Письмо малої літери г, ґ. Підготовчі графічні вправи.
Таблиці додавання й віднімання числа 2. Задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Обчислення значень виразів.
Які бувають рослини. Дерева, кущі, трав'янисті рослини рідного краю, їх будова. Практична робота: упізнавання дерев, кущів, трав за наочністю.
Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи з м’ячем. Вправи на релаксацію. Перекидання м’яча у парах. Рухлива гра «Донеси м’яч»
Інтегруються предмети: навчання грамоти, математика, трудове навчання, фізична культура.
Мета тематичного дня:
Очікувані результати: учні отримають обчислювальні навички додавання і віднімання чисел, засвоять принципи роботи із таблицями додавання і віднімання числа 2; повторять та закріплять знання про вивчені звуки та букви; вдосконалять навички передавання власних спостережень та почуттів засобами слова; розвинеться дрібна моторика; отримають загальне розуміння про гостинність; розширится знання учнів про аплікацію, набудуться вміння складати предметну аплікацію з рослинного матеріалу, підбирати листя за формою, розміром, кольором; розвинеться художній смак, творчі здібності, фантазія; забезпечиться виховання любові до природи, бережного ставлення до навколишнього природного середовища.
Обладнання: «Буквар», 1 клас, Н.С. Вашуленко, предметні малюнки (гном, його подруга, фрукти), різнокольорові літери; «Математика», 1 клас, М.В. Богданович; робочий зошит із друкованою основою; предметні картки, таблиці додавання та віднімання числа 3, картки зі словами «Сіли», «Прилетіли», «Стало», опорні схеми; повітряні кульки, волейбольні м’ячі, секундомір; підручник Тименко В.П. «Трудове навчання 1 клас»; зразки аплікацій, засушене листя різних кущів і дерев, ножиці, олівець, пензлик для клею, клей ПВА, серветка, аркуш картону.
ЗМІСТ ЗАНЯТЬ ПРОТЯГОМ ДНЯ
1 частина
І. Етап орієнтації мотивації діяльності (для всього дня)
1. Створення сприятливої атмосфери (2 хв).
Любі діти!
Всі за парти ми сідаємо,
Працювати починаємо.
‒ Діти! У нас сьогодні з вами гість
Він вам про себе розповість,
Загадку спробує задати,
Яку вам треба розгадати.
Ношу замість шапки веселий ковпачок
І ростом невеличкий, з дитячий кулачок.
З ліхтариком по лісу ходжу я перед сном
І звуть мене, звичайно, як дітки? …. (Гном).
Прийшов до вас у гості
Із казки, де добро
І радість, і турбота
Живуть всі за одно.
Раніше я у школі
Ніколи не бував,
То ж дякую я долі,
Що в клас ваш завітав!!!
- Діти, нашого гостя звуть гном Гордійко і сьогодні він, разом із вами проведе чудовий та цікавий день, дізнається багато цікавого і нового.
2. Мотивація (3 хв)
Вступне слово вчителя
‒ Гостинність одна із визнаних чеснот людини. Адже добра людина – завжди гостинна, вона поважає тих, хто завітав до неї у гості. Ось і сьогодні до нас із вами прийшов гномик Гордійко, тож давайте покажемо йому, які ми із вами гостинні, як можемо цікаво та весело провести час із нашим гостем.
Робота над скоромовками
На початку давайте покажемо гномику, які ми із вами вправні у скоромовках:
Гном в гаю гуляв годину,
Назбирав грибів корзину.
Йшла Ганнуся в гастроном,
Їй шагав назустріч гном.
Ніс з грибами він корзину,
Дав Ганнусі половину.
Два ґазди і дві ґаздині
Гаразд газдували,
Їм газується й донині,
Бо – гараздували.
‒ Молодці діти. Думаю, що наш гість сьогодні обов’язково запише слова цих скоромовок і буде їх розповідати усім у себе в лісі.
‒ Сьогодні ми виконаємо такі завдання. Дивимось на зоровий план заняття
ІІ. Етап цілепокладання
1. Гра «Колони». Тренування у шикуванні (2 хв)
– Ви знаєте діти, що гноми – дуже організовані. Коли вони збираються у групи, то шикуються у колони. Давайте, покажемо Гордійкові, що ми теж вміємо стояти у стійці та шикуватись.
2. Гра «Ногою по кулі» Робота в парах (3 хв).
‒ Добре, а тепер зіграємо у гру із надувними кульками, які люб’язно нам із лісу приніс наш гість – гном Гордійко.
Діти розбиваються по парах і стають на відстані один від одного у 3-и кроки. У кожної пари є по одній кульці, яку вони за сигналом мають штовхнути у бік напарника таким чином, щоб той зміг відбити кулю у протилежному напрямі, а кулька – не торкнулась землі.
3. Розв’язування задач (5 хв.)
А тепер гном Гордійко приготував для вас декілька задачок, давайте спробуємо їх разом розв’язати:
4. Гра «Впіймай слово на гачок» (3 хв)
Сом – гном – сом – сом
Кора – гора – кора – кора
Грай – край – край – край
Калина – калина – Галина – калина
5. Формулювання мети й проміжних цілей заняття (5 хв)
‒ Як ви думаєте, чим сьогодні ми із вами будемо займатись протягом дня?
Гарний буде в нас урок –
Слів напишемо рядок,
У яких є буква «ге», (показуємо літеру «ге»)
А можливо – не «ге», а «ґе», (показуємо літеру «ґе»)
Їх не сплутає ніхто!
Знають в класі всі давно:
Буква «ґе» – з ріжком вгорі,
Буква «ге» – гачок собі.
Ґава й гуска – ось вони,
Кажуть: ручки беріть всі.
- Сьогодні ми будемо писати букви «ге», «ґе», поєднання їх з іншими буквами, а також будемо складати і записувати прислів’я, списувати з друкованого шрифту.
Також, ми разом із нашим гостем Гордійком будемо мандрувати у країні «Математика» і сьогодні будемо складати таблиці додавання і віднімання числа 2, розв’язувати задачі на збільшення і зменшення на кілька одиниць.
Ну і звичайно, ми із вами сьогодні будемо займатись спортом, бо як кажуть:
Нам відомо – це чудово,
Коли ти і ми здорові.
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.
Є один рецепт у світі –
Він усім підходить дітям:
Якщо будем спорт любити,
Зможем років сто прожити.
А тому, сьогодні на занятті у нас будуть ігри з м’ячем, загально розвивальні вправи, направлені на підвищення вашої майстерності роботи із м’ячем.
І нарешті, ви дізнаєтесь, що ж треба робити, щоб гостям у вашому домі було затишно і приємно. А для цього, ми навчимо Гордійка робити цікаві казкові вироби, якими можна прикрасити будинок, або подарувати гостю на знак приязності.
2. Прогнозування змісту й результатів діяльності (1 хв)
‒ Ми сьогодні виконаємо із вами багато різних вправ. Ви, та, сподіваюсь наш гість Гордійко: набудете навички написання діркових та великих букв Г, г та Ґ, ґ, вдосконалите навики письма та зв’язного мовлення; вдосконалите уміння розв’язувати задачі та зрозумієте принцип укладання таблиць додавання і віднімання числа 2; зможете власноруч зробити виріб із природних матеріалів із зображенням персонажів казок та мультфільмів; зрозумієте техніку роботи із м’ячем, укріпите поняття дружби та взаємодопомоги.
ІІІ. Етап Цілереалізації
1. Організація навчальної діяльності. Гра «Знайди пару» (3 хв).
‒ Отже, перше наше завдання – допомогти гному Гордійкові знайти пару
Ґирлига |
ціпок |
Ґелґочуть |
птах (ворона) |
Ґвалт |
крик, шум |
Ґатунок |
велика сіра муха |
Аґрус |
ягода |
Ґава |
гуси дуже кричать |
Ґанок |
застібка на одязі |
Ґедзь |
сорт |
Ґудзик |
прибудова з майданчиком |
2. Написання рядкових і великих букв Г, г та Ґ, ґ (2хв)
‒ Які букви схожі між собою? Чим вони відрізняються?
‒ Коли вживаємо велику літеру?
3. Фізкультхвилинка (1хв)
А тепер всі дружно встали:
Будемо робити вправи.
Руки – вгору, руки – вниз
І легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз – присіли,
Другий – встали.
Всі за парти посідали,
Вчитися знову почали.
5. Розв’язування задачі на знаходження суми (5 хв).
Читання вчителем умови задачі:
‒ Гном Гордійко несе у корзинці 3 червоних яблука і 2 жовтих. Скільки яблук несе гном?
‒ Прочитайте умову задачі.
‒ Прочитайте запитання.
‒ Що означає в задачі число 3?
‒ Що означає в задачі число 2?
‒ Про що запитується в задачі?
‒ Поясність, чому задачу розв’язали так: 3 + 2?
‒ Яка правильна відповідь?
4. Завдання усного рахунку (3 хв).
- Скільки буде:
2 частина
6. Розв’язування задачі на збільшення на кілька одиниць (5 хв).
Читання вчителем умови задачі:
‒ Мама гномика Гордійка попросила принести із лісу 5 суниць для пирога, а маленький гном приніс на 3 суниці більше. Скільки суниць приніс Гордійко мамі?
‒ Прочитайте умову задачі.
‒ Прочитайте запитання.
‒ Що означає в задачі число 5?
‒ Що означає в задачі число 3?
‒ Про що запитується в задачі?
‒ Що означають слова «на 3 суниці більше»?
‒ Якою дією розв’яжемо задачу?
‒ Яка правильна відповідь?
7. Перевірка пластики тіла (7 хв).
Гуси гучно ґелґотали –
Горобці зерно клювали.
Гуси гонять горобців,
Голубок на ґанок сів.
1. В. п.: основна стійка, ноги нарізно, руки в сторони. 1-4 – хвилеподібні рухи руками.
2. В. п.: основна стійка. 1-4 – нахили тулуба вперед: прогнувшись, руки назад.
3. В. п.: стійка руки в сторони. 1-4 – нахили тулуба вліво, вправо.
4. В. п.: основна стійка. 1-4 – присідання, руки вперед і повернення у в. п.
8. Утворення і написання складів (2 хв)
На дошці прикріплено різнокольорові літери.
9. Гра «Назвіть слово, в якому є записаний склад» (1 хв)
Ґудзик упав і скотився під ґанок.
Ґава подумала: з’їм на сніданок.
І гонорово ґава ходила,
Ґудзик шукала – ґулю набила.
10. Робота із підручником (с. 60) (7 хв).
– За числовими відрізками скласти вирази на додавання і віднімання числа 3 та обчислити їх значення.
– Розв’язати текстові задачі.
а. Читання вчителем умови задачі.
б. Аналіз задачі:
– Що відбулось із синичками? (Вони сиділи на годівниці. Потім прилетіли ще 3 снігурі).
Учитель закріплює на дошці карту зі словом «Сиділи».
Учитель закріплює поруч зі словом «Сиділи» картку із цифрою 7.
Учитель під карткою «Сиділи» закріплює карту зі словом «Прилетіли» і картку із цифрою 3.
Прикріпити картку із цим словом під іншими двома.
Прикріплюємо картку зі знаком питання біля слова «Стало».
Повторити задачу за опорними словами.
11. Самостійна робота (5 хв).
– Розв’яжіть приклади:
8 + 1 - 2
6 – 2 + 1
5 + 1 - 2
– Назвіть приклади з однаковими відповідями. (7 + 2; 8 + 2; 6 - 2; 0 + 2; 3 + 2; 2 + 3; 8 – 2; 9 – 2)
– Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання. (2- 2; 3-2; 4 - 2; 1 + 2; 3 + 2; 4 + 2)
12. Фізичні вправи (8 хв.).
Передачі м’яча з рук у руки в парах.
а. Діти шикуються у ряд – пліч опліч. Першій дитині дається волейбольний м’яч. Задача дітей – передати м’яч своєму сусіду таким чином, щоб той не впав на землю. Гра відбувається також і у зворотному напрямку.
б. Рухлива гра «Донеси м’яч».
Діти розбиваються на пари. Пари гравців змагаються між собою, намагаючись якнайшвидше добігти до фінішу:
Перемагає пара, яка дісталася фінішу першою без втрати м'яча.
14. Вправа на релаксацію (3 хв).
Вправа «Муха»
Діти зручно сідають: руки вільно лежать на колінах, плечі та голова опущені, очі заплющені. Та уявляють собі, що на їх обличчя намагається сісти муха. Бона сідає їй то на ніс, то на ротик, то на лоб, то на очі.
Завдання дитини – не розплющуючи очей, відігнати набридливу комаху.
3 частина
15. Робота за Букварем (с. 87) (7 хв)
1) Гра «Додай словечко».
Він червоний у середці,
Родич моркві, ріпі, редьці.
Здавна хронові свояк,
Називається... (буряк).
Нас шанують недаремно:
Дух наш свіжий і приємний,
На канапці і в салаті
Ми і в будень, і на святі.
Нас вживають залюбки,
Маєм назву... (огірки).
Сидить на грядках в семи сорочках,
На всіх нарікає, усім допікає,
Сердита бабуля,
А зветься... (цибуля).
- Доберіть загальну назву до слів-відгадок. (Овочі)
- Де ростуть овочі?
- Давайте уявимо, що ми відвідали город у бабусі і дідуся. Послухайте текст і скажіть, як їх звати.
2) Читання вчителем оповідання «Восени на городі» .
– Як звали бабусю і дідуся?
– Які господарі дідусь і бабуся?
– Хто їм допомагав?
– Що робили внуки?
– Які дари виросли на городі восени?
– Що зроблять господарі з багатим урожаєм огірків?
– Хто зображений на малюнку?
– Що тримає в руках Галинка? Хто їй допомагає? Чи допомагаєте ви своїм рідним? Розкажіть.
16. Бесіда (3 хв)
– Чи доводилось комусь із вас почуватися незручно, перебуваючи в гостях?
– Чим це можна пояснити?
– Що слід робити, щоб перебування у вашому домі приносило гостям задоволення? (Заздалегідь дізнатися про інтереси гостей, подумати, чим їх зайняти, пригостити.)
18. Виготовлення аплікації (25 хв)
Для того, щоб зробити приємне нашому гостю – гному Гордійку, сьогодні ми зробимо предметну аплікацію із засушеного листя дерев і кущів.
Давайте спитаємо у Гордійка, якої тваринки чи якого казкового героя йому не вистачає взимку?
Загадка:
В мене довгий хоботок,
З квітів збираю я пилок.
Ще яскраві крильця маю,
Безтурботно я літаю. (Метелик)
– Ну, якщо так, то давайте зробимо для нашого гостя подарунок – аплікацію у вигляді чарівного метелика.
Розгляд зразків виробів.
– Уважно розгляньте зразок. Кожен листочок щось нагадує: тулуб чи крильце. Технологія виготовлення виробу. Слово «аплікація» в перекладі з латинської мови означає «накладання» матеріалів різної форми на основу. Предметна аплікація – це створення одного предмета (наприклад, метелика).
Спочатку заплющіть очі й уявіть свого казкового метелика. Уявили? А тепер намалюйте образ цього птаха олівцем – ви отримали ескіз, за яким можна виготовити аплікацію. Перш за все доберіть листя певної форми, яке нагадувало б вам певні частини метелика: голівку, тулуб, крильця. Від листків, узятих для аплікації, відрізують черешки. За основу краще взяти тонкий картон світлих тонів, щоб зображення на ньому було контрастним і добре виділялося. Закріплюють листя на основі за допомогою клею ПВА. Його наносять тонким шаром, використовуючи пензлик. Краще наносити клей не на всю поверхню листочка, а лише краплями на середину і край, потім розмастити по всій поверхні. Якщо клей під час розгладжування листочка на папері виступає, то не можна його витирати пальцями. Для цього слід використовувати серветку. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів. Закріплення нового матеріалу. Послідовність виготовлення предметної аплікації.
Повторення правил техніки безпеки.
Самостійна робота.
4 частина
19. Вправа «Долоні» (3 хв)
— Де ваші долоні? — Діти показують руки, склада-
Тут-тут-тут! ють в кулачки.
А в долонях пальчики живуть. Розкривають кулачки і пока-
Працювали пальчики — зують пальчики в русі.
не лінувалися:
Ліпили, ліпили, малювали, Імітують ліплення, будівниц-
Будували, будували — тво.
зупинилися.
А потім, а потім, а потім Повільно опускають руки на
стомилися, стіл.
20. Прибирання робочих місць (3 хв)
21. Творча робота (2 хв)
– Ідучи за стрілками, прочитайте прислів’я і запишіть його.
– Як ви розумієте це прислів’я?
22. Робота з підручником (6 хв)
- Вчимось у парі працювати,-
І дружбу цінувати.
І ряд – ( 7) ІІ ряд –( 9) ІІІ ряд – ( 8)
2 + 2 +3 = 7 6 + 2 + 1 = 9 6 + 1 + 1 = 8
4 + 2 + 1 = 7 4 + 2 + 3 = 9 4 + 1 + 3 = 8
23. Фізкультхвилинка (2 хв)
«На зеленій галявині»
На зеленій галявині, Діти ходять по колу.
Де рясна трава,
Дзюркотить криниченька,
Чиста, лісова.
До води схиляються Нахили тулуба вперед, руки
Квіти запашні. витягнуті вперед, слідкують по-
Камінці поблискують глядом за витягнутими пальцями.
В темній глибині.
Ми збирали ягоди, Збирають ягоди: слідкують за
Забрели сюди. рукою, присідають.
Відпочити в затишку сіли
край води. Ходять в лісі шелести, Ходьба.
дзюркотить вода —
Це казки криниченька
нам розповіда.
24. Аналіз та оцінювання учнівських робіт (4 хв).
‒ А тепер, хто хоче, може подарувати свою роботу іншому, або гномику Гордійку, або віднести її додому і подарувати її батькам чи повісити на видному місці, що б усі бачили та милувались.
IV. Етап рефлексійно-оцінюючий.
1. Підведення підсумків (1 хв)
- Дітки, що найбільше запам’яталось на заняття? Яке завдання було цікаве? (Відповіді дітей).
2. Вправа «Мікрофон» (3 хв)
3. Заверши почате речення (3 хв)
«Була на занятті цікавою робота з…»
«Із заняття я зрозумів, що…»
«Тепер я вмію…»
4. Вправа на релаксацію «Усмішка» (4 хв).
Закрийте очі та уявіть собі, що ви бачите перед собою на малюнку гарне сонечко, рот якого розплився в широкій посмішці. Посміхайтеся у відповідь сонечку і відчуйте, як посмішка переходить у ваші руки, заходить до долонь. Зробіть це ще раз і спробуйте посміхнутися ширше. Розтягуються ваші губи, напружуються м’язи щік. Дихайте і посміхайтеся, ваші руки і долоні наповнюються усміхненою силою сонечка. А тепер потягніться і на рахунок «три» відкрийте очі. Чарівний світ наповнив вас свіжими силами та енергією.
5. Підсумкове слово (2 хв).
- Молодці, протягом дня ви виконали багато завдань, бо були активними, старанними. З вами було дуже цікаво і гномику Гордійку. Скажемо йому усі разом: «До побачення. До нових зустрічей!».
Дякую Вам за заняття!