Урок. Тема: "Звуки голосні та приголосні. Овочі та фрукти. Подовжена похила лінія з петлею вгорі."

Про матеріал
Формувати в учня уміння писати лінію та петлю вгорі; вдoсконалювати орфографічну грамотність; рoзвивати зв’язнe мoвлення, вміння aналізyвати матеріал; фoрмувати критичнe мислeння, гнyчкість рoзуму, крeативність, приймати прaвильні рiшення; вихoвувати любoв до свoго нарoду, до рідної мови.
Перегляд файлу

Тема. Звуки голосні та приголосні. Овочі та фрукти. Подовжена похила лінія з петлею вгорі.

Очікувані результати:

- розрізняє голосні та приголосні звуки;

- обирає букви на позначення звуків на письмі;

- називає овочі та фрукти за допомогою малюнків;

- пише подовжену похилу лінію з петлею вгорі з допомогою.

Формувати предметні компетентності:

  •    формувати в учня уміння писати лінію та петлю вгорі;
  •    вдoсконалювати орфографічну грамотність;
  •    рoзвивати зв’язнe мoвлення, вміння aналізyвати матеріал;
  •    фoрмувати критичнe мислeння, гнyчкість рoзуму, крeативність, приймати прaвильні рiшення;
  •    вихoвувати любoв до свoго нарoду,  до рідної мови.

 

Ресурси уроку: дзеркальце, малюнки овочів та фруктів, зошит з друкованою основою, ноутбук.

Предмет: формування навичок читання та письма

Стіна слів: голосні звуки, приголосні звуки, фрукти, овочі.

Хід уроку

І. Актуалізація знань.

Гра «Чарівне дзеркальце» (Додаток 1)

  • Спробуй  повторювати (віддзеркалювати) звуки за мною: [о, і, ж, л’, л, к, п, а, м, д, д’, т, т’, у, ф]
  • Працюємо за  інструкцією.

Інструкція:

  • Повторюй звуки спочатку  за мною і дивись на малюнок, а потім ще раз, але дивись у дзеркальце.
  • Спостерігай як у вимові звука приймають участь органи мовлення: губи, язик, зуби

Питання:

  • Чи всі звуки проходили вільно чи деколи тобі заважали язичок і зубки?
  • Які  звуки вимовлялися легко?
  • Які звуки зустрічали перешкоди (були зімкнені губи, язик перешкоджав)

Порівнюємо ще раз

  • вимовляємо звуки [о], [у], [а] тощо вимовляємо вільно, без перешкод, їх можна проспівати, вимовити дуже голосно, прокричати. (експериментуємо)
  • вимовляємо звуки [б], [з], [к] тощо протяжно вимовити чи проспівати не можна, під час їхньої вимови струмінь видихуваного повітря натрапляє на різні перешкоди (губи, зуби, язик); прокричати такі звуки також не можна.

ІІ. Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні будемо вчитися розрізняти голосні та приголосні звуки. Також ми поговоримо про овочі та фрукти та напишемо подовжену похилу  лінію із петлею вгорі.

ІІІ. Перегляд уривка із відео (ресурси) з 1хв 44 с до 3 хв 12 с: голосні

- Як ти думаєш, які звуки – голосні чи приголосні використовували  Кіт і Мишенятко коли заблукали?

-  Давай ще раз послухаємо як вони кликали на допомогу.

Висновок

- Голосні звуки можна вимовляти вільно, без перешкод, їх можна проспівати, вимовити дуже голосно, прокричати.

Завдання 1

  • Читаємо склади вголос (Додаток 2)
  • Називаємо голосні звуки.

Завдання 2

  • Розфарбовуємо букви, які позначають лише голосні звуки (Додаток 3)

ІV. Читання учителем вірша про приголосні  (Додаток 4)

  • Прочитай букви, що записані. Кого побачили на дорозі Кіт і Мишенятко?
  • Вимов слово носоріг? Подивись на записане слово і малюнок (Додаток 5).
  • Назви всі звуки окрім голосних. Це приголосні звуки.

V. Перегляд уривка із відео (ресурси) з o з 3хв 12 с до 4.02 : приголосні

- Які голосні звуки є у слові «носоріг»?

Завдання 1

- Які звуки позначають букви, які ми не розфарбували?

- Назви ці звуки і розфарбуй їх синім кольором.

VІ. Пальчикова гімнастика (Додаток 6)

VІІ. Досліджуємо фрукти та овочі (Додаток 7)

- Запропонуйте взяти цеглинки Lego двох кольорів (синій –приголосні звуки; червоний – голосні)

-  Які  фрукти твої улюблені?

- Давай спробуємо надавати сигнал підняттям вгору цеглинки певного

кольору під час вимови назв фруктів.

-  Які овочі ти любиш їсти?

- Давай спробуємо надавати сигнал підняттям вгору цеглинки певного

кольору під час вимови назв овочів.

  • Яких букв у абетці більше? Тих, що позначають приголосні звуки чи

голосні?

VІІІ. Письмо подовженої похилої лінії з петлею вгорі (Додаток 8)

  • Подивись уважно. Наведи хвостики наших овочів. Чи схожі вони на елемент який ми сьогодні будемо писати?
  • Напишемо разом подовжену похилу лінію з петлею вгорі.
  • Спробуй самостійно написати рядочок за допомогою крапочок (Додаток 9)

Інструкція

1. Починаємо писати від верхньої рядкової лінії

2. Ведемо з нахилом угору

3. Заокруглюємо під верхньою міжрядковою лінією ліворуч і ведемо довгу пряму вниз до себе

4. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч

5. Дописуємо до верхньої лінії робочого рядка

6. Ведемо вниз на себе довгу пряму лінію до нижньої міжрядкової

ІХ. Читаємо слова (Додаток 10)

  • Прочитаємо слова.
  • Назви букви, які позначено блакитним кольором.
  • Які звуки вони позначають?
  • Шукаємо слово, що відповідає малюнку.

Х. Рефлексія

Щоденні 5

Робота зі словами Стіни слів: Приголосні. Голосні (Додаток 11)

  • Спробуємо пройти лабіринтом, розмальовуючи клітинки з літерами, що позначають на письмі голосні звуки.
  • Прочитаємо літери що залишилися нерозфарбованими.
  • Які звуки вони позначають?

 

 

Список використаних джерел

1. Ресурси сайту Розвиток дитини https://childdevelop.com.ua/worksheets/4335/

2. Голосні та приголосні звуки https://www.youtube.com/watch?v=Fmsu3LQroRs

3. І. Большакова «Українська мова. Буквар» (підручник для учнів 1 класу)

4. Зображення з мережі Інтернет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:Додаток 1

Додаток 2

 

Додаток 3

Додаток 4

 

 

Додаток 5

Стих Носорог читать для детей онлайн из коллекции про животных ~ Skazki.land

                Н О С О Р І Г

 

 

 

Пальчикові ігри. Для всіх вікових груп. - Книжковий інтернет-магазин -  Видавництво РанокДодаток 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 7

овочі та фрукти картинки для дітей

Розмальовка огірокДодаток 8

Гарбуз розмальовка

Прописи, Уроки письма, Обучение письмуДодаток 9

Додаток 10

Додаток 11

 

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
Інкл
Додано
24 жовтня 2022
Переглядів
2064
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку