Урок Тема. Звук с та с'. Позначення їх буквами „ес” .

Про матеріал
Навчальна функція мети: Створення умов для активізації пізнавальної діяльності, спрямованої на опанування учнями новою буквою с та звуками с та с , вміннями: - виділяти звук; - впізнавати його графічне зображення; - вимовляти звук і спостерігати за його артикуляційними особливостями; - розпізнавати та позначати його відповідною фішкою; - виконувати синтетично – звукові вправи; - аналізувати, зіставляти, порівнювати вимову та правопис букви с та звуків с, с. - Розвиваюча функція мети Організувати спільну діяльність спрямовану на: - збагачення, уточнення та активізацію словникового запасу дітей, розвиток орфоепічних навичок; - розвиток вмінь аналізувати навчальний матеріал, порівнювати встановлювати найсуттєвіше, діяти за аналогією; - становлення вмінь спостерігати, об’єктивно оцінювати рівень навчальних досягнень самостійно коментувати проміжні і кінцеві результати своєї діяльності. - Виховна функція мети Виховувати особистість, здатну до саморозвитку та самореалізації засобами мовленнєвої, інформаційної та продуктивно – творчої компетентності. Тип уроку Урок вивчення нового навчального матеріалу. Обладнання Робочий зошит, дидактичний матеріал, танграм, звукова модель.
Перегляд файлу

 

Тема. Звук   с та  с'. Позначення їх буквами  „ес” .

 

Навчальна функція мети:

 

Створення умов для активізації пізнавальної діяльності, спрямованої на опанування учнями новою буквою  с    та звуками    с   та   с , вміннями:

  • виділяти звук;
  • впізнавати  його графічне зображення;
  • вимовляти звук і спостерігати за його артикуляційними особливостями;
  • розпізнавати та  позначати його відповідною фішкою;
  • виконувати синтетично – звукові вправи;
  • аналізувати, зіставляти, порівнювати вимову та правопис букви  с   та звуків  с,  с.
  •  

Розвиваюча функція мети

 

Організувати спільну діяльність спрямовану на:

  • збагачення, уточнення та активізацію словникового запасу дітей, розвиток орфоепічних навичок;
  • розвиток вмінь аналізувати навчальний матеріал, порівнювати встановлювати найсуттєвіше, діяти за аналогією;
  • становлення вмінь спостерігати, об’єктивно оцінювати рівень навчальних досягнень самостійно коментувати проміжні і кінцеві результати своєї діяльності.
  •  

Виховна функція мети

 

Виховувати особистість, здатну до саморозвитку та самореалізації засобами мовленнєвої, інформаційної та продуктивно – творчої компетентності.

 

Тип уроку

Урок  вивчення нового навчального матеріалу. 

Обладнання

Робочий зошит, дидактичний матеріал, танграм, звукова модель.


 

ХІД УРОКУ

 

І.  ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

 

  1. Організація класу.

 

  • Ми починаємо урок,

Що навчанням грамоти з любовю називається. 

  • Самостійно ми працюємо –

Помилок не буде, факт !

Ми уважно поміркуємо,

Щоб вийшов добрий результат.

 

 

  • Посміхайся,  пробуй і твори,

Розум і увагу прояви.

Активним і уважним будь,

Про старанність не забудь.

 

  1. Знайомство з учнями.

 

  • Сьогодні на уроці навчання грамоти вітаю Вас я – Микола Андрійович. Бажаю Вам успіху. Тож, давайте познайомимося...

              Впишіть своє ім’я  і якості  особистості,  які притаманні Вам на літеру з якої розпочинається Ваше ім’я. А щоб швидше запам’ятати один одного, ми “сплетемо” віночок дружби.

 

 

 

 

 

 

 

 

      Це – я.           А хто Ви?

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

  1. Вступне слово учителя.
    • Із слова починається людина,

Із слова починається мій рід.

Моя ласкава мамина єдина

Щебече соловейком на весь світ!

  • Сьогодні ми з вами завітаємо на день народження нової букви – імя якої ви дізнаєтесь згодом.

 

  1. Мовна гімнастика

 

  • Язичок

інтенсивне кусання кінчика язичка;

* жування язичка;

* подразнити язичком;

* висунути язичок і ніби ковтнути;

* чищення зубів.

  • Губи

* масаж губ;

* широко відкрити рок і показати зуби;

* п’ятачок.

  • Очі

     * Стовпчик (вверх,  вниз);

     * Маятник (вправо, вліво);

     * П’ять раз швидко поморгали;

     *  Закрили очі – погладили їх і уявили, що до них наступає позитивна

        енергія.

  • Дихальна гімнастика

(повітря вільно виштовхуємо)

Шум лісу  -  ш ,

Свист вітру -  с ,

Комар  -  з ,

Джміль  - ж ,

(повітря сильно виштовхуємо)

Пробитий м’яч  -  с .

  • Чистомовка

Ми ідемо в ліс  -іс, -іс, -іс

Прийшов у ліс наш клас  -ас, -ас, -ас

Гриби чекають на нас  - ас, -ас, -ас

Кошик швидко неси   -си, -си, -си

Я ще й  кошик принесу  -су, -су, -су

  • Скоромовка

Промовили:

а)  повільно;

б) прискорюємо темп;

в) і ще найшвидше.

Старий Семен сказав своїм синам:

“Сини скосіть сіно”.

Сини скосили сіно.

Старий Семен сказав своїм синам:

“Спасибі”.

 

  1. Артикуляційно - слухові вправи

 

1.  Виділення звука

  • Сьогодні ми продовжуємо подорож до країни “Дивосвіт”. Перед вами танграм. Вам потрібно скласти елементи цієї літери. І ви узнаєте хто ж у нас іменинниця. Як вона називається? Це літера чи звук?

Поміркуй:                     звук  

               

        літера

  • А яким звуком вона позначається ми взнаємо послухавши віршик від привітного сонечка. Ви уважно послухаєте і скажіть який  звук зустрічається найчастіше. В цьому мені допоможуть мої помічники і подарують нам  насолоду від читання.

        Світлофор хоч і “зелений”:

      - Обережно, снігурі!

       Слоненя на самокаті

        Котить весело з гори.

  • То хто ж нас запрошує на день народження?

Вимовте звук. Чи можна цей звук вимовити протяжно або проспівати?

  • Повторіть за мною звук, дивлячись у дзеркало.

(Повітря потрапляє на перешкоди)

 

Поміркуй!   О  голосний  О  приголосний

   О твердий   О  мякий

   О дзвінкий  О  глухий

 

2.  Самостійний добір учнями  слів.

- Допоможіть іменинниці    С   сервірувати святковий стіл. 

  Який посуд ви використаєте де зустрічається звук  С  ?

  Які фрукти  та овочі приготувала іменинниця?

  (Високий рівень)

 

3. Синтетично – звукові вправи 

    -       -

а    ас ,  ас     а      са ,  с а

  =       =

 

4.  Аналітичні звукові вправи   ( - о   - са , с , а )

 

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З БУКВОЮ.

 

  1. Показ букви вчителем (великої, малої).

 

  1. Зіставлення:
  • Розгляньте велику і малу літеру;
  • Чим вони відрізняються  (розміром);
  • Чим вони схожі (будовою).
  • Запам’ятай їх.
    1. Знаходження в природі предметів, які схожі на дану букву.

- Знайдіть в природі предмети, які вам нагадують літеру С.  Хто має утруднення пропоную послухати вірша. В цьому нам допоможе згадати маленький страус.

  •             Сіла мишка у куток,

Відгризла бублика шматок.

 Буква С – як місяць в небі

 Як маленький серпик в поле

 Як окраєць хліба теплий

 Кавуна шматок солодкий

  1. Малювання предметів, на які схожі дана буква. Друкування малої і великої букви в зошитах.

 

  1. Ознайомлення з місцем букви в касі розрізної азбуки.

 

ІV. ВПРАВИ  З ЧИТАННЯ

 

На іменини прийшли з привітаннями друзі букви  С, які пропонують вам виконати свої цікаві завдання.

  • Хто зображений на першому малюнку. Чому саме ця пташка?  Що вона нам пропонує?
  • Послухайте запис і скажіть хто приготував нам наступне завдання. Допоможіть собачці по слідам знайти іменинницю (Прочитайте речення).
  • Хто всіх гостей зачарував своїм співом? Допоможіть соловейкові використовуючи запропоновані букви скласти слова.
  • Ось до іменинниці завітав цілий гурт снігурів, але один з них прилетів без запрошення. Вгадайте який з них.
  • Дідусь Семен сам спіймав смачну рибку, щоб пригостити гостей. Що це за риба? Підказку прочитайте на відерці дідуся.
  • Нажаль не всі запрошені змогли прийти на свято, але вони надіслали вітання. Відгадай мешканці яких квартир надіслали поздоровлення.    

 

V. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Підрахуй скільки свічок ти запалив на святковому торті, їх кількість відповідає рівню твоїх власних навчальних досягнень. 

  6 свічок – високий  рівень

 

  5 свічок – достатній рівень

 

   4 свічки – середній рівень

1

 

doc
Додано
13 квітня 2019
Переглядів
841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку