Урок "Тихий океан. Рослинний і тваринний світ Тихого океану"

Про матеріал
На уроці діти знайомляться з особливостями природи Тихого океану, продовжують вчитися читати карту, зосереджують увагу на значенні Тихого океану та використання його багатств людиною.
Перегляд файлу

Тихий океан. Рослинний і тваринний світ тихого океану

Хід уроку

І. Організаційний  момент.

1.Привітання учнів.

- Добрий день!

2.Психотренінг

 Вправи «Долоньки» ( вч. доторкніться один до одного долоньками ,відчуйте тепло від  вашого дотику, посміхніться один одному і окажіть який у вас настрій. Діти показують «клас»!)

3.Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Яким на вашу думку повинен бути наш урок?

- А якими маєте бути ви, щоб усе нам вдалося? (Діти відповідають).

Ми маємо співпрацювати разом з вчителем та один одним.

Працювати творчо.

Працювати активно.

Бути уважним один до одного.

Поважати один одного.

Вміти поступатися.

Чути один одного.

4. Фенологічні спостереження. Читання вірша І.Я.Франка

« Дрімають села».

Вчитель: Послухайте вірш. – яка відмінність осені з вірша І. Я. Франка і осені яка зараз за вікном.

Дрімають села. Ясно ще

Осіннє сонце сяє,

Та холодом осіннім вже

В повітрі повіває.

Темно – зеленії садки

Дрімають вже без плоду

І тихо гріються хатки,

І верби гнуться в воду

Ще ліс не стогне ти м важким,

Осіннім, довгим тоном

І ще стрілою ластівки

                                                      Звиваєсь над загоном.

 

  •                   То ж яка відмінність? (дрімають села-дрімають міста,темно зеленії садки-безлисті садки, осіннім довгим тоном-сад вже відпочиває, і ще стрілою стрілою ластівки звиваються над загоном – вересень, а вже листопад.)

Учень:- Сьогодні 27 листопада . на минулому тижні сонце сонце опустилося ще нижче, переважала…..погода.

1.небо….-

2.темпратура….-

3.вітер….-

4.опади….-

Вчитель: а зараз заповніть самостійно календарі погоди.

(вивішує у куточок природи.)

  •                   А я бажаю:нехай проблеми та незгоди не роблять на уроці нам погоди. Приємного всім настрою.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  •                   Яку тему ми почали вивчати?

Учні: ми розпочали вивчати тему: «Природа материків і океанів»

  •                   Що таке світовий океан?

1уч. Світовий океан – це водна оболонка землі, яка омиває всі материки та острови  і займає близько 71% поверхні земної кулі.

  • Що утворює світовий океан?

2уч. Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний льодовитий океан – утворюють світовий океан,ці океани сполучаються між собою.

  • Назвіть їх і покажіть на карті півкуль.
  •    Який океан із цих океанів, що ви показували вам видався найбільшим?

Учень : це Тихий океан.

Вчитель : Отже,тема нашого уроку  «Тихий океан. Природа океанів».

Сьогодні на уроці ми почнемо вивчати природу Тихого океану, а метою нашого

  уроку буде розлогіше познайомитися з рослинам і тваринним світом Тихого океану,

 продовжити читати карту і працювати з контурною картою, скласти ментальну  

карту, розширимо знання про Тихий океан за допомогою різних інформативних джерел.

Ваші завдання з’ясувати:

  •                   Особливості Тихого океану
  •                   Його рослинний і тваринний  світ
  •                   Значення океану для природи і людей
  •                   Проблеми океану

Вчитель :- Діти, які асоціації викликає у вас словосполучення Тихий океан?

( учні називають – бурхливий, грізний, страшенний, безмежний, штормовий і т.д.)

Вчитель :- пропоную подивитися відео  і сказати  чи справді він завжди такий?

  •                   То чи завжди він тихий?
  •                   Діти, а чому така назва?
  •                   Цікаво вам дізнатися?
  •                   Отже,пропоную здійснити віртуальну подорож  по Тихому океану.

 

 

 

Бесіда

             Вперше Тихий океан було відкрито іспанським мореплавцем і назва йому   була Південне море. Наступний хто потрапив до вод Тихого океану був

португальський мореплавець Ф. Магелан. Він очолив експедицію з 5 кораблів і 20 днів. І протягом всього часу мореплавці бачили океан спокійним, тому і дали йому назву – Тихий хоча це – най неспокійніший океан та Землі, йому властиві      шторми та урагани. Тихий океан омиває береги 5 материків: на сході – Північну і Південну Америки, на заході – Євразію і Австралію, на Півдні  - Антарктиду.(показую на карті). Значна частина океану знаходиться в жаркому поясі. Його води отримують багато тепла, тому що він один із найтепліших серед океанів. Біля екватора вода на поверхні океану впродовж року тепла ( до +20 С), а на крайній півночі й півдні – холодна (до -1С).

Вчитель :

  •                   Подивіться на карту півкуль і скажіть який колір переважає на карті?(учні блакитний, синій).

Вчитель :

  •                   Чи не здається вам що наша планета отримала свою назву помилково? Адже
  •                   більша частина належить водним просторам? Чому водойми мають два кольори? Що вони означають?

Учні:  блакитний – в океанах, річках, озерах це мілководдя. Синій – це глибокі місця та западини. У Тихому океані є теж дуже глибоке місце, яке називають Маріанським жолобом або Маріанською западиною. Маріанська западина або Маріанський жолоб – найглибше місце на планеті, який знаходиться у Тихому океані. Глибина впадини – 11.022м. Маріанська западина – це місце де вічний морок та тьма панує. Ця западина знаходиться в західній частині Тихого океану поряд з Маріанькими островами. Цей жолоб має V-подібну форму і йде вниз на багато кілометрів. Рослинний і тваринний світ дуже обмежений, всі риби за формою і розміром нагадують камбалу, яка має сплющений вигляд. Це означає, що жодна жива істота не може витримати такого високого тиску(сміливці

досліджують…). Вчитель ( після розповіді показую на карті де знаходиться Маріанська западина).

IV. Робота з контурною картою.

Вчитель:-  А заразна контурній карті півкуль позначте Маріанську впадину. Для більш ширшого ознайомлення з Маріанською западиною я пропоную перегляд відеоролику. Перегляньте відео про Маріанську западину і скажіть :

  •                   Чим вразив або зацікавив вас цей жолоб?
  1.               Вразило те, що немає кисню, повітря.
  2.               Глибина.
  3.               Дуже мало світла.
  4.               Мешкають риби ,які на себе не схожі.
  5.               Досі недосліджена западина.
  6.               Вічний морок та тьма.

V. Робота в групах «карусель».

Вчитель : - пропоную роботу в групах і розлогіше познайомитися із дном Тихого океану – рослинним та тваринним світом, екологічним станом води  та його берегів, використанням вод Тихого океану людиною. Щоб здійснити подорож нам які і мореплавця в дорогу потрібен компас ( на дошці вивішую   5 компасів під номерами і різними кольорами).

Червоний  синій  жовтий  фіолетовий   зелений

Вчитель: - виберіть командира групи(учні обирають). Кожному компасу відповідає конверт із завдання – роздаю. Вийміть із конвертів інформаційні листки і прочитайте до них завдання(вголос кожен командир стає і зачитує завдання). Пригадуємо правила роботи в групах:

  1.               Працюють всі.
  2.               Кожен пропонує варіант відповіді по черзі.
  3.               Говорити коротко і чітко. Головне  не перебивати один одного.
  4.               Крити нукати не товариша, а інформацію.
  5.               Ми працюємо разом ,щоб було добре всім.
  6.               Культура спілкування.
  7.               Уміння слухати один одного.

По хлопку вчителя групи ходять каруселлю від групи до групи і діляться інформацією. Після опрацювання інформаційних листків

Вчитель:- 1.То які рослини живуть на дні Тихого океану?

2. Які тварини мешкають у Тихому океані?

3.Кого відносимо до активно плаваючих організмів?

4. Кого відносимо до даних організмів?

5. Який клімат у Тихому океані?

6. Зачитати правила виходу із ситуації по забрудненню вод Тихого океану:

- не засмічувати води, озера, океани різним непотребом,

- змусити владу виділяти кошти на переробку сміття,

- заборонити вплив стічних вод із заводів, фабрик,

- будувати очисні споруди,

- попереджувати стік нафти з танкерів,що потерпіли аварію.

7.Зачитати правила виходу із ситуації по забрудненню берегів

               Тихого  океану та всіх вод.

- припинити використання разового пластикового посуду, вушні палички, коктельні трубочки,

- не забувати, що сміттєзвалища на берегах залежать від нас самих,

- користуватися багаторазовим  посудом,

- робити зауваження тим,хто після себе залишає сміття.

Після зачитування правил та відповідей учнів.

Вчитель: - готуючись до сьогоднішнього уроку група дітей класу готували дослід (експеримент). Давайте подивимося.

1 учень – Уявимо, що це океан в якому живуть різні рослини і тварини, існує життя.

2 учень – Поверхня води чиста і прозора.

3 учень – А у мене в руках знаходиться мастило.

4 учень – Прослідкуйте з поверхнею води , коли я влю мастило. Що сталося?

               ( проходить між групам і показує).

Вчитель : - То що ж ви побачили?

1 учень – мастку плівку на поверхні.

Вчитель : - Чим вона шкодить воді?

2 учень – вона матка і не дає дихати всьому живому.

Вчитель : - То що для цього потрібно, щоб спасти воду?

3 учень – попер жувати стік нафти у воду.

Вчитель : - У Тихому океані виявили сміттєвий контейнер площею як 4 України, давайте подивимось відео. Що вразило вас найбільше після побаченого?

Учні: - помирають риби;

  •                   Велика кількість пластику;
  •                   Що цей острів займає площу , як 4 України.

Вчитель : - Після побачених фактів, я закликаю всіх зробити нашу планету чистою     

щасливою і пам’ятати , що чистота залежить від нас самих. Віртуальна подорож по

Тихому океану підходить до завершення. Пропоную скласти ментальну карту , карту де пов’язана логіка і розум(вивішуємо  словосполучення Тихий океан).

VI. Складання ментальної карти, як технології креативності.

Для цього ми будемо використовувати свої знання та роздатковий матеріал.

Вчитель: - Що ви знаєте про рослинний світ дна Тихого океану?(підходить до дошки капітан  і наклеює рослини).

– Що ви знаєте про тваринний світ дна Тихого океану?

  •                   Що ви знаєте про клімат?
  •                   Як називається найглибша западина в Тихому океані?
  •                   Яке господарське значення океану для людей?

Вчитель : - проаналізуйте роботу ваших груп.

1 група:

  1.               Наша група працювала із задоволенням
  2.               Ми працювали творчо.
  3.               Ми працювали із захопленням.
  4.               Ми працювали завзято.
  5.               Ми старались.

Вчитель : - Де ви можете застосовувати свої знання?

1 учень : ми можемо застосовувати свої знання на подальшому  вивченні теми з природознавства, а також коли ми поїдемо у подорож по Тихому океану.

Вчитель : - Поміркуйте, добре чи погано що ви дізналися стільки про Тихий океан?

2 учень : На мою думку, це добре, що ми дізналися стільки нової інформації про Тихий океан, бо зможемо нею поділитися з мамою і татом,  застосовувати на майбутніх уроках.

VII. Підсумок уроку.

Вчитель :

  •                   Чи справдились ваші очікування?
  •                   Чого навчив вас наш урок?
  •                   Що не вдалося?
  •                   Що було складним?
  •                   Побажання на наступний урок.

 

VIII. Домашнє завдання.

  1.               Довідайтесь цікаві факти про Тихий океан.
  2.               Написати твір – есе « Тихий океан – який він»
  3.               Використовуючи різні джерела інформації, підготувати повідомлення про тварину, яка мешкає в Тихому океані. Презентуйте свої повідомлення.

 

 

docx
Додав(-ла)
Редько Оксана
Додано
11 грудня 2019
Переглядів
2405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку