Тема уроку: Урок тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів «Природно- заповідний фонд України».
Мета уроку: перевірити рівень знань і практичних вмінь та навичок учнів ; удосконалити в процесі виконання роботи навички узагальнення, систематизації, аналізу здобутих знань.
Тип уроку: контроль та коригування навчальних досягнень учнів
Засоби навчання: стінна фізична карта України, атлас, завдання для тематичного контролю знань учнів.
Хід уроку
І. Організація навчально - пізнавальної діяльності учнів.
1 . Організація уваги і роботи учнів.
Інструктаж щодо організації робочого місця.( На парті залишить: атлас , контурна карта, зошит для тематичного контролю, ручка).
2. Повідомлення теми і завдань.
Говоримо кількість завдань, регламент.
3. Мотивування навчально-пізнавальної діяльності.
Сьогодні ви продемонструєте свої знання з теми «Природно-заповідний фонд».
4.Ознайомлення учнів з критеріями оцінювання їхніх навчальних досягнень.
1-6 завдання по 1 балу (6 балів);
7-10 завдання по 2 бали (6 бали);
ІІ. Тематичний контроль і коригування.
1.Перевірка знань фактичного матеріалу та вміння розкривати елементарні зв’язки між географічними об’єктами і явищами.
1)Природо-заповідний фонд це:
А) території або акваторії, які виділені для збереження й охорони типових або унікальних природних комплексів і об’єктів;
Б) природоохоронні науково-дослідні установи з міжнародним статусом;
В) ділянки суші і водного простору, природні комплекси та об'єкти якi мають особливу природоохоронну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність.
2) Природні заповідники це:
А) території або акваторії, які виділені для збереження й охорони типових або унікальних природних комплексів і об’єктів;
Б) природоохоронні науково-дослідні установи з міжнародним статусом;
3) До природно-заповідного фонду належать:
А) природні й біосферні заповідники національні природні парки, регіональні ландшафтні парки, заказники;
Б) ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки.
4) Біосферний заповідник це:
А)ботанічний сад;
Б) природоохоронні науково-дослідні установи з міжнародним статусом;
В) природоохоронними рекреаційними установами місцевого чи регіонального значення, що створюються з метою збереження в природному стані типових або унікальних природних комплексів та об'єктів,.
5) Які природо заповідні об’єкти є національними природними парками
А) Канівський, Поліський;
Б) Дунайський, Асканія-Нова;
В) Софіїіка, «Тростянець»
Г) Шацький, «Синевир»
6) Укажіть документ, що належить до нормативно-правових актів екологічного законодавства
А) Закон України « Про фермерське господарство»
Б) Житловий кодекс України
В) Закон України «Про природо-заповідний фонд »
2. Перевірка знання учнями основних понять, причинно-наслідкових зв’язків і закономірностей; спроможності пояснювати їх суть, наводити переконливі аргументи, приклади.
Дайте визначення поняття:
7) Регіонально ландшафтні парки – це
3. Перевірка досвіду застосування учнями знань на репродуктивному і продуктивному рівнях.
8) 11 грудня 2009 р. створено парк з метою збереження, відтворення й ефективно використовування природних комплексів та об’єктів, що мають особливу природоохоронну, оздоровчу, історико-культурну, наукову, освітню ї естетичну цінність. Парк має географічні координати 50º пн.ш та 32º сх.д
Напишіть назву регіонального ландшафтного парку
4. Визначення рівня оволодіння учнями вмінь і навичок та їх застосування у стандартних і нестандартних умовах. Робота з картами, графічні завдання на контурних картах тощо. Контроль оволодіння алгоритмами виконаних практичних робіт.
9) За допомогою карти атласу зробіть необхідні розрахунки та заповніть пропуски в тексті. Напишіть назву регіонально ландшафтного парку, та опишіть коротко його.
Із міста Полтава(координати:__________________________) виїхав автобус до міста Пирятина (координати:____________________)
5. Творче застосування знань, вмінь і навичок з метою здобуття нових знань. Виконання завдань проблемного спрямування.
10) Порівняйте критерії виділення природних і біосферних заповідників
ІІІ. Підбивання підсумків роботи учнів.
Повідомлення правильних відповідей. Самооцінювання учнів.
ІV. Коментоване пояснення домашнього завдання.
V. Підбивання підсумку уроку.