стовпчик (вверх, вниз);
* Маятник (вправо, вліво);
* П’ять раз швидко поморгали;
* Закрили очі – погладили їх і уявили, що до них наступає позитивна
енергія.
(повітря вільно виштовхуємо)
Шум лісу - ш ,
Свист вітру - с ,
Комар - з ,
Джміль - ж ,
(повітря сильно виштовхуємо)
Пробитий м’яч - с .
Ми ідемо в ліс -іс, -іс, -іс
Прийшов у ліс наш клас -ас, -ас, -ас
Гриби чекають на нас - ас, -ас, -ас
Кошик швидко неси -си, -си, -си
Я ще й кошик принесу -су, -су, -су
Промовили:
а) повільно;
б) прискорюємо темп;
в) і ще найшвидше.
Старий Семен сказав своїм синам:
“Сини скосіть сіно”.
Сини скосили сіно.
Старий Семен сказав своїм синам:
“Спасибі”.
1. Виділення звука
Поміркуй: звук
літера
Світлофор хоч і “зелений”:
- Обережно, снігурі!
Слоненя на самокаті
Котить весело з гори.
Вимовте звук. Чи можна цей звук вимовити протяжно або проспівати?
(Повітря потрапляє на перешкоди)
Поміркуй! О голосний О приголосний
О твердий О м’який
О дзвінкий О глухий
2. Самостійний добір учнями слів.
- Допоможіть іменинниці С сервірувати святковий стіл.
Який посуд ви використаєте де зустрічається звук С ?
Які фрукти та овочі приготувала іменинниця?
(Високий рівень)
3. Синтетично – звукові вправи
- -
а ас , ас а са , с а
= =
4. Аналітичні звукові вправи ( - о - са , с , а )
ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З БУКВОЮ.
- Знайдіть в природі предмети, які вам нагадують літеру С. Хто має утруднення пропоную послухати вірша. В цьому нам допоможе згадати маленький страус.
Відгризла бублика шматок.
Буква С – як місяць в небі
Як маленький серпик в поле
Як окраєць хліба теплий
Кавуна шматок солодкий
ІV. ВПРАВИ З ЧИТАННЯ
На іменини прийшли з привітаннями друзі букви С, які пропонують вам виконати свої цікаві завдання.
V. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Підрахуй скільки свічок ти запалив на святковому торті, їх кількість відповідає рівню твоїх власних навчальних досягнень.
6 свічок – високий рівень
5 свічок – достатній рівень
4 свічки – середній рівень
1