Тихий океан. Рослинний і тваринний світ тихого океану
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1.Привітання учнів.
- Добрий день!
2.Психотренінг
Вправи «Долоньки» ( вч. доторкніться один до одного долоньками ,відчуйте тепло від вашого дотику, посміхніться один одному і окажіть який у вас настрій. Діти показують «клас»!)
3.Вправа «Очікування»
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- Яким на вашу думку повинен бути наш урок?
- А якими маєте бути ви, щоб усе нам вдалося? (Діти відповідають).
Ми маємо співпрацювати разом з вчителем та один одним.
Працювати творчо.
Працювати активно.
Бути уважним один до одного.
Поважати один одного.
Вміти поступатися.
Чути один одного.
4. Фенологічні спостереження. Читання вірша І.Я.Франка
« Дрімають села».
Вчитель: Послухайте вірш. – яка відмінність осені з вірша І. Я. Франка і осені яка зараз за вікном.
Дрімають села. Ясно ще
Осіннє сонце сяє,
Та холодом осіннім вже
В повітрі повіває.
Темно – зеленії садки
Дрімають вже без плоду
І тихо гріються хатки,
І верби гнуться в воду
Ще ліс не стогне ти м важким,
Осіннім, довгим тоном
І ще стрілою ластівки
Звиваєсь над загоном.
Учень:- Сьогодні 27 листопада . на минулому тижні сонце сонце опустилося ще нижче, переважала…..погода.
1.небо….-
2.темпратура….-
3.вітер….-
4.опади….-
Вчитель: а зараз заповніть самостійно календарі погоди.
(вивішує у куточок природи.)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Учні: ми розпочали вивчати тему: «Природа материків і океанів»
1уч. Світовий океан – це водна оболонка землі, яка омиває всі материки та острови і займає близько 71% поверхні земної кулі.
2уч. Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний льодовитий океан – утворюють світовий океан,ці океани сполучаються між собою.
Учень : це Тихий океан.
Вчитель : Отже,тема нашого уроку «Тихий океан. Природа океанів».
Сьогодні на уроці ми почнемо вивчати природу Тихого океану, а метою нашого
уроку буде розлогіше познайомитися з рослинам і тваринним світом Тихого океану,
продовжити читати карту і працювати з контурною картою, скласти ментальну
карту, розширимо знання про Тихий океан за допомогою різних інформативних джерел.
Ваші завдання з’ясувати:
Вчитель :- Діти, які асоціації викликає у вас словосполучення Тихий океан?
( учні називають – бурхливий, грізний, страшенний, безмежний, штормовий і т.д.)
Вчитель :- пропоную подивитися відео і сказати чи справді він завжди такий?
Бесіда
Вперше Тихий океан було відкрито іспанським мореплавцем і назва йому була Південне море. Наступний хто потрапив до вод Тихого океану був
португальський мореплавець Ф. Магелан. Він очолив експедицію з 5 кораблів і 20 днів. І протягом всього часу мореплавці бачили океан спокійним, тому і дали йому назву – Тихий хоча це – най неспокійніший океан та Землі, йому властиві шторми та урагани. Тихий океан омиває береги 5 материків: на сході – Північну і Південну Америки, на заході – Євразію і Австралію, на Півдні - Антарктиду.(показую на карті). Значна частина океану знаходиться в жаркому поясі. Його води отримують багато тепла, тому що він один із найтепліших серед океанів. Біля екватора вода на поверхні океану впродовж року тепла ( до +20 С), а на крайній півночі й півдні – холодна (до -1С).
Вчитель :
Вчитель :
Учні: блакитний – в океанах, річках, озерах це мілководдя. Синій – це глибокі місця та западини. У Тихому океані є теж дуже глибоке місце, яке називають Маріанським жолобом або Маріанською западиною. Маріанська западина або Маріанський жолоб – найглибше місце на планеті, який знаходиться у Тихому океані. Глибина впадини – 11.022м. Маріанська западина – це місце де вічний морок та тьма панує. Ця западина знаходиться в західній частині Тихого океану поряд з Маріанькими островами. Цей жолоб має V-подібну форму і йде вниз на багато кілометрів. Рослинний і тваринний світ дуже обмежений, всі риби за формою і розміром нагадують камбалу, яка має сплющений вигляд. Це означає, що жодна жива істота не може витримати такого високого тиску(сміливці
досліджують…). Вчитель ( після розповіді показую на карті де знаходиться Маріанська западина).
IV. Робота з контурною картою.
Вчитель:- А заразна контурній карті півкуль позначте Маріанську впадину. Для більш ширшого ознайомлення з Маріанською западиною я пропоную перегляд відеоролику. Перегляньте відео про Маріанську западину і скажіть :
V. Робота в групах «карусель».
Вчитель : - пропоную роботу в групах і розлогіше познайомитися із дном Тихого океану – рослинним та тваринним світом, екологічним станом води та його берегів, використанням вод Тихого океану людиною. Щоб здійснити подорож нам які і мореплавця в дорогу потрібен компас ( на дошці вивішую 5 компасів під номерами і різними кольорами).
Червоний синій жовтий фіолетовий зелений
Вчитель: - виберіть командира групи(учні обирають). Кожному компасу відповідає конверт із завдання – роздаю. Вийміть із конвертів інформаційні листки і прочитайте до них завдання(вголос кожен командир стає і зачитує завдання). Пригадуємо правила роботи в групах:
По хлопку вчителя групи ходять каруселлю від групи до групи і діляться інформацією. Після опрацювання інформаційних листків
Вчитель:- 1.То які рослини живуть на дні Тихого океану?
2. Які тварини мешкають у Тихому океані?
3.Кого відносимо до активно плаваючих організмів?
4. Кого відносимо до даних організмів?
5. Який клімат у Тихому океані?
6. Зачитати правила виходу із ситуації по забрудненню вод Тихого океану:
- не засмічувати води, озера, океани різним непотребом,
- змусити владу виділяти кошти на переробку сміття,
- заборонити вплив стічних вод із заводів, фабрик,
- будувати очисні споруди,
- попереджувати стік нафти з танкерів,що потерпіли аварію.
7.Зачитати правила виходу із ситуації по забрудненню берегів
Тихого океану та всіх вод.
- припинити використання разового пластикового посуду, вушні палички, коктельні трубочки,
- не забувати, що сміттєзвалища на берегах залежать від нас самих,
- користуватися багаторазовим посудом,
- робити зауваження тим,хто після себе залишає сміття.
Після зачитування правил та відповідей учнів.
Вчитель: - готуючись до сьогоднішнього уроку група дітей класу готували дослід (експеримент). Давайте подивимося.
1 учень – Уявимо, що це океан в якому живуть різні рослини і тварини, існує життя.
2 учень – Поверхня води чиста і прозора.
3 учень – А у мене в руках знаходиться мастило.
4 учень – Прослідкуйте з поверхнею води , коли я влю мастило. Що сталося?
( проходить між групам і показує).
Вчитель : - То що ж ви побачили?
1 учень – мастку плівку на поверхні.
Вчитель : - Чим вона шкодить воді?
2 учень – вона матка і не дає дихати всьому живому.
Вчитель : - То що для цього потрібно, щоб спасти воду?
3 учень – попер жувати стік нафти у воду.
Вчитель : - У Тихому океані виявили сміттєвий контейнер площею як 4 України, давайте подивимось відео. Що вразило вас найбільше після побаченого?
Учні: - помирають риби;
Вчитель : - Після побачених фактів, я закликаю всіх зробити нашу планету чистою
щасливою і пам’ятати , що чистота залежить від нас самих. Віртуальна подорож по
Тихому океану підходить до завершення. Пропоную скласти ментальну карту , карту де пов’язана логіка і розум(вивішуємо словосполучення Тихий океан).
VI. Складання ментальної карти, як технології креативності.
Для цього ми будемо використовувати свої знання та роздатковий матеріал.
Вчитель: - Що ви знаєте про рослинний світ дна Тихого океану?(підходить до дошки капітан і наклеює рослини).
– Що ви знаєте про тваринний світ дна Тихого океану?
Вчитель : - проаналізуйте роботу ваших груп.
1 група:
Вчитель : - Де ви можете застосовувати свої знання?
1 учень : ми можемо застосовувати свої знання на подальшому вивченні теми з природознавства, а також коли ми поїдемо у подорож по Тихому океану.
Вчитель : - Поміркуйте, добре чи погано що ви дізналися стільки про Тихий океан?
2 учень : На мою думку, це добре, що ми дізналися стільки нової інформації про Тихий океан, бо зможемо нею поділитися з мамою і татом, застосовувати на майбутніх уроках.
VII. Підсумок уроку.
Вчитель :
VIII. Домашнє завдання.