Урок "The world of books"

Про матеріал

Ознайомити учнів з новими ЛО, вчити читати та розуміти текст.

Розширяти кругозір учнів, вчити діалогічному та монологічному мовленню, вчити висловлювати свою точку зору.

Виховувати інтерес до книги, бережливе ставлення до неї.

Перегляд файлу

Topic: The world of books.

Aim: Ознайомити учнів з новими ЛО, вчити читати та розуміти текст.

Розширяти кругозір учнів, вчити діалогічному та монологічному мовленню, вчити висловлювати свою точку зору.

Виховувати інтерес до книги, бережливе ставлення до неї.

 

  1. Organization of the lesson.
  1. Warm-up.
  • Match the author and the book.

Lewis Carrol                                         “The Adventures of Tom Sawyer”                            

A. A. Milne                                           “The Jungle Book”

Rudyard Kypling                                   “Mary Poppins”

Mark Twain                                           Alice in Wonderland”

Pamela Travers                                      “Harry Potter”     

J. Rowling                                              “Winnie-the-Pooh”

  1. Aim.
  • What is the topic of our lesson?
  • Today we will speak about books. The topic of our lesson is “Books are our friends”.
  1. Working with sayings.

Reading is to the mind what exercise is to the body” – Richard Steele.

“For a living man there is nothing more wonderful than a book! They teach us and open their hearts to us as brothers” – Charles Kingsley.

 

  1. The main part.
  1. Vocabulary work.

wizard

deals with

powerful

common

fears

weaknesses

recommend

  1. Reading the text.

Ex. 2, p. 84

  1. Post-reading task.
  • Answer the questions in writing form.
  • What book did Ann read last week?
  • What was it about?
  • Did she like it or not?
  • Why does Ann recommend this book to her friend?
  1. Acting the dialogue.

Ex. 4b, p. 85

  1. Active rest.

Ex. 2, p. 86

  • Read and match the discriptions with pictures.
  1. Learning good advices.
  • When do you take the books?
  •  Read some advices how to use books.
  1.  Grammar work.

Ex. 6, p. 89

  • Write down questions to the first sentence.
  1. Reading the poem.
  • Do you know poems about books?
  • Liza, please, recite the poem about books.
  1. Making a Mind-Map.
  • Stick the character’s picture to the stand “My favourite literary character”.

 

  1. Summarizing.
  • What we did at our lesson?
  • Your homework is ex. 5, p. 87. You must write about your favourite literary character.
  • What are your favourite characters?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Несвіт А.М.)
Додано
14 квітня 2018
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку